pawelhuta Napisano 16 Sierpień 2011 Napisano 16 Sierpień 2011 Witam, jestem tu nowy wiec z wszystkimi witam się serdecznie. Mam pytanie dotyczące modelowania oświetlenia w WebGL, a mianowicie potrzebuję czegoś w tym stylu "http://madebyevan.com/webgl-path-tracing/", mogą być to proste kształty tylko muszę wykorzystać do tego różne modele oświetlenia (tj. śledzenie promieni, śledzenie ścieżek, mapa fotonów, metoda energetyczna)i je porównać i to wszystko za pomocą WebGL. Czy ma ktoś pomysł jak to zrobić i jakich narzędzi do tego użyć? Z góry dzięki z pomoc pozdrawiam,
pawelhuta Napisano 20 Sierpień 2011 Autor Napisano 20 Sierpień 2011 Naprawdę nikt się nie orientuje w temacie?
n-pigeon Napisano 20 Sierpień 2011 Napisano 20 Sierpień 2011 To jest raczej pytanie z dziedziny programowania :) to jest forum dla grafików ^^ Nie mam wystarczających kompetencji by Ci pomóc, ale WebGL służy raczej jako API dla karty graficznej, którą wykorzystuje się przeważnie do renderingu rastrowego, a wymienione metody które chcesz wykorzystać, łatwiej było by napisać dla CPU. Poszukaj przykładowych implementacji tych modeli oświetlenia dla CPU, powinno ich być dość sporo, przejrzyj ich kod, będą na pewno znacznie prostsze niż pisane dla GPU, potem spróbuj je przenieść na WebGL. Jednak myślę, że WebGL służy w tych demach tylko jako warstwa wyświetlająca rezultat obliczeń, nie wiem jak to ugryźć. Wiem, jest to oczywista oczywistość, ale więcej nie mogę pomóc :) Powodzenia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się