Skocz do zawartości

Teksturowanie domu/interioru


Veination

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, stawiam swoje pierwsze kroczki w 3d i mam pytanko :)

Ogarniam już UVW Unwrapa (3dsMax) i nauczyłem się rozkładać siatki modeli, ale nie wiem jak wygląda teksturowanie budynku/interioru - np. jego ścian, sufitu, podłogi, itp. Zgaduję, że NIE poprzez unwrapping, bo uvmapy musiałyby mieć miliard*miliard pixeli by taka ściana dobrze wyglądała ;)

Sprawa jest raczej banalna, ale nigdzie nie mogę znaleźć tutka z teksturowaniem jakiegoś budynku/interioru.

W jaki sposób to się zwykle robi?

Z góry dzięki za odp.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

zapętlonych to może nietrafnie użyte słowo, bardziej bezszwowe, ale najlepiej użyć tu angielskich zwrotów czyli seamles, tiling i tiled texture.

 

Przykładem moze być sciana z cegły powiedzmy 4 na 3 metry. na którą nakładasz teksturą o wymiarach 1x1m, która powtarza się co metr w pionie i poziomie, przy czym połączenia za niezauważalne.

 

Do rozkładania tekstur w ten sposób przydaje się modyfikator UVW map z zaznaczonym typem mapowania np: box.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dodam tylko, ze mozna zrobic budynek unwrapem i nie bedzie potrzeba wcale tekstur tryliardxtryliard pixeli. w zaleznosci jak daleko bedziesz ten budynek fotografowal pozniej i o jak duzej scianie rozmawiamy. spokojnie moglbys zrobic sciane w rozdzialce 4096x4096 i to juz jest duza mapa jak na texture. sciane rozmiarow powiedzmy 10x10 m i bedzie dobrze wygladac w renderze bo render bedzie mial zdecydowanie mniejsze rozmiary i bedzie sie tam jeszcze duzo innego dzialo (przynajmniej powinno). na renderze o rozmiarach 2400x3200 sciana bedzie tylko jakims malym procentem wiec na 100 wyjdzie dobrze. trzeba pamietac jednak, iz lapac sie powinno za unwrapa robiac mapki (czyli tak naprawde w jakims photoszopie) tylko jesli chcesz stworzyc jakas unikalna sciane, np. z jakimis konkretnymi zabrudzeniami, mchem, itd...

jesli chcesz same zabrudzenia w naroznikach czy na krawedziach mozna to wykonac tak jak stormwind/lucek podali tilingiem map plus przy uzyciu dirtmap.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności