Napisano 2 Lipiec 201113 l Po wielu latach badań w naszym labolatorium , udalo nam sie zrobic postęp w temacie elastycznej produkcji. Badania trwają... :) http://www.vimeo.com/25874674 ... tak przy okazji domowych testów z tworzeniem 3d twarzy :) pozdrawiam Edytowane 2 Lipiec 201113 l przez ROPA
Napisano 2 Lipiec 201113 l Filmik i efekty bardzo fajne. Ale poprawcie podpis na vimeo na bardziej po angielsku :)
Napisano 6 Lipiec 201113 l No dobre dobre. Rozumiem, że badania zakończone sukcesem, ale gdzie znajdą zastosowanie czy to jest tajemnica?
Napisano 7 Lipiec 201113 l Mozecie przedstawic jakis opis tego 'osiagniecia' bo osobiscie totalnie nie wiem oco chodzi :) zgaduje tylko, ze zbudowaliscie skaner do textur ? Edytowane 7 Lipiec 201113 l przez tmdag
Napisano 7 Lipiec 201113 l Autor dzieki ! ogolnie jest tak ze chcialem sprawdzic jak trudny jest proces tworzenia realistycznych twarzy , oraz sprawdzic na ile dokladny jest model zbudowany za pomoca trakowania z kamery, czyli taki prosty domowy skaner. Jak to bywa w rzeczywistosci reklamowej ciezko znalezc czas na takie zabawy. Tak wiec doprowadzilem to do jakiegos stanu . Przy okazji nasze kochane producentki mogly sie zrelaksowac :). Jezeli chodzi o wnioski to , samo wygenerowanie modelu , tekstur oraz SSS byly relatywnie proste. Gdyby jeszcze usiedli do tego specjalisci pewno bylo by duzo lepiej. Poprzeczka leci duzo wyzej w przypadku kiedy chceialo by sie to zanimowac , dodac zycia. Moze nastepnym razem rzucimy sie na takie proby. I tak jak widac wiele rzeczy jest niedokonczonych ale ja zawsze bardziej skupiam sie na samym pipeline czy metodzie oraz problemach zwiazanych z danym zagadnieniem niz doprowadzaniem tego do finalowego wygladu. Moze to dziwne ale nic nie zostalo zbudowane , wszystko zrobione za pomoca podrecznych narzedzi : aparat cyfrowy (kamera) , tracker 3d , mazak :) , krzeselko obrotowe i tyle. fajne jest to ze przypomina to retopologie w zbrushu , punkty malowalismy dokladnie tak jak chcielismy zeby siatka wygladala , a reszta to trakowanie i zamiana punktow w mesh i to lowpolly. Moge jeszcze dodac ze wymagalo to 3 podejsc z malowaniem punktow i ze Stas sie chyba spelnil jako makeup :) pozdrawiam
Napisano 7 Lipiec 201113 l Autor ... a i tekstury to czysty photoshop , trzeba bylo tylko sie pozbyc cieniowania.
Napisano 7 Lipiec 201113 l Nie jest to super-extra dokładne, holiłudzka hiper miloardodolarowa produkcja ale wynik i tak czy siak jest świetny. To do zety na chwile i voila. Złożony filmik- super :) Ropa- powiedz coś więcej o tym jak to ogarnęliście.
Napisano 7 Lipiec 201113 l Autor dziekuje bardzo. kurcze wlasnie tez mnie zdziwilo ze do jakichs rewelacji nie doszlismy. kiedys pamietam byl taki skaner , czy jak to nazwac , takie ramie ktorym wskazywalo sie punkty i w ten sposob generowalo sie siatke. Programy do trakowania 3d generuja punkty w podobny sposob. Nie bylem pewien tylko czy CMOS w dzisiajeszych cyfrowkach nie bedzie przez rolling shuttera przeklamywal przestrzeni. Okazuje sie ze przy odpowienio wolnych ruchach , co dalo nam krzeslo obrotowe oraz stabilna pozycja Oli , nie ma problemow nawet z motion blurem ktory zabija najbardziej trakowanie 3d. Przygotowalismy nawet sesje do zbierania normali , czyli z 4 pozycjami swiatla , ale jej nie wykozystalismy (z lenistwa :)) Najwiecej czasu zajelo nam przerabianie tekstury twarzy. Po uzyskaniu meshu z traku projektowalem teksture na model budujac teksture twarzy. Przerobienie tego w photoshopie zajelo najwiecej czasu. Trzeba bylo dociagac na raz swiatlo , teksture i subsurface scattering w shaderze. To chyba wogole jest klucz do calosci. Shader musi miec 3 kontrolki od rozproszenia swiatla. Z dwoma probowalem i byl problem. Robienie traku z malowaniem kropek , jakies 3 dni (zmienialem gestosc i rozmiar kropek), model 4-5 godzin , tekstura wyszlo jakies 2 dni samej roboty.W sumie robilem to (z reklamami w tle) jakies 2 tygodnie. Teraz widze ze to jakies 4 dni pracy w sumie bo juz wiem jak. Specular i displacement na bazie glownej tekstury (moze dla tego zbytnio szklista faktura wyszla). No ale to w sumie wszystko. probowalem troche w zbrushu podciagnac model ale subsurfece w wielu przypadkach swietlnych mocno rozprasza swiatlo tak ze displacement ma tylko wplyw na specular. A no i inspiracja byly glowy Neo i Agenta Smith-s z Matrixa (pokazali tam takie imponujace turntable) wiecej grzchow nie pamieta , ale jak zapytacie z checia napisze. Dzieki i pozdrawiam
Napisano 7 Lipiec 201113 l Pftrack umozliwia taka zabawe, lacznie z mocapem. co do rolling shutter - nie wiem jakiego aparatu uzyliscie ale niektore maja bardzo dobrze zniwelowany efekt - jak np Canon 7D, ktory owiele lepiej radzi sobie z problemem niz Canon 5D. Szkoda, ze poza tajemnicza nazwa i efektem koncowym nic tam nie widac i poza Wami nikt nie wie oco w chodzi w tym filmiku. Fajnie by bylo gdybyscie pokazali etapy pracy - trakowanie, generowanie mesha, mapowanie.. Nadal nie jest dla mnie jasne ile jest w tym waszego R&D a ile zwyklej zabawy. Napisaliscie wlasny traker 3D?
Napisano 8 Lipiec 201113 l fajnie wyszlo, cokolwiek to jest ladna dziewczyna... pozdrawiamy czy ten koles w zielonej koszulce nie byl przypadkiem u mnie na urodzinach tydzien temu? Albert pozdrawiamy pasazerow, elo :) fajna twarz
Napisano 10 Lipiec 201113 l Autor dzieki. Nie za bardzo wiem co mam jeszcze pokazywac, wszystko jest ze tak powiem oparte na podstawowym dzialaniu softow. Trackowanie bylo z automatu , mesh wygenerowal program do trackowania , trzeba bylo tylko poprawic topologie a reszta to phtosohop i ustawienia shadera z SSS. Fakt ze pomysl na jakas oprawe obracajacych sie glow byl wymyslony w 5 minut :) ale mysle ze lepiej to niz nic. Flexible Production R&D jest oczywiscie fikcja , takie pomieszanie researchu z rzeczywistoscia zwiazana z produkcja reklam. Nasze kochane producentki po prostu musza czesto znosic i kierowac bardzo pokrecona produkcja i jest to bardzo trudna praca. Tak wiec "uelstycznienie" mialo by pomoc. To taka moja niezbyt blyskotliwa :) przenosnia. Tak wiec w rzeczywistosci nieczego odkrywczego tu nie ma , tylko proba zmierzenia sie z ostatnio czesta digitalizacja twarzy czlowieka. Szczerze nawet nie jestem wstanie wymyslec konkretnego zastosowania w swiecie naszej reklamy. Nie wiem czy sens pokazywac screeny z normalnego dzialania programu do trakowania bo naprawde nic tu nie bylo czego w internecie nie znajdziecie. Tak wiec Tmdag jak powiesz konkretniej co bys chcial zobaczyc to ci moge podeslac. Po lewej jest nagrana Ola z kropkami na krecacym sie krzeselku , automatyczny track , export meshu , poprawka topologi , wygladzenie meshu , projektowanie tego footage na model , zlepienie tekstury w psd , wymazanie cieniowania , levelsy do specular i displacementu , uszy i glowa dodana z innego modelu (dla tego nie skonczone) , ustawianie subsurface scatternig , prosta dynamika na nclotah i render . :) Pozdrawiam p.s. Johny - chyba tak :) Edytowane 10 Lipiec 201113 l przez ROPA
Napisano 10 Lipiec 201113 l Nie no spoko. Pelne postacie 3D w produkcjach (digidoubles) tworzy sie prawie codziennie (czy to bazujac na traku czy skanerze czy tez od podstaw przez modelera) a czytajac "RnD" i "kilka lat badan" reprezentujac znane, warszawskie studio postprodukcji, spodziewalem sie jakiegos skanera czy trakera stworzonego przez Was (szczegolnie, ze brakowalo jakiegokolwiek opisu).. Stad te moje niezrozumienie. Teraz jest wszystko jasne :) Edytowane 10 Lipiec 201113 l przez tmdag
Napisano 10 Lipiec 201113 l Autor :) , mam nadzieje ze to nie umniejszylo wiecej z tego zabawy niz porzydku , a mi nie zawsze o to drugie chodzi. pozdrawiam
Napisano 11 Lipiec 201113 l czy ten koles w zielonej koszulce nie byl przypadkiem u mnie na urodzinach tydzien temu? Był ale dość krótko :( Dostałeś ode mnie PW?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto