Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

te szpice to prawdopodobnie po prostu takie coś:

 

Gradient_UVW_Radial.jpg

 

renderujesz dodatkowo Kulę Ziemską pokrytą takimi kropkami na czarnym tle - mapkę możesz zrobić w Photoshopie używając miękkiego pędzla - pojawianie się tych szpiców to pojawianie się białych kropek na czarnym tle - animowana maska. Zmiana skali tych szpiców to przygaszanie i rozjaśnianie kropek. Tam gdzie kropka jest najjaśniejsza, tam szpic będzie najwyższy.

 

Mając taką kulkę:

 

uni01k.jpg

 

renderujesz i w programie do kompozycji dodajesz filtr tego typu:

 

uni04.jpg

[będziesz musiał wyeksportować sobie ruch kamery i punkt z którego wychodzi Blur musi się poruszać w kadrze razem z kulką]

 

Lub używasz w Maxie kulki z kropkowaną mapą jako Abażuru od lampy i przepuszczasz przez niego/nią światło Omni [światło umieszczasz w środku kuli] z Efektem Volume Light [dłuższy render] - aby uzyskać taki render:

 

uni02.jpg

[ja nie używałem żadnego programu do vfx więc efekt jest marny. Aby uzyskać bazę szpica, będziesz potrzebował dodatkowej warstwy na której rozmycie plamki jest mniejsze]

 

po skomponowaniu z "czystą" kulą ziemską:

 

uni03.jpg

 

Najbardziej spiczaste światełka uzyskasz chyba z taką mapą:

 

Gradient_UVW_Rectangle.jpg

 

Ostatecznie możesz też użyć Geometrii - czuli rosnących stożków z odpowiednią mapą "transparency".

Edytowane przez sly

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności