przemek89k Napisano 25 Lipiec 2011 Napisano 25 Lipiec 2011 Witam, jestem nowicjuszem w świecie blendera, ale czytam wiele tutoriali i chciałbym poznać "głębiej" możliwości tego programu. Wcześniej bawiłem się trochę 3dsmaxem, ale jest to program płatny - więc alternatywą do tego jest Blender. W przypadku 3ds'max potrafiłem zmienić sobie ustawienia renderowania - ponadto sam program oraz renderowanie działały płynniej niż w blenderze. Co mam zmienić, albo jak renderować aby proces ten był szybszy - zauważyłem, że nawet przy prostym renderowaniu jakiejś bryły proces ten trochę się "ślimaczy" - co zmienić (gdzie i jak) ? Czy muszę coś doinstalować do Blendera, aby rendering był szybszy czy wystarczy sam program (czysty) Blender ? Do sprzętu nie mam zastrzeżeń (szybki procesor, karta graficzna dedykowana, 3 GB pamięci Ram) - pomimo tego wydaje mi się, że coś muszę zmienić ? Aha i wracając do samego programu - jaka wersja blendera jest lepsza najnowsza czy może 2.49b ? A może jakaś inna ?
mookie Napisano 26 Lipiec 2011 Napisano 26 Lipiec 2011 Podziel się plikiem, który rzekomo sprawia ten kłopot, może coś jest nie tak z ustawieniami, jakie wybrałeś? Nowe wersje Blendera noszą prefix 2.5; oficjalne znajdziesz tutaj (zakamuflowane, bo w dziale download -> http://www.blender.org/download/get-blender/) a rozwojowe (powiedzmy, że prototypy nowych wersji), tutaj -> http://www.graphicall.org/.
Gość Chrupek3D Napisano 26 Lipiec 2011 Napisano 26 Lipiec 2011 o renderowaniu w Blenderze (starszej wersji) podpatrzysz tutaj: http://venomgfx.com.ar/lab/
muody Napisano 27 Lipiec 2011 Napisano 27 Lipiec 2011 Przeklejam post z b.pl. Co można zrobić: -Zmniejszać liczbę lamp z opcją Ray(traced) shadow (używających raytracingu do cieni, a najgorzej: do miękkich cieni) -Starać się zastąpić lampy Area innymi lampami (np. kilkoma lampami Spot) -Używać opcji Sphere w lampach, co ograniczy zasięg ich liczenia do wartości Dist(ance) (domyślnie: nieskończony) -Wyłączyć Gloss czyli rozmyte lustra/refrakcje , włączyć dopiero przy finalnym renderze -Trzymać wartość Samples w World > Amb Occ (World > Gather) poniżej 16, aż do finalnego rendera. -Nie używać opcji Full OSA (Full Oversampling) w materiale, dopóki koniecznie nie potrzeba. -Upewnić się, że renderowana scena ma poniżej 2 mln wierzchołków, dopóki świadomie nie potrzebuje się więcej. (ktoś na innym forum renderował trawę, w której każde źdźbło miało Subsurf Level 5, a instancji były setki tysięcy ;> i powstał wątek "blender nie renderuje") Jeśli nie jesteś pewien, co generuje obciążenie, to próbuj w kolejności: -Wyłącz [F10] > Ray (panel Render > Shading > Ray Tracing) ...prawie wszystkie uwagi wymienione wyżej dotyczą obciążenia przez ray tracing. -Wyłącz [F10] > SSS (panel Render > Shading > Subsurface Scattering) -Sprawdź ilość wierzchołków (górna belka okna renderu, Ve: 1234...) -Wyłącz OSA (panel Render > Anti-Aliasing) nawiasy dotyczą 2.58 Swoją drogą, sceny z dużą ilością odbić, szkła, cieni, z Ambient Occlusion, renderują się znacznie szybciej w rozwojowej 2.5x :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się