Napisano 16 Sierpień 201113 l Witam, jestem tu nowy wiec z wszystkimi witam się serdecznie. Mam pytanie dotyczące modelowania oświetlenia w WebGL, a mianowicie potrzebuję czegoś w tym stylu "http://madebyevan.com/webgl-path-tracing/", mogą być to proste kształty tylko muszę wykorzystać do tego różne modele oświetlenia (tj. śledzenie promieni, śledzenie ścieżek, mapa fotonów, metoda energetyczna)i je porównać i to wszystko za pomocą WebGL. Czy ma ktoś pomysł jak to zrobić i jakich narzędzi do tego użyć? Z góry dzięki z pomoc pozdrawiam,
Napisano 20 Sierpień 201113 l To jest raczej pytanie z dziedziny programowania :) to jest forum dla grafików ^^ Nie mam wystarczających kompetencji by Ci pomóc, ale WebGL służy raczej jako API dla karty graficznej, którą wykorzystuje się przeważnie do renderingu rastrowego, a wymienione metody które chcesz wykorzystać, łatwiej było by napisać dla CPU. Poszukaj przykładowych implementacji tych modeli oświetlenia dla CPU, powinno ich być dość sporo, przejrzyj ich kod, będą na pewno znacznie prostsze niż pisane dla GPU, potem spróbuj je przenieść na WebGL. Jednak myślę, że WebGL służy w tych demach tylko jako warstwa wyświetlająca rezultat obliczeń, nie wiem jak to ugryźć. Wiem, jest to oczywista oczywistość, ale więcej nie mogę pomóc :) Powodzenia.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto