Napisano 10 Czerwiec 201113 l Witam, przedstawiam pracę nad którą ostatnio siedziałem. Tylko studio, dużo czasu nad tym zeszło nie wiem czy się opłacało... w sensie rezultatów. Chciałbym jeszcze jakąś kompozycję zrobić, ale umiejętności za cienkie. Wszelka krytyka i komentarze mile widziane. Pzdr. illusion
Napisano 10 Czerwiec 201113 l Model ok, ale rendery mało ciekawe i przydałby się przynajmniej zarys wnętrza.
Napisano 22 Czerwiec 201113 l Autor Model zdjąłem z galerii( nie wiedziałem że można samodzielnie...) i przeniosłem do WIPa, ponieważ... Chciałbym prosić o pomoc w renderingu, bardzo lubię ten model i chciałbym go lepiej zaprezentować, zamieszczam ostatni render i budowę mojego studia( próbowałem wzorować się na artykule o fot. bugatti z cgcars). Studio to kilka plane'ów i 4 standardowe spoty skierowane w górę na białego plane'a. W vray environment reflection jest mapa hdri. Jak znajdę artykuł, pokażę o co mi mniej więcej chodzi...
Napisano 22 Czerwiec 201113 l Nie wygląda to za ciekawie, jak pomóc też do końca nie wiem, bo nie wiem co chcesz uzyskać. Jeżeli nie masz konkretnej wizji, to lepiej wziąć jakieś zdjęcia/rendery, które Ci się podobają i próbować osiągnąć podobny rezultat. Wtedy też łatwiej będzie podpowiedzieć, co zrobić aby uzyskać konkretny efekt.
Napisano 22 Czerwiec 201113 l Autor To moja inspiracja... http://www.bigano.com/index.php/en/consulting/69-lessons/209-lesson-1-how-to-shoot-cars-on-location-the-bugatti-2009-experience.html a to jedno ze zdjęć z tej sesji: Edytowane 22 Czerwiec 201113 l przez illusion
Napisano 22 Czerwiec 201113 l Widzę że próbowałeś odwzorować setup realnego studia, co jak widać w wirtualnych warunkach nie zawsze przynosi pożądane rezultaty. Ja bym na ten górny softbox wrzucił samoświecący materiał z mapą gradient, a zwykłe światła skierował bezpośrednio na karoserie(jedno główne, które da wyraźniejsze cienie i resztę doświetlające). Kamerę przydałoby się dać trochę niżej, wydłużyć ogniskową (zmniejszyć FOV) i wywalić dof. Nie napisze o konkretnych ustawieniach vraya bo się na nim nie znam.
Napisano 12 Lipiec 201113 l Autor trochę nad tym posiedziałem, ale czy wystarczy? Jak kontrolujecie poszczególne ujęcia? Czy dla każdego ustawiacie światła od nowa itd, czy macie na to jakiś ciekawy sposób? Nie za bardzo udaje mi się kontrolować hdri w scenie, próbuję odbić ja na sferze i na tej podstawie zorientować się co i jak, ale czy nie ma na to efektywniejszego sposobu... Będę wdzięczny za wszelką krytykę i wskazówki. Pzdr. Illusion
Napisano 12 Lipiec 201113 l Ostatnie nie najgorsze, na wcześniejszych ujęcia mało ciekawe i jak ustawiasz samochód tak jak na pierwszym renderze to skręć koła żeby było widać felgę a nie samą oponę. Podłoga w ogóle mi nie pasuje, przydało by się zrobić coś ciekawszego np. http://www.cg-cars.com/attachment.php?attachmentid=56775&d=1296871249 . Nie należy też się bać obróbki, chociaż podbić kontrast bo czyste rendery zazwyczaj troche mdłe wychodzą http://pecet3d.8p.pl/konnekt/playmoutjh.jpg (tak na szybko ;) )
Napisano 12 Lipiec 201113 l Autor Kurde, fajnie wyszedł. Zanim bym to osiągnął w maxie, to jeszcze sporo czasu by upłynęło... No właśnie, czy renderowanie na warstwach jest rozwiązaniem w takich sytuacjach? Dzięki za cenne wskazówki, postaram się większą uwagę zwrócić na obróbkę. Patrzę jeszcze na drugi załącznik z cg cars, w oczy rzucają się piękne chromy, czy je trzeba mocno doświetlić żeby były tak jasne i widoczne, czy jak osiąnąć taki efekt? Materiały w tym chrom mam z vraymaterials.de i wydawało mi się, że są ok. Ale u mnie jest bardzo ciemno w porównaniu do tego plymoutha z Twojego załącznika. Dzięki illusion
Napisano 12 Lipiec 201113 l Tam chromy są jaśniejsze, bo studio (otoczenie) też jest jaśniejsze, a wygląd chromów zależy właśnie od tego co się w nim odbija. Jak renderujesz to staraj się unikać przepaleń (jak to na dachu) bo potem przy obróbce nic się z tym nie da zrobić.
Napisano 2 Sierpień 201113 l Autor Ee hm no więc po urlopie wróciłem do swojego autka... To chyba już ostatnie rendery, czas wziąć się za coś nowego. Dzięki Pecet za pomoc i wskazówki, chciałbym następny projekt podciągnąć w tej kwestii mocniej.
Napisano 2 Sierpień 201113 l strasznie ciemno ;/. Autko ladne podoba mi sie :). I od razu powiem ze nie krytykuje tylko mowie swoje odczucia bo specem nei jestem. 3 chyba najfajine wyszlo tylko tlo do wymiany ale autko najladniej sie prezentuje.
Napisano 2 Sierpień 201113 l To prawda autko wyglada na w miare proste :) Tylko przednie kola mi torche nie pasuja sa jak dla mnie za duze. A co do renderkow to czemu wersje studyjna oswietlasz hdrka z drzewami?? jak juz to znajdz hdrki studia albo pobaw sie ze swiatlami bez hdrki. I daj jakies swiatlo na studio niech cos sie w nim dzieje bo nie wyglada za dobrze jednolita ciemna plama za autem
Napisano 2 Sierpień 201113 l na ostatni i przed ostatni jest swiatlo nawet podpia efekt pod nie? dobrze mowie?
Napisano 2 Sierpień 201113 l Autor :) Wszystkie uwagi mile widziane :) Render miał być ciemny, taki był plan... Faktycznie hdr jest z drzewami :) ale będę musiał nabyć chyba wreszcie jakieś ciekawsze. A jak Wy oświetlacie swoje studia? Używacie tylko świateł vrayowych czy mieszacie z innymi? tu są dwa źródła światła, i w zasadzie jedno by pewnie też starczyło Tak, dwa ostatnie to te wyżej tylko trochę stuningowane. Edytowane 2 Sierpień 201113 l przez illusion
Napisano 24 Sierpień 201113 l Autor No wiec nie moglem go tak zostawic, niedosyt zbyt duzy, troche nad nim posiedzialem i teraz wreszcie czuje ze moge przejsc do nastepnego projektu... :) [/url] Chyba coś przeoczyłem z Imageshack nie można już linkować zdjęć...? Edytowane 24 Sierpień 201113 l przez illusion
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto