Napisano 21 Lipiec 201113 l Witajcie, Czy ktoś z Was spotkał się z następującym problemem w Vray'u: Mianowicie ustawiając Vray material wystąpiły bardzo dziwne refleksy na modelu, ale po kolei: Ustawienia: Gamma and Lut: wszędzie 2.2 oprócz output gamma (1.0) Color mapping: reinhard, dark multip (1.0) ; Bright Multip (0.95), Gamma (2.2); Sub pixel (ON); Clamp Out (ON) ; Affect bckgrnd (ON) ; Don't Affect... (OFF) ; Linear (OFF). Jako światło w enviro i reflect użyta VrayHDRI , ale nie ma znaczenia bo przy zwykłym Vray sky dzieje się to samo. I nieważne czy jest tekstura w materiale modelu czy nie ma. OK tak to wygląda: Na model narzuciłem materiał i wczytałem do diffuse teksturę i bez żadnych refleksów) - oto rezultat: Teraz dodaję refleks (szarość około 30) - już jest bardzo silne odbicie (fresnel wyłączony) - oto rezultat: Teraz włączam fresnela i zaczynają się bardzo dziwne refleksy (nie ma znaczenia jak kręcę glossinessem): Tutaj w ogóle już anomalia - pół kadłuba (po prawej wyszedł normalnie), po lewej wyszło jakby glossiness był na 1. Czy macie pomysł skąd to się bierze? Vray to Vray 2.0 choć to samo działo się przy wcześniejszej wersji. Z góry dziękuję Piter P.S. Jakby co to mogę podesłać scenkę.
Napisano 24 Lipiec 201113 l szczerze mówiąc chciałbym pomóc, ale niestety nie wiem jak. Parę razy też naciąłem się na taki myk - dzieje się to na reflectionach, speculary są ok. Głównie taki problem pojawia się, kiedy główne światło świeci z tyłu obiektu tworząc rim. Przyłączam się do pytania :)
Napisano 25 Lipiec 201113 l Autor gientekwl: dzięki Stary. Zastanawiam się czy to nie wina modelu. Muszę to sprawdzić.
Napisano 25 Lipiec 201113 l Autor Chyba mam już rozwiązanie. U mnie poskutkowało dopiero zredukowanie Cutoff (w zakładce Options Vray materiału) do 0.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto