piotrek6896 Napisano 17 Czerwiec 2011 Napisano 17 Czerwiec 2011 Witam, chce zrobić bardzo prostą animacje tj. plane i na nim stoją 2 cylindry. Jeden dalej drugi bliżej, i chciałbym aby kamera łapała ostrość raz na jeden raz na drugi cylinder. Domyślam się że trzeba to zrobić fizyczną vray'ową kamerą, jednak nie mam pojęcia jak zrobić zmianę tej ostrości podczas animacji. Soft 3DS Max 2010 + V-Ray 1.5 sp4.
Lucek Napisano 17 Czerwiec 2011 Napisano 17 Czerwiec 2011 (edytowane) Nie wiem jak to jest w vrayu ale phisical camera na pewno ma coś takiego. Ja natomiast zmierzyłbym helperami obydwie odległości i wyrenderowałbym passa zdepth z odpowiednio zanimowanymi wartościami. Potem można zrobić ładne przeostrzenie w afterze. Natomiast na ładne bokeh ani w maksie ani w ae nie licz. Robiłem niemal identyczny test w mentalu i rozmyty obraz wygląda koszmarnie, w dodatku jest ziarnisty. Najbrzydsze bokeh świata: Edytowane 17 Czerwiec 2011 przez Lucek
ciastuch Napisano 17 Czerwiec 2011 Napisano 17 Czerwiec 2011 Że tak wrzucę tu pytanie: w czym najlepiej więc zrobić taką dobrą jakościowo głębie ostrości?
Lucek Napisano 17 Czerwiec 2011 Napisano 17 Czerwiec 2011 Do stilla robisz sobie zdepth i w shopie w filtrach masz lens blur. Wrzucasz zdepth jako maskę i wybierasz tam odpowiednią opcję. Jeżeli zależy ci na efekcie foto bokeh to jest do tego plugin DOFpro. Do animacji to właśnie jest taka funkcja w nowych afterach działająca podobnie jak w shopie. Co do bokeh to sam bym się chętnie dowiedział. Pewnie DOFpro i batchem w shopie wszyskie klatki.
mirach Napisano 17 Czerwiec 2011 Napisano 17 Czerwiec 2011 Dawno temu mialem okazje uzywac tego: http://www.frischluft.com/lenscare/index.php Z tego co pamietam dzialalo bardzo przyjemnie.
Lucek Napisano 17 Czerwiec 2011 Napisano 17 Czerwiec 2011 O widzisz piękna sprawa:) A podejdzie to do cs5?
mirach Napisano 17 Czerwiec 2011 Napisano 17 Czerwiec 2011 Powinno pojsc, ja tego uzywalem chyyyyba pod CS2, w ksiazce o CS4 ten plug jest wspomniany, wiec sadze ze updatneli go na CS5 w koncu wyszlo to juz troche temu.
Lucek Napisano 17 Czerwiec 2011 Napisano 17 Czerwiec 2011 DOF PRO features full batch / animation / keyframing capabilities internally from within the filter. This completely eliminates the setup time required for Adobe Photoshop® actions and allows batch / animation / keyframing capabilities to be used from within any host capable of running Adobe Photoshop® compliant filters. No i jasne.
Gość Chrupek3D Napisano 17 Czerwiec 2011 Napisano 17 Czerwiec 2011 jest jeszcze takie cos: http://www.dofpro.com/overview.htm
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się