fiszkas Napisano 4 Wrzesień 2011 Napisano 4 Wrzesień 2011 Witam, mam takie pytanie, w jaki sposób można zrobić te światła wychodzące z kuli ( ). Jest to możliwe w 3ds max lub w mayi?
Miłosz3ds Napisano 4 Wrzesień 2011 Napisano 4 Wrzesień 2011 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=45988 w maxie volume light. Ale nie wiem czy w domyślnym maxowym można ustawić ograniczenie zasięgu światła. Lepiej to strzelić w jakiejś postprodukcji, tak mi się wydaje. Pozdrawiam!
fiszkas Napisano 5 Wrzesień 2011 Autor Napisano 5 Wrzesień 2011 Nie chodzi mi o te promienie światła za kulą, tylko te wychodzące z kuli (takie szpice ;p)
sly Napisano 5 Wrzesień 2011 Napisano 5 Wrzesień 2011 (edytowane) te szpice to prawdopodobnie po prostu takie coś: renderujesz dodatkowo Kulę Ziemską pokrytą takimi kropkami na czarnym tle - mapkę możesz zrobić w Photoshopie używając miękkiego pędzla - pojawianie się tych szpiców to pojawianie się białych kropek na czarnym tle - animowana maska. Zmiana skali tych szpiców to przygaszanie i rozjaśnianie kropek. Tam gdzie kropka jest najjaśniejsza, tam szpic będzie najwyższy. Mając taką kulkę: renderujesz i w programie do kompozycji dodajesz filtr tego typu: [będziesz musiał wyeksportować sobie ruch kamery i punkt z którego wychodzi Blur musi się poruszać w kadrze razem z kulką] Lub używasz w Maxie kulki z kropkowaną mapą jako Abażuru od lampy i przepuszczasz przez niego/nią światło Omni [światło umieszczasz w środku kuli] z Efektem Volume Light [dłuższy render] - aby uzyskać taki render: [ja nie używałem żadnego programu do vfx więc efekt jest marny. Aby uzyskać bazę szpica, będziesz potrzebował dodatkowej warstwy na której rozmycie plamki jest mniejsze] po skomponowaniu z "czystą" kulą ziemską: Najbardziej spiczaste światełka uzyskasz chyba z taką mapą: Ostatecznie możesz też użyć Geometrii - czuli rosnących stożków z odpowiednią mapą "transparency". Edytowane 5 Wrzesień 2011 przez sly
fiszkas Napisano 12 Wrzesień 2011 Autor Napisano 12 Wrzesień 2011 Dzięki wielkie, a znasz może jakieś tutoriale do maxa jak zrobić, aby światło pojawiało się w miejscach, gdzie są czarne kropki?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się