Bejlaz Napisano 25 Czerwiec 2011 Napisano 25 Czerwiec 2011 Witam, : jestem studentem 5 roku architektury, na pracę dyplomową przygotowuję budynek użyteczności publicznej. Wygląda on tak że przegrodę izolującą wnętrze budynku stanowi kopuła stworzona z profili stalowych i jest ona podparta na słupach drzewiastych. Słupy te wyglądają następująco : słup żelbetowy na którego końcu znajduje się głowica stalowa z której wychodzą kolejno 3 profile i z każdego z nich kolejne 3 profile podpierające kopułę w krzyżujących się miejscach (profili kopuły). Pytanie brzmi czy idzie w jakiś prosty sposób ustawiać ww wymienione profile tzn. że np. Przygotuję taki słup drzewiasty z samych linii a później zamieniać te linie na modele słupów i profili ? bo strasznie ciężko wycelować profilami w konkretne punkty podparcia łatwiej narysować linię z głowni do punktu podparcia i później zamienić te linie na model. ... na img widać jak schematycznie wygląda konstrukcja słupa jednak chciałbym żeby ramiona nie były równo tak jak na rysunku, tylko każdy w odpowiednim miejscu... Druga sprawa to pytanie co do siatek, połowę modelu przygotowałem w sketchupie, i gdy importuję model do Max`a to siatki jego (modelu) elementów są zupełnie przypadkowe i w większości bezsensowne (np płaska powierzchnia ściany nie jest podzielona jakby się chciało na poligony o równych wymiarach, lub nawet nie jest stworzona z jednego wielkiego poligonu tylko z wielu figur płaskich o różnych kształtach raz jest to trójkąt ostrokątny przez całą ścianę za chwilę wielobok o powierzchni 10 razy większej niż wspomniany trójkąt), czy Max potrafi przeliczyć i stworzyć od nowa siatkę złożoną z wielu dziwnych poligonów i wygenerować nową piękną śliczną i równą stworzoną z powtarzalnych trójkątów?
arturprx2 Napisano 26 Czerwiec 2011 Napisano 26 Czerwiec 2011 Siatka z trójkątów wcale nie jest piękna i śliczna :P aafuuuu Co do pierwszego pytania to tak, na linie możesz dodać modfikator sweep. Natomiast na te trójkąty możesz próbować skryptów. Nie mam kompa roboczego pod ręką i nie pamiętam z którego korzystam. Sketchupa też nie używam więc nie wiem jaką sieczke robi z siatki. Te skrypty zazwyczaj pomagają ale w miare równej siatce... a nóż pomogą. http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/quadrangulate http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/detriangulator
Dynamico Napisano 26 Czerwiec 2011 Napisano 26 Czerwiec 2011 Liniom można nadać grubość (jeżeli mają mieć przekrój koła lub kwadratu) bezpośrednie w panelu właściwości lini. W zakładce "rendering" zaznaczasz ptaszka przy "enable in render" oraz "enable in viewport" (jeżeli chcesz widzieć jak wygląda twoja "gruba" linia). Poniżej masz możliwość zmiany parametrów. Wadą w stosunku do sweep są tylko dwa przekroje.
Bejlaz Napisano 26 Czerwiec 2011 Autor Napisano 26 Czerwiec 2011 z tą śliczną to z przekorą było napisane ale i tak w porównaniu z tym draństwem po imporcie będą cudne jak będą trójkątne (tudzież kwadratowe) :) tak więc ściągnałem te skrypty i quadrangulate może nie jest idealny ale na prawdę bardzo dobrze poradził sobie z moim problem, także dzięki wielkie za pomoc teraz gdy robię teren w bumpie wygląda to normalnie... co do grubości linii to też połowiczne rozwiązanie ponieważ w modelu porfili mam detale połączeń z siatką konstrukcji, jednak na tą chwilę zupełnie mi to wystarczy. Dzięki bardzo za pomoc bo obie odpowiedzi są dla mnie bardzo użyteczne pozdrawiam. PS Nie wiecie może czy idzie stworzyć mapę która nałożona na materiał będzie dziurawa próbowąłem z Mapą Mask i do niej przypisaną mapą cellular (zależałoby mi na nieregularnych otworach) nałożona na inną mape i wszystko fajnie tylko że otwory nie są prześwitujące tylko co najwyżej szare...
jasiek311 Napisano 26 Czerwiec 2011 Napisano 26 Czerwiec 2011 OPACITY - czyli warstwa dla przezroczystosci. musisz miec bialo czarny obraz. Tam gdzie maja byc otwory obraz powinien byc czarny, a gdzie ma byc wypelnienie np. blacha, to biel. pzdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się