Skocz do zawartości

3ds Max pixel czy mm?


kato555

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem początkującym w tym temacie, toteż proszę o wyrozumiałość jeżeli przekręciłem coś w nazwach. Ostatnio przy robieniu bluprintów naszła mnie taka refleksja jakimi wartościami posługuje się Max przy wymiarowaniu. Może to nic istotnego ale warto zapytać. Do tej pory miałem do czynienia głównie z programami typu Inventor oraz Autocad, tam ze zrozumiałych względów posługujemy się miarami w mm. Jak to jest w Maxie? Mam rozkrojone zdjęcie w Photoshopie pod przyszły bluprint. Wg informacji Photoshopa ma on wymiary 64,01x169,67 (mm) oraz 252x668 (pixels). Po wczytaniu do Maxa w preferencjach pokazuje rozmiar w obrazka w pixelach czyli 252x668. Na wielu tutorialach dotyczących konstruowania bluprintów, tak że i na tym forum, widziałem że każdy prosi o wpisanie w płaszczyźnie właśnie wymiaru z preferencji Maxa czyli w pixelach. Jak to jest z tymi miarami w Maxie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

W maxie też najlepiej metrycznie. Bez tego na przykład możesz mieć źle policzone światło przez daylight system, albo źle przepuszczający światło shader sss. Nie używam w ogóle jednostek generycznych więc nie wiem na pewno ale podejrzewam że posypały by się też displacementy. Znalazło by się pewnie kilka innych powodów:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie można zmienić parametry pomiaru względnie sprawdzić w czym max mierzy metrycznie czy pix? Zastanawia mnie jakimi to prawidłami rządzi się wstawianie obrazków wg wymiarowania względem pixeli skoro lepiej jest robić wszystko względem metrycznego układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcje ustawienia jednostek miary w scenie masz w Customize>Units Setup...

 

Co do rozmiarów obrazka - obrazek wrzucasz do kanału diffuse materiału, tworzysz plane'a (w odpowidnim widoku - viewporcie), definiujesz jego wymiary (jak ustawisz na Units Setup na mm to wymiary plane'a podajesz już w mm) i przypisujesz materiał do tego plane'a. Zaleta jest taka że w dowolnej chwili możesz zmiemić wymiary plane'a, a obrazek zostanie dopasowany do nich, dodatkowo jak zamienisz go na Editable Poly możesz zmieniać wymiary przesuwając krawędzie, co jest czasem pomocne (np jak rzuty nie do końca się ze sobą zgadzają...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, ze nie ważne co będziesz miał ustawione w jednostkach wyświetlanych, ustawiasz jak Ci wygodnie, ważne jest natomiast co masz ustawione w jednostkach systemowych ( system units ), tam powinny być cale :).

RK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

La R: A dlaczego akurat cale? Metryczne coś zmienią?

Cale są natywną jednostką systemową maxa. Często błędy w obliczeniach ( wyniki inne niż oczekiwane ) spowodowane są właśnie prze wymuszenie "innego sposobu myślenia" ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności