pawelhuta Posted August 16, 2011 Share Posted August 16, 2011 Witam, jestem tu nowy wiec z wszystkimi witam się serdecznie. Mam pytanie dotyczące modelowania oświetlenia w WebGL, a mianowicie potrzebuję czegoś w tym stylu "http://madebyevan.com/webgl-path-tracing/", mogą być to proste kształty tylko muszę wykorzystać do tego różne modele oświetlenia (tj. śledzenie promieni, śledzenie ścieżek, mapa fotonów, metoda energetyczna)i je porównać i to wszystko za pomocą WebGL. Czy ma ktoś pomysł jak to zrobić i jakich narzędzi do tego użyć? Z góry dzięki z pomoc pozdrawiam, Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelhuta Posted August 20, 2011 Author Share Posted August 20, 2011 Naprawdę nikt się nie orientuje w temacie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
n-pigeon Posted August 20, 2011 Share Posted August 20, 2011 To jest raczej pytanie z dziedziny programowania :) to jest forum dla grafików ^^ Nie mam wystarczających kompetencji by Ci pomóc, ale WebGL służy raczej jako API dla karty graficznej, którą wykorzystuje się przeważnie do renderingu rastrowego, a wymienione metody które chcesz wykorzystać, łatwiej było by napisać dla CPU. Poszukaj przykładowych implementacji tych modeli oświetlenia dla CPU, powinno ich być dość sporo, przejrzyj ich kod, będą na pewno znacznie prostsze niż pisane dla GPU, potem spróbuj je przenieść na WebGL. Jednak myślę, że WebGL służy w tych demach tylko jako warstwa wyświetlająca rezultat obliczeń, nie wiem jak to ugryźć. Wiem, jest to oczywista oczywistość, ale więcej nie mogę pomóc :) Powodzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now