Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

jestem nowicjuszem w świecie blendera, ale czytam wiele tutoriali i chciałbym poznać "głębiej" możliwości tego programu.

Wcześniej bawiłem się trochę 3dsmaxem, ale jest to program płatny - więc alternatywą do tego jest Blender.

W przypadku 3ds'max potrafiłem zmienić sobie ustawienia renderowania - ponadto sam program oraz renderowanie działały płynniej niż w blenderze.

 

Co mam zmienić, albo jak renderować aby proces ten był szybszy - zauważyłem, że nawet przy prostym renderowaniu jakiejś bryły proces ten trochę się "ślimaczy" - co zmienić (gdzie i jak) ?

Czy muszę coś doinstalować do Blendera, aby rendering był szybszy czy wystarczy sam program (czysty) Blender ?

 

Do sprzętu nie mam zastrzeżeń (szybki procesor, karta graficzna dedykowana, 3 GB pamięci Ram) - pomimo tego wydaje mi się, że coś muszę zmienić ?

 

Aha i wracając do samego programu - jaka wersja blendera jest lepsza najnowsza czy może 2.49b ? A może jakaś inna ?

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 5,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

o renderowaniu w Blenderze (starszej wersji) podpatrzysz tutaj:

http://venomgfx.com.ar/lab/

Napisano

Przeklejam post z b.pl. Co można zrobić:

 

-Zmniejszać liczbę lamp z opcją Ray(traced) shadow (używających raytracingu do cieni, a najgorzej: do miękkich cieni)

-Starać się zastąpić lampy Area innymi lampami (np. kilkoma lampami Spot)

-Używać opcji Sphere w lampach, co ograniczy zasięg ich liczenia do wartości Dist(ance) (domyślnie: nieskończony)

-Wyłączyć Gloss czyli rozmyte lustra/refrakcje , włączyć dopiero przy finalnym renderze

-Trzymać wartość Samples w World > Amb Occ (World > Gather) poniżej 16, aż do finalnego rendera.

-Nie używać opcji Full OSA (Full Oversampling) w materiale, dopóki koniecznie nie potrzeba.

-Upewnić się, że renderowana scena ma poniżej 2 mln wierzchołków, dopóki świadomie nie potrzebuje się więcej. (ktoś na innym forum renderował trawę, w której każde źdźbło miało Subsurf Level 5, a instancji były setki tysięcy ;> i powstał wątek "blender nie renderuje")

 

Jeśli nie jesteś pewien, co generuje obciążenie, to próbuj w kolejności:

-Wyłącz [F10] > Ray (panel Render > Shading > Ray Tracing)

...prawie wszystkie uwagi wymienione wyżej dotyczą obciążenia przez ray tracing.

-Wyłącz [F10] > SSS (panel Render > Shading > Subsurface Scattering)

-Sprawdź ilość wierzchołków (górna belka okna renderu, Ve: 1234...)

-Wyłącz OSA (panel Render > Anti-Aliasing)

 

nawiasy dotyczą 2.58

 

Swoją drogą, sceny z dużą ilością odbić, szkła, cieni, z Ambient Occlusion, renderują się znacznie szybciej w rozwojowej 2.5x :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.