Jump to content

Problem displacement i UVWmap


ti-tech

Recommended Posts

Witam

 

Mam pytanie - chce zrobic trawnik - przez dysplacement bitmapy, i wszystko jest ok - do puki jest to powiedzmy maly skrawek powierzchni - jak go powiekszam mimo ze mam nałożoną UVWmap i na podgladzie we ViewPorcie wyglad ze jest niby ok - dysplacemant mi sie rozciąga - nie wiem dlaczego.

 

zamiast trawnika czyli bardzo gestych uwypuklen robi mi sie poprosty nierowny teren...

 

Jak to sie powinno robic? z góry dziekuje za podpowiedz.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Potrzeba nam więcej szczegółów takich jak czy displace podkładasz w materiale czy modyfikatorze, jaki renderer, jak ustawiony uvwmap itd. W tech chwili możemy tylko zgadywać czy np displacemant ma inny kanał tekstury.

 

Czy powiększasz ten trawnik/powierzchnie skalując ją? to tez może być błędem bo jednocześnie skalujesz cały obiekt razem z uvwmap. Reset x from moze pomóc, ale wszystko zależy od konkretnego przypadku.

 

Pokarz zrzuty z ekranu jeśli możesz.

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Dysplace jest w materiale - i w łasnie nie rozciagam obiektu przez skalowanie - tylko go powiekszam a UVWmap pozostaje taka jak byly - Diffuse zostaje jak bylo ale dyp. sie rozciąga. Zrzuty poniżej

 

Acha - Mental Ray renderer

 

http://img824.imageshack.us/img824/7361/18644449.jpg

 

http://img689.imageshack.us/img689/1666/36271931.jpg

 

http://img88.imageshack.us/img88/5562/30805545.jpg

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Hej

 

Znalazlem przyczyne - ale jest to dla mnie troche dziwne - wyglada to tak jak by uvwmap nie miala z tym nic wspolnego - jezeli zageszczam ilosc poly to displacement mi tez sie zageszcza... nie wiedzialem ze jezeli robie to bitmapą ktora jest terowana przez uvwmap gestosc siadki ma tutaj znaczenie..

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy