Jump to content

BF a IRR. Skąd różnice, jak je wyrównać?


pressenter

Recommended Posts

Witam,

 

od jakiegoś czasu testuję "uniwersalne" ustawienia vraya na bf+lc, ponieważ pomijając szum, światło przy tych ustawieniach wygląda u mnie jakoś... przyjemniej i spokojniej. Ponizej dwa img, pierwszy wyrenderowany standardowo irr+lc, drugi wyrenderowany bf+lc. Ustawienia dla obu są praktycznie takie, jakich "wszyscy" używają, z tą różnicą, że hsph sub dla irr ma wartość 100, oraz irr mapa jest liczona w presecie High. Oba to LWF, oba liczone na linearze, przy obu dokładnie ten sam setup oświetlenia, ustawień kamery itpitd. rendery prosto z maxa.

 

irr.jpgbf.jpg

 

Pytanie jest proste: skąd aż takie różnice i czy metoda irr+lc może wyglądać tak jak bf+lc bez grzebania w oświetleniu oraz kamerze? Czy któreś ustawienia silnika przy irr aż tak bardzo rozjaśniają scenę?

 

Pytanie może i z serii "lamerskich", ale nigdy wcześniej nie tykałem BF, więc samo się zrodziło. ;)

 

Sz.

 

P.S. No chyba, że można bardziej odszumić bf+lc (na renderze powyżej noise na 0,002, max sub w dmc na 100, ctr thresh w dmc na 0,002).

P.S.2 Podziękowania dla voyagera za http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=30989

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Przy "Universal V-Ray settings" wskazane jest wyłączenie Sub-pixel mapping. Włączenie tej opcji powoduje właśnie takie przyciemnienie jasnego światła. Zatem wersja IRR + LC jest poprawna a wersja BF + LC jest błędna.

 

Edit:

Z helpa VRay'a: "In the Color mapping rollout, make sure that the Clamp output and Sub-pixel mapping options are off"

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy