Napisano 3 Wrzesień 201113 l Witam, od jakiegoś czasu testuję "uniwersalne" ustawienia vraya na bf+lc, ponieważ pomijając szum, światło przy tych ustawieniach wygląda u mnie jakoś... przyjemniej i spokojniej. Ponizej dwa img, pierwszy wyrenderowany standardowo irr+lc, drugi wyrenderowany bf+lc. Ustawienia dla obu są praktycznie takie, jakich "wszyscy" używają, z tą różnicą, że hsph sub dla irr ma wartość 100, oraz irr mapa jest liczona w presecie High. Oba to LWF, oba liczone na linearze, przy obu dokładnie ten sam setup oświetlenia, ustawień kamery itpitd. rendery prosto z maxa. Pytanie jest proste: skąd aż takie różnice i czy metoda irr+lc może wyglądać tak jak bf+lc bez grzebania w oświetleniu oraz kamerze? Czy któreś ustawienia silnika przy irr aż tak bardzo rozjaśniają scenę? Pytanie może i z serii "lamerskich", ale nigdy wcześniej nie tykałem BF, więc samo się zrodziło. ;) Sz. P.S. No chyba, że można bardziej odszumić bf+lc (na renderze powyżej noise na 0,002, max sub w dmc na 100, ctr thresh w dmc na 0,002). P.S.2 Podziękowania dla voyagera za http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=30989
Napisano 3 Wrzesień 201113 l Przy "Universal V-Ray settings" wskazane jest wyłączenie Sub-pixel mapping. Włączenie tej opcji powoduje właśnie takie przyciemnienie jasnego światła. Zatem wersja IRR + LC jest poprawna a wersja BF + LC jest błędna. Edit: Z helpa VRay'a: "In the Color mapping rollout, make sure that the Clamp output and Sub-pixel mapping options are off"
Napisano 3 Wrzesień 201113 l Autor Ech, no tak, nie sprawdziłem tego, bo odznaczenie tych opcji oznacza jednocześnie nieznośnie długi czas renderu, ale fakt, tłumaczyło by to wiele. Dzięki. Damn, "you must spread some reputation...".No nic, przy okazji. ;) Sz.
Napisano 3 Wrzesień 201113 l Z moich obserwacji wynika, że opcję Clamp output można włączyć. Najbardziej Sub-pixel mapping przyciemnia światło. Chociaż może to też pewnie zależeć od specyfiki sceny i oświetlenia.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto