Skocz do zawartości

WebGL - modelowanie oświetlenia


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jestem tu nowy wiec z wszystkimi witam się serdecznie.

 

Mam pytanie dotyczące modelowania oświetlenia w WebGL, a mianowicie potrzebuję czegoś w tym stylu "http://madebyevan.com/webgl-path-tracing/", mogą być to proste kształty tylko muszę wykorzystać do tego różne modele oświetlenia (tj. śledzenie promieni, śledzenie ścieżek, mapa fotonów, metoda energetyczna)i je porównać i to wszystko za pomocą WebGL.

Czy ma ktoś pomysł jak to zrobić i jakich narzędzi do tego użyć?

 

Z góry dzięki z pomoc pozdrawiam,

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

To jest raczej pytanie z dziedziny programowania :) to jest forum dla grafików ^^

 

Nie mam wystarczających kompetencji by Ci pomóc, ale WebGL służy raczej jako API dla karty graficznej, którą wykorzystuje się przeważnie do renderingu rastrowego, a wymienione metody które chcesz wykorzystać, łatwiej było by napisać dla CPU.

 

Poszukaj przykładowych implementacji tych modeli oświetlenia dla CPU, powinno ich być dość sporo, przejrzyj ich kod, będą na pewno znacznie prostsze niż pisane dla GPU, potem spróbuj je przenieść na WebGL. Jednak myślę, że WebGL służy w tych demach tylko jako warstwa wyświetlająca rezultat obliczeń, nie wiem jak to ugryźć.

 

Wiem, jest to oczywista oczywistość, ale więcej nie mogę pomóc :)

 

Powodzenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności