Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

Mam pytanie, mam nadzieje, ze proste. Próbuje cos zdziałac z baking textures. Robię tak: tworze boxa, kazdy face w innym kolorze. Wypalam texture tego boxa. Otrzymuje .jpg z 6 kwadracikami ( po jednym dla kazdej scianki). Tworze nowa scene, nowego boxa. Wczytuje do materialow jako bitmape wypaloną texturę. Próbuje nalozyc na boxa, no i ni jak nie potrafię otrzymać prawidlowo otexturowanego boxa. Otrzymują sześcian na ktorym na kazdej z scian mam wlasnie 6 kolorowych kwadratów. Bitmapa jest nakladana na kazdego face z osobna, uvw ni jak nie pomaga. Gdzie jest misterny błąd?.

 

za pomoc dziękuje i pzodrawiam

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 2,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Box domyślnie ma mapowanie typu box. Gdy wypalasz teksturę, to o ile sam obiektu wcześniej nie zunwrapowałeś, - max robi to sam na domyślnych ustawieniach i później przyjmuje, iż operacja wypalania tekstury jest jednoznaczna z automatycznym unwrapem i to mapowanie właśnie zachowuje. Natomiast każdy kolejny box nadal będzie miał mapowanie typu box.

Napisano
  • Autor

Pytam o to pod aspektem późniejszego exportu pliku 3ds. Rozumiem teraz, że box po wypaleniu tekstury otrzymuje unwrapa. Czy oznacza to, że aby późniejszy model 3ds poprawnie przyjmował teksturę musi zostac wczesniej zunwrapowany?. Jeśli tak to czy wystarczającym jest przyjąć następującą kolejność: wypalenie tekstury+unwrap---> export, aby model 3ds poprawnie się teksturował w silniku graficznym np. away 3d?

Napisano
Rozumiem teraz, że box po wypaleniu tekstury otrzymuje unwrapa.

 

W Render To Texture masz do wyboru Use Existing Channel lub Use Automatic Unwrap. :)

Napisano

z paleniem texow to jest tak. ze trzeba pilnowac aby miec UNIKATOWE koordynaty UV dla calej gejometrii: ] osobiscie preferuje tworzenie samemu danego kanalu koordynat, w zaleznosci od potrzeby 1,2, czy nawet 3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.