Jump to content

Modelowanie


Orginalny
 Share

Recommended Posts

Witam . Ciągle ściągam i instaluję oraz testuję różne oprogramowania i szukam programu wygodnego do modelowania ale nic z tego . Myślę że zostanę przy 3d max mam już nawet kupioną książkę ale o animowaniu a nie mam o modelowaniu i mam z tym problem . Wracając do tematu mam kilka pytań xD

Jakie są metody modelowania w 3d max ? Jaką metodę modelowania mam wybrać do wymodelowania np. Dinozaura ? Co ta metoda oznacza ?

Link to comment
Share on other sites

Guest numnah

jeśli jesteś początkujący, to zacznij od modelowania nieorganicznego, tj. jakieś przedmioty, a nie rośliny czy zwierzęta. Zwłaszcza jeśli wybrałeś sobie 3ds w którym modeluje się zazwyczaj na bazie figur geometryczny (cylindry, sześciany, krzywe)

do nieorganiczych z dużą ilością detali wygodny jest zbrush, bo modelowanie przypomina bardziej realne rzeźbienie w glinie.

Oczywiście w 3ds można uzyskać te same efekty, kwestia przyzwyczajenia i wyrobienia się (dotyczy to i jednego i drugiego programu).

Lepsze od książek są video tutoriale które są dostępne na necie albo profesjonalne od Digital Tutors czy innych firm zajmujących się tutorialami.

Na początek odradzam dinozaura, umęczysz się, sfrustrujesz a efekt będzie taki, że nawet mamie nie będzie można się pochwalić.

Link to comment
Share on other sites

Zbrush na początku to raczej do zabawy.

Na początek polecam zwykły polymodeling z boxa lub z plane'a.

I równocześnie próbować formy twarde, mechaniczne jak i organiczne.

Chodzi o to, że zrozumieć topologię i jak pracować z siatką.

Wiedza o budowie modeli ma zastosowanie nie tylko w modelingu,

ale też w texturowaniu, rigowaniu, animacji, cząsteczkach, oświetleniu i renderingu.

Siatka to jakby "rdzeń" całej pracy w 3d, więc musisz wiedzieć jak z nią postępować,

w czymkolwiek byś się nie specjalizował.

 

Z szybkich softów z pewnością modo bardzo chwalone, lub blender, darmowy i też chwalony (te dwa to pełne pakiety 3d). Może być silo, bardzo fajny sofcik szczególnie do modelowania organicznego, podobnie wings3d.

 

Z drugiej strony, fajnie byłoby od razu wskakiwać do maxa, mayki lub xsi, pełne duże pakiety, powszechnie używane, (szczególnie dwa pierwsze). Tylko nie czepiać się wszystkich funkcji naraz i nie rozpisywać sobie na kartce struktury menu co gdzie jest i nie wkuwać na siłę, tylko po prostu starać się modelować i przyzwyczajać do interfejsu, reszta przyjdzie stopniowo z czasem.

 

Na początek modeluj proste, niewielkie obiekty hardsurface żeby załapać z czym to się je, i zaraz potem spróbój powalczyć z formami organicznymi i zbrushem.

 

EDIT:

Jaką metodą wymodelować dinozaura?

Najpierw zadajesz sobie pytanie do czego ma być ten dinozaur, czy do gry, czy do filmu, czy po prostu na ilustrację w jednej pozie. Metod na workflow jest bardzo wiele, i różni ludzie mają różne sposoby pracy, w zależności od preferencji i potrzeb.

Np:

1.szybki basemesh->sculpt->retopologia->detail sculpt i texturowanie (mapowanie przed albo po detailingu)

2.polymodeling->mapowanie->sculpt, detail, textury

3.base mesh i sculpt w zbrushu->retopologia lowpoly->bake modelu hi na low->textury

4.base mesh i sculpt w zbrushu->texturowanie modelu hi->retopologia lowpoly->bake modelu hi na low->reszta textur

5.basemesh, sculpt i textury w zbrushu ->render w zbrushu lub w zewnętrzym sofcie

 

..no mozna kombinacje robic przeróżne..:)

 

uff.. pozdrawiam!:)

Edited by Levus
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy