Greg70 Napisano 10 Czerwiec 2011 Napisano 10 Czerwiec 2011 Witam chcialbym sie was zapytac co o tym sadzicie o tym projekcie ? Co i jak z oswietleniem i texturami bo moim zdaniem duzo brakuje,mile widziane komentarze Jest to moja pierwsza praca z Maxem+VRay Oczywiscie modele jak i cala reszta mojego wykonania :) Pozdrawiam Greg
pirx Napisano 10 Czerwiec 2011 Napisano 10 Czerwiec 2011 A włączyłeś w ogóle vraya? Rendering>render setup (chyba tak się nazywa)>zjeżdżasz na dół i w asingcośtamrender wybierasz vraya.
pirx Napisano 10 Czerwiec 2011 Napisano 10 Czerwiec 2011 A w ustawieniach światła masz włączone cienie?
Greg70 Napisano 10 Czerwiec 2011 Autor Napisano 10 Czerwiec 2011 Mam wlaczone na swiatlach Cast Shadows
TheCapo Napisano 10 Czerwiec 2011 Napisano 10 Czerwiec 2011 Może żeby dostać solidne podpowiedzi to pokaż scenę oraz jak ustawiłeś światła. Możesz również dać screena ustawień rendera. Pozdro
Greg70 Napisano 10 Czerwiec 2011 Autor Napisano 10 Czerwiec 2011 Wiec tak tu ustawienia Rendera Swiatla dalem 3 za oknami VRay Light i jedno zeby swiecilo na przod kuchni,dodatkowo jeszcze Target Direct w strone wlasnie okna 1 Screen widac wszystkie swiatla Zalezy mi na waszej opini bo siedze na maxie jak szalony i chcialbym to poskladac jak najlepiej dzieki z gory Pozdrawiam Greg
Greg70 Napisano 10 Czerwiec 2011 Autor Napisano 10 Czerwiec 2011 Wiec tak tu ustawienia Rendera Swiatla dalem 3 za oknami VRay Light i jedno zeby swiecilo na przod kuchni,dodatkowo jeszcze Target Direct w strone wlasnie okien 1 Screen widac wszystkie swiatla Zalezy mi na waszej opini bo siedze na maxie jak szalony i chcialbym to poskladac jak najlepiej dzieki z gory Pozdrawiam Greg
TheCapo Napisano 10 Czerwiec 2011 Napisano 10 Czerwiec 2011 (edytowane) Ja nie jestem dobry w renderingu ale postaram ci się coś podpowiedzieć. W ustawieniach renderingu właściwie to nic nie poustawiałeś. Poszukaj sobie przykładowe ustawienia render z jakiś tutoriali gdzie robili jakieś wizualizacje. Ja kiedyś też tak dużo światła dawałem. Cienie giną w tych światłach dlatego jest tak nierealistycznie. Poczytaj sobie o mapach HDRI, o ustawieniach kamery, o tzw. LWF choć sam do końca nie ogaraniam. No i na razie tyle. Przykładowe tutoriale. http://www.3dm3.com/tutorials/ http://www.3dtotal.com/ http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/3dsmax10_global_illumination/global_illumination_01.php http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/vray/vray_01.php Czytaj jak najwięcej tych tutoriali z 3dm3.com; 3dtotal.com, no i szukaj gdziekolwiek dasz radę. Powodzenia. Edytowane 10 Czerwiec 2011 przez TheCapo dodałem linki
Greg70 Napisano 10 Czerwiec 2011 Autor Napisano 10 Czerwiec 2011 Dzieki za rady ale jeszcze moze ktos cos jeszcze podpowie jak to ustawic ze swiatlami bo jak dam mniejsze swiatlo to to wyglada koszmarnie i czy koncowy render ma wlasnie byc z kamery bo to akurat mam z perspektyw a dlatego bo jak ustawilem z kamery to niewiadomo czemu kran jest krzywy jakis przy kamerze Z gory dzieki i czekam jeszcze na jakies porady
TheCapo Napisano 10 Czerwiec 2011 Napisano 10 Czerwiec 2011 W render setup w vray włącz sobie framebuffer. Wstaw kamerę ale tą VrayPhysicalCamera. Renderuj przez kamerę, ponieważ tam jest pełno ustawień. Między innymi takie opcje jak do rozjaśniania f-number, shutter speed, film speed (ISO). Jeżeli coś krzywo wygląda to pobaw się właśnie ustawieniami kamery takie jak: distortion, vertical shift, horizontal shift. Ja mam 3ds max 2009. Jeżeli masz nowszy to dane opcje mogą trochę inaczej wyglądać
Greg70 Napisano 10 Czerwiec 2011 Autor Napisano 10 Czerwiec 2011 dzieki pobawie sie tym dzisiaj w nocy :)
TheCapo Napisano 10 Czerwiec 2011 Napisano 10 Czerwiec 2011 Jak już mówiłem że ja też w tym dobry nie jestem ale chcę ci tylko przekazać co ja tam trochę umiem. Jeżeli zamierzasz siedzieć dzisiaj w nocy to po oglądaj parę tutków dużo po testuj a jutro zadaj kolejne pytania. I tak w końcu może jakoś dojdziesz do porządanego efektu:). Powodzenia i na razie.
Greg70 Napisano 11 Czerwiec 2011 Autor Napisano 11 Czerwiec 2011 A juz niewiem czlowiek nie da rady wszystkiego zrobic sam. Sam zrobilem modele poustawialem wszystko co centymetra nalozylem textury.A z swiatlem i renderem jakos mi nie idzie chyba sobie dam spokoj z tym juz w sumie to jest dobre :) Chyba zostane przy modelowaniu:) A dwa niewiem czemu mi sie te kolory tak odbijaja czytalem o tym ale nie mam pojecia Bleeding to zdaje sie mi ze jest ze np.sciana zolta to podloga tez sie zolta robi. Juz rece opadaja :(
Greg70 Napisano 11 Czerwiec 2011 Autor Napisano 11 Czerwiec 2011 Wiec tak jakos nie moglem dac sobie spokoj z ta kuchnia wiec poczytalem i cos poprawilem oto zdjecie ale znowu mam pytania wiec tak: -Jak wyeliminowac ta plame na wyspie widac na przodzie ? -Co to ta biala krecha pod mikrofala ??? -Jak sie pozbyc tych kropek na meblach ? -Czemu te zaluzje sa takie dziwne dalem na nie kolor brazowy ? -i jeszcze jedno z kad sie wziolo to swiatlo na klamkach od okien?? Prosze o pomoc bede wdzieczny Pozdrawiam Greg
TheCapo Napisano 11 Czerwiec 2011 Napisano 11 Czerwiec 2011 Siemanko. Ta biała krecha na szafce to albo coś materiał ci się sypnął albo masz tam vraylighta i szafka ci go odbija. Te kropki na meblach to tzw. szum. Możesz się ich pozbyć jeżeli ładnie oświetlisz scenę oraz konieczne muszą być dobre ustawienia w render setup. To tam ustawiasz jakość rendera i eliminujesz taki szum. W żaluzje może bije mocne światło i dlatego może takie są albo to wina materiału lub ustawień rendera. Trudno powiedzieć. Jak powstało światło na klamkach to dokładnie nie wiem. mam nadzieję że postawiłeś VrayLighta za okno na zewnątrz a nie w środku. Może to też wina ustawień.
Greg70 Napisano 11 Czerwiec 2011 Autor Napisano 11 Czerwiec 2011 Wiec tak te swiatla mialem zle przesuniete byly przed oknem ale po przesunieciu ich te klamki dalej sie swieca jakby odbijaly kolor niewiem sam.Swiatlo juz tak zmniejszylem i dalej odbijaja tyle ze slabiej
Greg70 Napisano 12 Czerwiec 2011 Autor Napisano 12 Czerwiec 2011 Widze ze ta strona to koszmar nikt nic nie doradzi dzieki z gory :(
Chasdiel Napisano 12 Czerwiec 2011 Napisano 12 Czerwiec 2011 Osobiście CI nie pomogę, bo nie działam w wyżej wymienionych programach, ale moze zrób screena ustawień, które zrobiłeś. Może w ten sposób komuś łatwiej będzie ocenić/znaleźć błąd. To nie jest wina forum. Bynajmniej nie każdy zapewne ma czas sie zastanawiać co mogłeś zrobić źle.
Greg70 Napisano 12 Czerwiec 2011 Autor Napisano 12 Czerwiec 2011 Mam pytanie o Background jak go dam to za oknem widac moj obrazek ale tez zalewa mi kolorami meble w kuchni co zrobic mozna z tym oczywiscie chodzi o VRay ?
TheCapo Napisano 13 Czerwiec 2011 Napisano 13 Czerwiec 2011 Jeżeli nie masz zamkniętego całego pomieszczenia i włożyłeś to tło do environment to będzie ci odbijać tego backgrounda. Jeżeli nie chcesz zamykać tego pomieszczenia to zawsze możesz nałożyć tło na boxa i odpowiednio dopasować go do widoku. Z tymi klamkami to też nie wiem. To musi być na pewno wina ustawień rendera lub materiału.
Greg70 Napisano 13 Czerwiec 2011 Autor Napisano 13 Czerwiec 2011 Z tymi klamkami to juz wiem jaki byl problem poprostu do samego konca nie mialem sciany dosuniete i sie cos swiatlo odbijalo tak samo z ta kreska.Ale dalej nie wiem gdzie to ustawic zeby tego SZUMU nie bylo wiem ze to w renderze ale dokladniej bo to mam na meblach i na scianach.Gdzie jest ta opcja ktora mi to zlikwiduje? A i jeszcze jedno jak dlugo wam sie render robi chodzi o jeden Frame (jedna klatke.Bo sam juz nie wiem jak to ustawic ? Pozdro Greg
TheCapo Napisano 13 Czerwiec 2011 Napisano 13 Czerwiec 2011 No wiesz im większe wartości ustawisz czy żeby render był lepszy to tym dłużej ci się będzie renderować. W indirect illumination włączasz gi caustic tam ustawiasz silniki GI W image sampler v Vray też tam ustawiasz różne typy renderu plus bawisz się ustawieniami. Musisz też trochę poczytać bo nie chce mi się też wszystkiego pisać i sam za dobrze się na tym nie znam.
Greg70 Napisano 13 Czerwiec 2011 Autor Napisano 13 Czerwiec 2011 ok dzieki sprawdze to a ile musi trwac render zeby byl na dobrym poziomie tak mniej wiecej ?
TheCapo Napisano 13 Czerwiec 2011 Napisano 13 Czerwiec 2011 To zależy od twojego komputera. Jeżeli masz bardzo dobry sprzęt to pomimo tych samych ustawień u mnie może to trwać godzinę a u ciebie 15 min.
Greg70 Napisano 13 Czerwiec 2011 Autor Napisano 13 Czerwiec 2011 Nie nie mam za dobrego kompa w sumie to juz dziadek do tego co teraz wychodzi: Procesor: Intel Core 2 Duo E8400 3,0 GHz Karta Graficzna: GeForce GTX 260+ Extreme 896 MB Przydala by sie taka Quad i dobry proc :)
TheCapo Napisano 13 Czerwiec 2011 Napisano 13 Czerwiec 2011 No wiadomo ze im lepszy tym lepiej:) A Ramu to ile masz? I tak masz lepszego ode mnie bo ja mam Intel core 2 duo 2,0 Ghz karta to jakiś radeon 256 MB i 4 GB ramu ddr2. To dopiero dziadek jest:)
Greg70 Napisano 13 Czerwiec 2011 Autor Napisano 13 Czerwiec 2011 A masz jakies swoje prace pokazal bys mi co robisz ciekawego ?
TheCapo Napisano 13 Czerwiec 2011 Napisano 13 Czerwiec 2011 To napisz do mnie na moje gadu gadu to pogadamy.
Sinnerslayer Napisano 14 Czerwiec 2011 Napisano 14 Czerwiec 2011 na początek drobna rada. na przyszłość trochę pokory ;) na to forum zaglądają fachowcy, którzy w przypływie dobrego serca dzielą się na prawdę dobrymi radami. wypowiedziami w stylu "macie mi pomóc" wiele nie zdziałasz ;) teraz do rzeczy. -Jak wyeliminowac ta plame na wyspie widac na przodzie ? wpatruję się w ten render i nie widzę żadnej plamy we wskazanym przez ciebie miejscu. może to mój monitor. skromny CRT sprzed jakichś 8 lat xD -Co to ta biala krecha pod mikrofala ??? krecha bierze się z Vray light (ale to już wiesz xD) -Jak sie pozbyc tych kropek na meblach ? nie postnąłeś ustawień zakładki Light cache. tam pewnie tkwi przyczyna. szum usuniesz podwyższając wartość Subdivs. Do 2000 zwykle wystarcza. -Czemu te zaluzje sa takie dziwne dalem na nie kolor brazowy ? Powód jest taki, że światło emituje zbyt silną wiązkę. Zmniejsz wartość Multiplier bądź oddal je bardziej od sceny. -i jeszcze jedno z kad sie wziolo to swiatlo na klamkach od okien?? po prawej stronie ostatniego skrzydła masz szczelinę. światło wpadając przez nie odbija się od ściany oświetlając klamki. tak to przynajmniej wygląda na załączonym obrazku. od siebie jeszcze dodam, żebyś wrzucił dwa światła pod tymi lampami nad wyspą. fajnie jest zastosować światło IES, który nada fajny efekt na blacie a dodatkowo rozświetli przyciemną scenę. aby tego dokonać, musisz dodać Photometric light i z zakładki Light distribution (Type) wybrać Photometric Web. Później z netu ściągasz sobie pliczek IES, klikasz na , dodajesz i VOILA! dodatkowo proponuję zacząć używać modyfikatora UVW Map, gdyż tekstura na bocznej ścianie skrajnego mebla po lewej wygląda nieciekawie. no chyba, że tak ma wyglądać. mnie osobiście się nie podoba ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się