Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, stawiam swoje pierwsze kroczki w 3d i mam pytanko :)

Ogarniam już UVW Unwrapa (3dsMax) i nauczyłem się rozkładać siatki modeli, ale nie wiem jak wygląda teksturowanie budynku/interioru - np. jego ścian, sufitu, podłogi, itp. Zgaduję, że NIE poprzez unwrapping, bo uvmapy musiałyby mieć miliard*miliard pixeli by taka ściana dobrze wyglądała ;)

Sprawa jest raczej banalna, ale nigdzie nie mogę znaleźć tutka z teksturowaniem jakiegoś budynku/interioru.

W jaki sposób to się zwykle robi?

Z góry dzięki za odp.

Pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Używasz wtedy zapętlonuch textur. W maksie w ustawieniach textury masz parametr tiling - obczaj do czego służy.

Napisano

zapętlonych to może nietrafnie użyte słowo, bardziej bezszwowe, ale najlepiej użyć tu angielskich zwrotów czyli seamles, tiling i tiled texture.

 

Przykładem moze być sciana z cegły powiedzmy 4 na 3 metry. na którą nakładasz teksturą o wymiarach 1x1m, która powtarza się co metr w pionie i poziomie, przy czym połączenia za niezauważalne.

 

Do rozkładania tekstur w ten sposób przydaje się modyfikator UVW map z zaznaczonym typem mapowania np: box.

Napisano

ja dodam tylko, ze mozna zrobic budynek unwrapem i nie bedzie potrzeba wcale tekstur tryliardxtryliard pixeli. w zaleznosci jak daleko bedziesz ten budynek fotografowal pozniej i o jak duzej scianie rozmawiamy. spokojnie moglbys zrobic sciane w rozdzialce 4096x4096 i to juz jest duza mapa jak na texture. sciane rozmiarow powiedzmy 10x10 m i bedzie dobrze wygladac w renderze bo render bedzie mial zdecydowanie mniejsze rozmiary i bedzie sie tam jeszcze duzo innego dzialo (przynajmniej powinno). na renderze o rozmiarach 2400x3200 sciana bedzie tylko jakims malym procentem wiec na 100 wyjdzie dobrze. trzeba pamietac jednak, iz lapac sie powinno za unwrapa robiac mapki (czyli tak naprawde w jakims photoszopie) tylko jesli chcesz stworzyc jakas unikalna sciane, np. z jakimis konkretnymi zabrudzeniami, mchem, itd...

jesli chcesz same zabrudzenia w naroznikach czy na krawedziach mozna to wykonac tak jak stormwind/lucek podali tilingiem map plus przy uzyciu dirtmap.

pzdr

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności