Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Mam bardzo duży problem z ustawieniem światła w vray'u 2.0 dla 3ds maxa 2011.

 

Zrobiłem sobie prostą scenę, aby pokombinować.

 

Najpierw zacząłem szukać po internecie i wśród wielu zbędnych poradników znalazłem 2 takie konkretniejsze.

 

http://www.max3d.pl/tut.php?id=245 - ten jest zupełnie nieaktualny, przynajmniej tak mi się wydaje :P

 

http://www.max3d.pl/tut.php?id=265 - według tego tutka wyszło mi coś takiego (nie widać ale dzbanek jest pomarańczowy a podstawa "plane" jest biała) ale nie dałem wcale TS'a:

tut1a.png

 

Próbowałem też się bawić już sam zupełnie od nowa samymi ustawieniami Vray Sun a mianowicie takimi:

vraysun.png

 

I wyszły mi takie oto Sceny:

 

Z pomarańczowym dzbankiem:

clayq.png

 

Scena z materiałem "szkło" nałożonym na dzbanek. Materiał jest ze strony vray materials.de i tam na obrazku był ładny i przezroczysty :P :

szklo1.png

 

Tutaj za to na dzbanek jest nałożony materiał "gold" czyli złoto. Też ze strony vray materials i tam był ładny, błyszczący no i przede wszystkim złoty a tutaj wyszedł z jakimiś ... zielonymi refleksami ?:

zlotor.png

 

Czy mógłby mi ktoś pomóc i wytłumaczyć albo po prostu powiedzieć jak mam ustawić to światło abym mógł oświetlać exterior czyli "zewnętrza" albo zwykłę modele no i jak "interior" czyli wnętrza ?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeżeli nie znasz się na podstawowych technicznych zagadnieniach fotografii obadaj zasady lustrzanek fotograficznych, jest to analogiczne do setupu physical camery - światło słoneczne w rzeczywistości jest istotnie naprawdę silne, tylko oko nie przedstawia tego w postaci takich przejarań, natomiast w vray physical ustawia się ekspozycję.

Na dobry początek strzel vray sun na defaultowych ustawieniach i pobaw się "fotografią" od strony technicznej.

 

zacznij od f-stop 5,6, film speed(iso) 200 i krótkiego czasu naświetlania od 250-1000

 

swoją drogą pomału ogarniesz ;)

 

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_vrayphysicalcamera.htm spoko sprawa, zresztą cały

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/

 

też się może przydać

Edytowane przez Camel

Napisano
  • Autor

Wyszło mi cośik takiego. Zmieniłem materiał szkła. Jednak widzę że refleksy są bardzo kiepskie, czy vray ustal sam jakość renderu ? Ponieważ mam bardzo kiepski komputer.

 

Render:

szklor.png

 

I czemu nie widzę takie "jadącego" kwadracika który pokazuje mi zmiany ? TYlko co jakiś czas obrazek łapie większą ostrość, i to te statystyki zostają na obrazku, a żeby znikły to trzeba je w pełni wyłączyć.

Napisano

I czemu nie widzę takie "jadącego" kwadracika który pokazuje mi zmiany ? TYlko co jakiś czas obrazek łapie większą ostrość, i to te statystyki zostają na obrazku, a żeby znikły to trzeba je w pełni wyłączyć.

 

Bo renderujesz w RT. Przełącz sobie silnik na Adv.

Napisano
  • Autor

Wyrenderowałem tą samą scenę w Adv, faktycznie jest ten prostokącik :)

 

Prócz tego poszperałem w ustawieniach i włączyłem kaustykę, jednak mam duże problemy z AA. Domyślnie jest na 1.5 gdy dałem 16 obraz się zupełnie rozmył a gdy dałem 0.5 jeszcze bardziej uwidoczniły się piksele. Jednak gdy wyrenderowałem na 1.5 w 1920x1080 to wygląda to trochę lepiej, jednak jak mogę sprawić aby obraz był ostry i jednocześnie aby nie było widać piksli ?

 

Wersja z AA 1.5 w Full HD: http://zapodaj.net/a97d7cc29866.png.html

 

@Edit: Już jest działający link.

Edytowane przez Zernat

Napisano

Ustaw sobie na początek tak jak na obrazku, potem możesz się bawić zwiększając max subvids i zmniejszając Clr thresh. W ustawieniach DMC Sampler w zakładce Setting nic nie zmieniasz.

Napisano
  • Autor

Dobra, ustawiłem tak jak mi podałeś na obrazku i przesunąłem słońce trochę wyżej. Zaraz wrzucę zdjęcie znaczy pewnie za jakąś godzinę znając mój sprzęt :)

 

A to zwiększanie max subvids i Clr thresh to co robi ? Zmniejsza widoczność piksli ? I to co na obrazku masz to jest takie optymalne tak ? Ponieważ nie mam dobrego komputera :(

Napisano

jaki masz procesor, na takiego teapota, to nie powinno liczyć się godzinę :(

Napisano

A to zwiększanie max subvids i Clr thresh to co robi ? Zmniejsza widoczność piksli ? I to co na obrazku masz to jest takie optymalne tak ? Ponieważ nie mam dobrego komputera :(

 

Max subvids: tutaj wyznaczasz ilość sampli na piksel, im więcej tym obrazek będzie "gładszy" ale i render wolniejszy.

Clr thresh: tu ustawiasz "wrażliwość" sampli na piksel, im mniej, tym lepiej ale tez render wolniejszy.

Jeśli masz słabego kompa to zacznij od 4 max subvids i Clr thresh na 0,01. Spróbuj tez innym filterem np. Vray Lanczos albo Catmull.

Jakie masz ustawienia w zakładce Indirect Illumination?

Edytowane przez ApaczoS

Napisano
  • Autor
jaki masz procesor, na takiego teapota, to nie powinno liczyć się godzinę :(

 

Procka mam 1.6 Ghz i liczyło się jakieś 50 minut :) Ale przy tym miałem włączonego FireFox'a. Będę musiał sobie kupić nowy komputer.

 

Max subvids: tutaj wyznaczasz ilość sampli na piksel, im więcej tym obrazek będzie "gładszy" ale i render wolniejszy.

Clr thresh: tu ustawiasz "wrażliwość" sampli na piksel, im mniej, tym lepiej ale tez render wolniejszy.

Jeśli masz słabego kompa to zacznij od 4 max subvids i Clr thresh na 0,01. Spróbuj tez innym filterem np. Vray Lanczos albo Catmull.

Jakie masz ustawienia w zakładce Indirect Illumination?

 

W indrect illumination mam tak:

 

indrectillumination.png

 

Resztę zakładek też ?

 

A dzbanek z poprawkami wygląda tak (z tym że chyba za wysoko słońce dałem): http://img803.imageshack.us/img803/7823/szklo2hd.png

 

A czemu na dzbanku co jakiś czas są jakby takie plamki ? Czym jest to spowodowane ? No i jednak nadal trochę "ząbkuje" :/

 

No i mam problemy z tym ustawieniem słońca. Jak myślicie, było dobrze poprzednim razem gdy podłoże było lekko pomarańczowe, czy lepiej jest teraz ?

Edytowane przez Zernat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności