Napisano 29 Sierpień 201113 l Witam Mam pytanie - chce zrobic trawnik - przez dysplacement bitmapy, i wszystko jest ok - do puki jest to powiedzmy maly skrawek powierzchni - jak go powiekszam mimo ze mam nałożoną UVWmap i na podgladzie we ViewPorcie wyglad ze jest niby ok - dysplacemant mi sie rozciąga - nie wiem dlaczego. zamiast trawnika czyli bardzo gestych uwypuklen robi mi sie poprosty nierowny teren... Jak to sie powinno robic? z góry dziekuje za podpowiedz. Pozdrawiam
Napisano 29 Sierpień 201113 l Potrzeba nam więcej szczegółów takich jak czy displace podkładasz w materiale czy modyfikatorze, jaki renderer, jak ustawiony uvwmap itd. W tech chwili możemy tylko zgadywać czy np displacemant ma inny kanał tekstury. Czy powiększasz ten trawnik/powierzchnie skalując ją? to tez może być błędem bo jednocześnie skalujesz cały obiekt razem z uvwmap. Reset x from moze pomóc, ale wszystko zależy od konkretnego przypadku. Pokarz zrzuty z ekranu jeśli możesz.
Napisano 29 Sierpień 201113 l Autor Witam Dysplace jest w materiale - i w łasnie nie rozciagam obiektu przez skalowanie - tylko go powiekszam a UVWmap pozostaje taka jak byly - Diffuse zostaje jak bylo ale dyp. sie rozciąga. Zrzuty poniżej Acha - Mental Ray renderer http://img824.imageshack.us/img824/7361/18644449.jpg http://img689.imageshack.us/img689/1666/36271931.jpg http://img88.imageshack.us/img88/5562/30805545.jpg Pozdrawiam
Napisano 29 Sierpień 201113 l Autor Hej Znalazlem przyczyne - ale jest to dla mnie troche dziwne - wyglada to tak jak by uvwmap nie miala z tym nic wspolnego - jezeli zageszczam ilosc poly to displacement mi tez sie zageszcza... nie wiedzialem ze jezeli robie to bitmapą ktora jest terowana przez uvwmap gestosc siadki ma tutaj znaczenie.. Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto