kato555 Napisano 29 Lipiec 2011 Napisano 29 Lipiec 2011 Witam Jestem początkującym w tym temacie, toteż proszę o wyrozumiałość jeżeli przekręciłem coś w nazwach. Ostatnio przy robieniu bluprintów naszła mnie taka refleksja jakimi wartościami posługuje się Max przy wymiarowaniu. Może to nic istotnego ale warto zapytać. Do tej pory miałem do czynienia głównie z programami typu Inventor oraz Autocad, tam ze zrozumiałych względów posługujemy się miarami w mm. Jak to jest w Maxie? Mam rozkrojone zdjęcie w Photoshopie pod przyszły bluprint. Wg informacji Photoshopa ma on wymiary 64,01x169,67 (mm) oraz 252x668 (pixels). Po wczytaniu do Maxa w preferencjach pokazuje rozmiar w obrazka w pixelach czyli 252x668. Na wielu tutorialach dotyczących konstruowania bluprintów, tak że i na tym forum, widziałem że każdy prosi o wpisanie w płaszczyźnie właśnie wymiaru z preferencji Maxa czyli w pixelach. Jak to jest z tymi miarami w Maxie? Pozdrawiam
Lucek Napisano 29 Lipiec 2011 Napisano 29 Lipiec 2011 W maxie też najlepiej metrycznie. Bez tego na przykład możesz mieć źle policzone światło przez daylight system, albo źle przepuszczający światło shader sss. Nie używam w ogóle jednostek generycznych więc nie wiem na pewno ale podejrzewam że posypały by się też displacementy. Znalazło by się pewnie kilka innych powodów:)
kato555 Napisano 29 Lipiec 2011 Autor Napisano 29 Lipiec 2011 Gdzie można zmienić parametry pomiaru względnie sprawdzić w czym max mierzy metrycznie czy pix? Zastanawia mnie jakimi to prawidłami rządzi się wstawianie obrazków wg wymiarowania względem pixeli skoro lepiej jest robić wszystko względem metrycznego układu.
goran Napisano 29 Lipiec 2011 Napisano 29 Lipiec 2011 Opcje ustawienia jednostek miary w scenie masz w Customize>Units Setup... Co do rozmiarów obrazka - obrazek wrzucasz do kanału diffuse materiału, tworzysz plane'a (w odpowidnim widoku - viewporcie), definiujesz jego wymiary (jak ustawisz na Units Setup na mm to wymiary plane'a podajesz już w mm) i przypisujesz materiał do tego plane'a. Zaleta jest taka że w dowolnej chwili możesz zmiemić wymiary plane'a, a obrazek zostanie dopasowany do nich, dodatkowo jak zamienisz go na Editable Poly możesz zmieniać wymiary przesuwając krawędzie, co jest czasem pomocne (np jak rzuty nie do końca się ze sobą zgadzają...)
La R Napisano 29 Lipiec 2011 Napisano 29 Lipiec 2011 Prawda jest taka, ze nie ważne co będziesz miał ustawione w jednostkach wyświetlanych, ustawiasz jak Ci wygodnie, ważne jest natomiast co masz ustawione w jednostkach systemowych ( system units ), tam powinny być cale :). RK
Lucek Napisano 29 Lipiec 2011 Napisano 29 Lipiec 2011 La R: A dlaczego akurat cale? Metryczne coś zmienią?
La R Napisano 29 Lipiec 2011 Napisano 29 Lipiec 2011 La R: A dlaczego akurat cale? Metryczne coś zmienią? Cale są natywną jednostką systemową maxa. Często błędy w obliczeniach ( wyniki inne niż oczekiwane ) spowodowane są właśnie prze wymuszenie "innego sposobu myślenia" ;).
Lucek Napisano 29 Lipiec 2011 Napisano 29 Lipiec 2011 Skoro tak mówisz to sprawdzę czy mam dobrze nastawione:D Dzięki za objaśnienie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się