Napisano 23 Sierpień 201113 l Witam wszystkich, mam do was pytanie o zanimowanie ruchu gąbki myjącej np. nogę. Niby nic trudnego ale gąbka ma poruszać się po elipsie jako ruchy koliste i dodatkowo ma być pokazany ruch np. z lewej do prawej. Nie mogę tego połączyć w całość, jak uda mi się zanimować gąbkę po elipsie myjącej nogę to przy ruchu z lewej na prawą nie udaje mi się zrobić. W załączniku prosty schemat:)
Napisano 23 Sierpień 201113 l Hmm... Puszczasz gąbkę po eliptycznej krzywej, dajesz żeby się obracała i elipse wyginasz w prawo bądź lewo a razem z nim idzie gąbka? Przyszło na myśl jak zobaczyłem schemat :p
Napisano 23 Sierpień 201113 l Autor dzieki za odpowiedź, najlepiej samemu sprawdzić, można dowolnym przedmiotem testować na sobie ruchy koliste, wówczas lepiej będzie widoczne ruchy które chcę zanimować.
Napisano 23 Sierpień 201113 l 1 rysujesz elipse 2 zaznaczasz "gabke" 3 menu Animation > Constraints > Path Constraint... klikasz na elipse, gabka porusze sie teraz po elipsie ktora wczesniej narysowales (w zakladce Motion modyfikujesz parametry) 4 animujesz ruch elipsy lewo-prawo.
Napisano 23 Sierpień 201113 l Autor Dzięki za odpowiedzi, przetestuje animke i dam znać co mi z tego wyszło:)
Napisano 23 Sierpień 201113 l Autor ok działa, gąbka ładnie po okręgu myje powierzchnie z tym że chciałbym połaczyć z nią jeszcze jedne ruch, ruch wokół np. walca w poziomej płaszczyźnie. Czyli ruch po kole i ruch do przodu i do tyłu wokół walca (nogi) tak jak jest na renderach w załączniku. Nie ukrywam, nie wiem jak te dwie ścieszki ruchu połączyć, jak dodam ścieżkę ruchu jedną to druga przestaje działać.
Napisano 23 Sierpień 201113 l to samo co napisał t0m3k. Gąbka porusza się po elipsie. Elipsa jest przyłączona [link] do obiektu "dummy" umieszczonego w środku Walca. Dummy obracasz lewo-prawo. Wystarczy że wyobrazisz sobie że Ziemia porusza się po orbicie wokół Słońca - natomiast Słońce również się porusza, pokonując ogromne odległości.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto