Veination Napisano 4 Lipiec 2011 Share Napisano 4 Lipiec 2011 Witam, stawiam swoje pierwsze kroczki w 3d i mam pytanko :) Ogarniam już UVW Unwrapa (3dsMax) i nauczyłem się rozkładać siatki modeli, ale nie wiem jak wygląda teksturowanie budynku/interioru - np. jego ścian, sufitu, podłogi, itp. Zgaduję, że NIE poprzez unwrapping, bo uvmapy musiałyby mieć miliard*miliard pixeli by taka ściana dobrze wyglądała ;) Sprawa jest raczej banalna, ale nigdzie nie mogę znaleźć tutka z teksturowaniem jakiegoś budynku/interioru. W jaki sposób to się zwykle robi? Z góry dzięki za odp. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 4 Lipiec 2011 Share Napisano 4 Lipiec 2011 Używasz wtedy zapętlonuch textur. W maksie w ustawieniach textury masz parametr tiling - obczaj do czego służy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stormwind Napisano 4 Lipiec 2011 Share Napisano 4 Lipiec 2011 zapętlonych to może nietrafnie użyte słowo, bardziej bezszwowe, ale najlepiej użyć tu angielskich zwrotów czyli seamles, tiling i tiled texture. Przykładem moze być sciana z cegły powiedzmy 4 na 3 metry. na którą nakładasz teksturą o wymiarach 1x1m, która powtarza się co metr w pionie i poziomie, przy czym połączenia za niezauważalne. Do rozkładania tekstur w ten sposób przydaje się modyfikator UVW map z zaznaczonym typem mapowania np: box. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Veination Napisano 4 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 4 Lipiec 2011 Ok, już wszystko jasne, dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adanedhel Napisano 4 Lipiec 2011 Share Napisano 4 Lipiec 2011 ja dodam tylko, ze mozna zrobic budynek unwrapem i nie bedzie potrzeba wcale tekstur tryliardxtryliard pixeli. w zaleznosci jak daleko bedziesz ten budynek fotografowal pozniej i o jak duzej scianie rozmawiamy. spokojnie moglbys zrobic sciane w rozdzialce 4096x4096 i to juz jest duza mapa jak na texture. sciane rozmiarow powiedzmy 10x10 m i bedzie dobrze wygladac w renderze bo render bedzie mial zdecydowanie mniejsze rozmiary i bedzie sie tam jeszcze duzo innego dzialo (przynajmniej powinno). na renderze o rozmiarach 2400x3200 sciana bedzie tylko jakims malym procentem wiec na 100 wyjdzie dobrze. trzeba pamietac jednak, iz lapac sie powinno za unwrapa robiac mapki (czyli tak naprawde w jakims photoszopie) tylko jesli chcesz stworzyc jakas unikalna sciane, np. z jakimis konkretnymi zabrudzeniami, mchem, itd... jesli chcesz same zabrudzenia w naroznikach czy na krawedziach mozna to wykonac tak jak stormwind/lucek podali tilingiem map plus przy uzyciu dirtmap. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi