Jump to content

Wypiekanie tekstur.


Premier
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Mam pytanie, mam nadzieje, ze proste. Próbuje cos zdziałac z baking textures. Robię tak: tworze boxa, kazdy face w innym kolorze. Wypalam texture tego boxa. Otrzymuje .jpg z 6 kwadracikami ( po jednym dla kazdej scianki). Tworze nowa scene, nowego boxa. Wczytuje do materialow jako bitmape wypaloną texturę. Próbuje nalozyc na boxa, no i ni jak nie potrafię otrzymać prawidlowo otexturowanego boxa. Otrzymują sześcian na ktorym na kazdej z scian mam wlasnie 6 kolorowych kwadratów. Bitmapa jest nakladana na kazdego face z osobna, uvw ni jak nie pomaga. Gdzie jest misterny błąd?.

 

za pomoc dziękuje i pzodrawiam

Link to comment
Share on other sites

Box domyślnie ma mapowanie typu box. Gdy wypalasz teksturę, to o ile sam obiektu wcześniej nie zunwrapowałeś, - max robi to sam na domyślnych ustawieniach i później przyjmuje, iż operacja wypalania tekstury jest jednoznaczna z automatycznym unwrapem i to mapowanie właśnie zachowuje. Natomiast każdy kolejny box nadal będzie miał mapowanie typu box.

Link to comment
Share on other sites

Pytam o to pod aspektem późniejszego exportu pliku 3ds. Rozumiem teraz, że box po wypaleniu tekstury otrzymuje unwrapa. Czy oznacza to, że aby późniejszy model 3ds poprawnie przyjmował teksturę musi zostac wczesniej zunwrapowany?. Jeśli tak to czy wystarczającym jest przyjąć następującą kolejność: wypalenie tekstury+unwrap---> export, aby model 3ds poprawnie się teksturował w silniku graficznym np. away 3d?

Link to comment
Share on other sites

z paleniem texow to jest tak. ze trzeba pilnowac aby miec UNIKATOWE koordynaty UV dla calej gejometrii: ] osobiscie preferuje tworzenie samemu danego kanalu koordynat, w zaleznosci od potrzeby 1,2, czy nawet 3

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy