Skocz do zawartości

Vray 2.0 Problem z ustawieniem świateł.


Zernat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam bardzo duży problem z ustawieniem światła w vray'u 2.0 dla 3ds maxa 2011.

 

Zrobiłem sobie prostą scenę, aby pokombinować.

 

Najpierw zacząłem szukać po internecie i wśród wielu zbędnych poradników znalazłem 2 takie konkretniejsze.

 

http://www.max3d.pl/tut.php?id=245 - ten jest zupełnie nieaktualny, przynajmniej tak mi się wydaje :P

 

http://www.max3d.pl/tut.php?id=265 - według tego tutka wyszło mi coś takiego (nie widać ale dzbanek jest pomarańczowy a podstawa "plane" jest biała) ale nie dałem wcale TS'a:

tut1a.png

 

Próbowałem też się bawić już sam zupełnie od nowa samymi ustawieniami Vray Sun a mianowicie takimi:

vraysun.png

 

I wyszły mi takie oto Sceny:

 

Z pomarańczowym dzbankiem:

clayq.png

 

Scena z materiałem "szkło" nałożonym na dzbanek. Materiał jest ze strony vray materials.de i tam na obrazku był ładny i przezroczysty :P :

szklo1.png

 

Tutaj za to na dzbanek jest nałożony materiał "gold" czyli złoto. Też ze strony vray materials i tam był ładny, błyszczący no i przede wszystkim złoty a tutaj wyszedł z jakimiś ... zielonymi refleksami ?:

zlotor.png

 

Czy mógłby mi ktoś pomóc i wytłumaczyć albo po prostu powiedzieć jak mam ustawić to światło abym mógł oświetlać exterior czyli "zewnętrza" albo zwykłę modele no i jak "interior" czyli wnętrza ?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeżeli nie znasz się na podstawowych technicznych zagadnieniach fotografii obadaj zasady lustrzanek fotograficznych, jest to analogiczne do setupu physical camery - światło słoneczne w rzeczywistości jest istotnie naprawdę silne, tylko oko nie przedstawia tego w postaci takich przejarań, natomiast w vray physical ustawia się ekspozycję.

Na dobry początek strzel vray sun na defaultowych ustawieniach i pobaw się "fotografią" od strony technicznej.

 

zacznij od f-stop 5,6, film speed(iso) 200 i krótkiego czasu naświetlania od 250-1000

 

swoją drogą pomału ogarniesz ;)

 

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_vrayphysicalcamera.htm spoko sprawa, zresztą cały

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/

 

też się może przydać

Edytowane przez Camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszło mi cośik takiego. Zmieniłem materiał szkła. Jednak widzę że refleksy są bardzo kiepskie, czy vray ustal sam jakość renderu ? Ponieważ mam bardzo kiepski komputer.

 

Render:

szklor.png

 

I czemu nie widzę takie "jadącego" kwadracika który pokazuje mi zmiany ? TYlko co jakiś czas obrazek łapie większą ostrość, i to te statystyki zostają na obrazku, a żeby znikły to trzeba je w pełni wyłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I czemu nie widzę takie "jadącego" kwadracika który pokazuje mi zmiany ? TYlko co jakiś czas obrazek łapie większą ostrość, i to te statystyki zostają na obrazku, a żeby znikły to trzeba je w pełni wyłączyć.

 

Bo renderujesz w RT. Przełącz sobie silnik na Adv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrenderowałem tą samą scenę w Adv, faktycznie jest ten prostokącik :)

 

Prócz tego poszperałem w ustawieniach i włączyłem kaustykę, jednak mam duże problemy z AA. Domyślnie jest na 1.5 gdy dałem 16 obraz się zupełnie rozmył a gdy dałem 0.5 jeszcze bardziej uwidoczniły się piksele. Jednak gdy wyrenderowałem na 1.5 w 1920x1080 to wygląda to trochę lepiej, jednak jak mogę sprawić aby obraz był ostry i jednocześnie aby nie było widać piksli ?

 

Wersja z AA 1.5 w Full HD: http://zapodaj.net/a97d7cc29866.png.html

 

@Edit: Już jest działający link.

Edytowane przez Zernat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, ustawiłem tak jak mi podałeś na obrazku i przesunąłem słońce trochę wyżej. Zaraz wrzucę zdjęcie znaczy pewnie za jakąś godzinę znając mój sprzęt :)

 

A to zwiększanie max subvids i Clr thresh to co robi ? Zmniejsza widoczność piksli ? I to co na obrazku masz to jest takie optymalne tak ? Ponieważ nie mam dobrego komputera :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to zwiększanie max subvids i Clr thresh to co robi ? Zmniejsza widoczność piksli ? I to co na obrazku masz to jest takie optymalne tak ? Ponieważ nie mam dobrego komputera :(

 

Max subvids: tutaj wyznaczasz ilość sampli na piksel, im więcej tym obrazek będzie "gładszy" ale i render wolniejszy.

Clr thresh: tu ustawiasz "wrażliwość" sampli na piksel, im mniej, tym lepiej ale tez render wolniejszy.

Jeśli masz słabego kompa to zacznij od 4 max subvids i Clr thresh na 0,01. Spróbuj tez innym filterem np. Vray Lanczos albo Catmull.

Jakie masz ustawienia w zakładce Indirect Illumination?

Edytowane przez ApaczoS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki masz procesor, na takiego teapota, to nie powinno liczyć się godzinę :(

 

Procka mam 1.6 Ghz i liczyło się jakieś 50 minut :) Ale przy tym miałem włączonego FireFox'a. Będę musiał sobie kupić nowy komputer.

 

Max subvids: tutaj wyznaczasz ilość sampli na piksel, im więcej tym obrazek będzie "gładszy" ale i render wolniejszy.

Clr thresh: tu ustawiasz "wrażliwość" sampli na piksel, im mniej, tym lepiej ale tez render wolniejszy.

Jeśli masz słabego kompa to zacznij od 4 max subvids i Clr thresh na 0,01. Spróbuj tez innym filterem np. Vray Lanczos albo Catmull.

Jakie masz ustawienia w zakładce Indirect Illumination?

 

W indrect illumination mam tak:

 

indrectillumination.png

 

Resztę zakładek też ?

 

A dzbanek z poprawkami wygląda tak (z tym że chyba za wysoko słońce dałem): http://img803.imageshack.us/img803/7823/szklo2hd.png

 

A czemu na dzbanku co jakiś czas są jakby takie plamki ? Czym jest to spowodowane ? No i jednak nadal trochę "ząbkuje" :/

 

No i mam problemy z tym ustawieniem słońca. Jak myślicie, było dobrze poprzednim razem gdy podłoże było lekko pomarańczowe, czy lepiej jest teraz ?

Edytowane przez Zernat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności