eryk955 Posted July 29, 2011 Share Posted July 29, 2011 (edited) Witam, Oto moja jedna z pierwszych ukończonych prac którą robiłem prawie tydzień i prosiłbym o ocenienie jej. Czego brakuje, co jest źle itp. Przyjmę każdą krytykę ;p http://www5.zippyshare.com/v/35274363/file.html Wersja poprawiona: http://www48.zippyshare.com/v/21143220/file.html Pozdrawiam Malina Edited July 29, 2011 by eryk955 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hunterkill Posted July 29, 2011 Share Posted July 29, 2011 Mi się wydaje że trochę za mało światła pada na tą stacje i widać tylko sylwetkę a nie cały obiekt , tło wydaje się mało naturalne , a asteroidy za bardzo się szklą . Tak mi się wydaje nie wiem co inni powiedzą Link to comment Share on other sites More sharing options...
martix69 Posted July 29, 2011 Share Posted July 29, 2011 tak jak mówi hunterkill światła jest za mało, stacja kosmiczna powinna być zdecydowanie mocniej oświetlona, nawet księżyc więcej światła odbija :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
eryk955 Posted July 29, 2011 Author Share Posted July 29, 2011 W pierwszym poście link do wersji poprawionej. Tekstura stacji nie jest zbyt piękna, ponieważ dopiero się uczę teksturowania, a łatwe to nie jest ;) Najlepiej mi wychodzą modele. Edit: [Zapomniałem dodać że użyłem w tej scenie narzędzia Field-of-view. Dla kogoś może mieć znaczenie.] Link to comment Share on other sites More sharing options...
hunterkill Posted July 30, 2011 Share Posted July 30, 2011 (edited) no już trochę lepiej ze światłem :) , ale nad teksturami to musisz popracować okropnie wyglądają , ale tło musisz zmienić i wydaje mi się że nie powinieneś używać Field-of-view poszukaj sobie informacji o skybox-ach (chyba tak to się nazywa ) albo o czymś takim jak camera match, taka moja mała rada poszukaj prac o podobnej tematyce i spróbuj osiągnąć podobny efekt :) . A takie pytanko jakiego softu używasz ?? Edited July 30, 2011 by hunterkill Link to comment Share on other sites More sharing options...
eryk955 Posted July 30, 2011 Author Share Posted July 30, 2011 3DS Max 2011 + Photoshop CS4. Strasznie ciężko układa się tekstury przy pomocy modyfikatora Unwrap UVW. Znacie może jakiś lepszy sposób na układanie tekstur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hunterkill Posted July 30, 2011 Share Posted July 30, 2011 To jest najlepszy sposób Link to comment Share on other sites More sharing options...
natas Posted July 30, 2011 Share Posted July 30, 2011 możesz tak albo tak lub albo czy tak a czy to łatwiejsze od Unwrap-a to zależy dla kogo i w jakim sofcie .Do wielu z tych technik i tak dobrze mieć zrobionego Unwrap-a to jak by coś zawsze można szwy skorygować . Link to comment Share on other sites More sharing options...
eryk955 Posted July 30, 2011 Author Share Posted July 30, 2011 A mam takie pytanie co trzeba zrobić aby obiekty odbijały światło? Bo za cholere nie mogę do tego dojść. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlito Posted July 30, 2011 Share Posted July 30, 2011 Trzeba by im przypisać połyskliwy materiał z predefiniowanych, albo jeśli już został on nałożony, to można podkręcić Specular (ostość blasków) i Glossiness (ich rozmiar). Tak skąd inąd, bardzo fajna scenka, brakuje mi teraz takich "przestrzenno - kosmicznych" klimatów. Dawniej dużo było takich prac, można było zobaczyć je na płytach z CD Action, ale to już ładnych parę lat temu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eryk955 Posted July 31, 2011 Author Share Posted July 31, 2011 Chodziło mi bardziej o to aby obiekt odbijał światło które by podświetlało kolejny obiekt. Bo ogóly "połysk" to wiem jak zrobić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlito Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 Oświetlenie globalne np. Final Gather daje efekt przesączania się kolorów (Color Bleeding) który wyczynia takie odbijane oświetlenie, jest tam opcja "Diffuse Bounces" która reguluje ile razy ma się odbić promień śwaitła przed zanikiem, dalej niestety nie pomogę bo go nie używam (za słaby sprzęt). Możesz "oszukać" ten efekt tworząc standarodwe źródło światła np. Omni w pobliżu obiektu przyjmującego odbicie i osłabić natężenie żeby uzyskać efekt oświetlenia poblaskiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now