Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam, stawiam swoje pierwsze kroczki w 3d i mam pytanko :)

Ogarniam już UVW Unwrapa (3dsMax) i nauczyłem się rozkładać siatki modeli, ale nie wiem jak wygląda teksturowanie budynku/interioru - np. jego ścian, sufitu, podłogi, itp. Zgaduję, że NIE poprzez unwrapping, bo uvmapy musiałyby mieć miliard*miliard pixeli by taka ściana dobrze wyglądała ;)

Sprawa jest raczej banalna, ale nigdzie nie mogę znaleźć tutka z teksturowaniem jakiegoś budynku/interioru.

W jaki sposób to się zwykle robi?

Z góry dzięki za odp.

Pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Używasz wtedy zapętlonuch textur. W maksie w ustawieniach textury masz parametr tiling - obczaj do czego służy.

Napisano

zapętlonych to może nietrafnie użyte słowo, bardziej bezszwowe, ale najlepiej użyć tu angielskich zwrotów czyli seamles, tiling i tiled texture.

 

Przykładem moze być sciana z cegły powiedzmy 4 na 3 metry. na którą nakładasz teksturą o wymiarach 1x1m, która powtarza się co metr w pionie i poziomie, przy czym połączenia za niezauważalne.

 

Do rozkładania tekstur w ten sposób przydaje się modyfikator UVW map z zaznaczonym typem mapowania np: box.

Napisano

ja dodam tylko, ze mozna zrobic budynek unwrapem i nie bedzie potrzeba wcale tekstur tryliardxtryliard pixeli. w zaleznosci jak daleko bedziesz ten budynek fotografowal pozniej i o jak duzej scianie rozmawiamy. spokojnie moglbys zrobic sciane w rozdzialce 4096x4096 i to juz jest duza mapa jak na texture. sciane rozmiarow powiedzmy 10x10 m i bedzie dobrze wygladac w renderze bo render bedzie mial zdecydowanie mniejsze rozmiary i bedzie sie tam jeszcze duzo innego dzialo (przynajmniej powinno). na renderze o rozmiarach 2400x3200 sciana bedzie tylko jakims malym procentem wiec na 100 wyjdzie dobrze. trzeba pamietac jednak, iz lapac sie powinno za unwrapa robiac mapki (czyli tak naprawde w jakims photoszopie) tylko jesli chcesz stworzyc jakas unikalna sciane, np. z jakimis konkretnymi zabrudzeniami, mchem, itd...

jesli chcesz same zabrudzenia w naroznikach czy na krawedziach mozna to wykonac tak jak stormwind/lucek podali tilingiem map plus przy uzyciu dirtmap.

pzdr

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.