Napisano 23 Czerwiec 200420 l No więc mój problem dotyczy zmieniających się gizm y,x,z. Pewnego razu, aby przesunać obiekt ku górze, musze zmienić wartość dla osi Z, lecz innym razem, odpowiada temu oś Y. :| Mam tak od pół roku, ale dopiero dziś mnie to wkurzyło. :/
Napisano 23 Czerwiec 200420 l Ogólnie do zmian orientacji pivotów służy zakładka hierarchy... To tak jeśli chciała byś nadać spójne każdemu obiektowi. A skąd się biorą te różnice? Powód prozaiczny stawiając powiedzmy boxa najpierw przeciągając myszką określasz jego X i Y, a potem Z. Więc jeśli stawiasz boxa w oknie top, to będzie mieć on inaczej ustawiony pivot niż gdybyś go postawiła w oknie front. Tyczy się to tworzenia wszelkich obiektów.
Napisano 23 Czerwiec 200420 l Witam :) Z tego co wiem masz 3 wymiary, odpowiadaja im 3 wspizedne x,y,z. Powiedzmy ze do gory masz ustawione \'z\' w oknie perpetcive. W oknach fornt/top/side widzisz tylko dwa wymiary, wiec zeby ujednolicic je masz tylko dwie wpolzedne x i y (łatwiejsza synchronizacja w tych oknach). Tak więc nawet jak sobie zmienisz sobie oś \'y\' we froncie np. na \"z\" za wiele ci to nie da, bo wtedy nie bedziesz miala zgodnych nazw osi z viewportem side i tak dalej. Nigdy nie uzyskasz pełnej zgodności :) Edit: Widze ze Gotham mnie wyprzedil :) [Wyedytowany dnia 23-6-2004 > Triple X]
Napisano 23 Czerwiec 200420 l Dunde.... Troszkę się rozminąłeś z moimi intencjami... Obawiam się że mnie nie olśniłeś.
Napisano 24 Czerwiec 200420 l Autor Owszem, ale... Triple X oraz Gotham, dobrze mówi, lecz u mnie jest inny przypadek. Ja 97% czasu pracuję w perspective. I zmieniam okno raz na jakiś tydzień - tylko w razie konieczności. Tak więc, to co mówił Triple, nie odnosi się do mojego przypadku. Ja mam tak, ze przesuwam obiekt w góre, za pomocą osi Z, lecz za 5 minut, musze już to przesuwać za pomocą osi Y. :/ Okna widokowego nie zmieniam, aczkolwiek nadal staram się dostrzec wspomniane zmiany view, world, local. Zapewne tutaj tkwi problem. :) Zrobiłam test przy przełączaniu się między oknami: [Wyedytowany dnia 24-6-2004 > Pussik]
Napisano 24 Czerwiec 200420 l Autor Ok, popracowałam jeszcze troszke w 3d maxie i moge śmiało stwierdzić, że gizma zmieniają sie również podczas zwykłej pracy w jednym oknie, nie przełaczajac sie na inne. Patrzyłam również na Reference Coordinate System i tam CAŁY CZAS jest \'View\'.
Napisano 24 Czerwiec 200420 l Na drugim screenie \"w górę\" jestk skierowana oś Y, gdyż aktywnym widokiem jest front - w nim pojawia się standardowy układ osi x,y dla tego typu okna w układzie \'view\', a pozostałe okna (min. perspective) się do tego dopasowują. W oknie front podniesienie box\'a do góry odbywa się na osi Y, więc perspective także przyjmuje ten układ. Czyli wszystko jest ok. Ponowne zaznaczenie okna perspective spowodowałoby ponownie skierowanie osi Z \"w górę\" Jeżeli zależy Ci, aby układ x,y,z się nie zmieniał powinnaś wtedy korzystać z układów world, lub local. [Wyedytowany dnia 24-6-2004 > VGT]
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto