Napisano 25 Lipiec 201113 l Witam, jestem nowicjuszem w świecie blendera, ale czytam wiele tutoriali i chciałbym poznać "głębiej" możliwości tego programu. Wcześniej bawiłem się trochę 3dsmaxem, ale jest to program płatny - więc alternatywą do tego jest Blender. W przypadku 3ds'max potrafiłem zmienić sobie ustawienia renderowania - ponadto sam program oraz renderowanie działały płynniej niż w blenderze. Co mam zmienić, albo jak renderować aby proces ten był szybszy - zauważyłem, że nawet przy prostym renderowaniu jakiejś bryły proces ten trochę się "ślimaczy" - co zmienić (gdzie i jak) ? Czy muszę coś doinstalować do Blendera, aby rendering był szybszy czy wystarczy sam program (czysty) Blender ? Do sprzętu nie mam zastrzeżeń (szybki procesor, karta graficzna dedykowana, 3 GB pamięci Ram) - pomimo tego wydaje mi się, że coś muszę zmienić ? Aha i wracając do samego programu - jaka wersja blendera jest lepsza najnowsza czy może 2.49b ? A może jakaś inna ?
Napisano 26 Lipiec 201113 l Podziel się plikiem, który rzekomo sprawia ten kłopot, może coś jest nie tak z ustawieniami, jakie wybrałeś? Nowe wersje Blendera noszą prefix 2.5; oficjalne znajdziesz tutaj (zakamuflowane, bo w dziale download -> http://www.blender.org/download/get-blender/) a rozwojowe (powiedzmy, że prototypy nowych wersji), tutaj -> http://www.graphicall.org/.
Napisano 26 Lipiec 201113 l o renderowaniu w Blenderze (starszej wersji) podpatrzysz tutaj: http://venomgfx.com.ar/lab/
Napisano 27 Lipiec 201113 l Przeklejam post z b.pl. Co można zrobić: -Zmniejszać liczbę lamp z opcją Ray(traced) shadow (używających raytracingu do cieni, a najgorzej: do miękkich cieni) -Starać się zastąpić lampy Area innymi lampami (np. kilkoma lampami Spot) -Używać opcji Sphere w lampach, co ograniczy zasięg ich liczenia do wartości Dist(ance) (domyślnie: nieskończony) -Wyłączyć Gloss czyli rozmyte lustra/refrakcje , włączyć dopiero przy finalnym renderze -Trzymać wartość Samples w World > Amb Occ (World > Gather) poniżej 16, aż do finalnego rendera. -Nie używać opcji Full OSA (Full Oversampling) w materiale, dopóki koniecznie nie potrzeba. -Upewnić się, że renderowana scena ma poniżej 2 mln wierzchołków, dopóki świadomie nie potrzebuje się więcej. (ktoś na innym forum renderował trawę, w której każde źdźbło miało Subsurf Level 5, a instancji były setki tysięcy ;> i powstał wątek "blender nie renderuje") Jeśli nie jesteś pewien, co generuje obciążenie, to próbuj w kolejności: -Wyłącz [F10] > Ray (panel Render > Shading > Ray Tracing) ...prawie wszystkie uwagi wymienione wyżej dotyczą obciążenia przez ray tracing. -Wyłącz [F10] > SSS (panel Render > Shading > Subsurface Scattering) -Sprawdź ilość wierzchołków (górna belka okna renderu, Ve: 1234...) -Wyłącz OSA (panel Render > Anti-Aliasing) nawiasy dotyczą 2.58 Swoją drogą, sceny z dużą ilością odbić, szkła, cieni, z Ambient Occlusion, renderują się znacznie szybciej w rozwojowej 2.5x :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto