Jump to content

Universal Pictures Intro


fiszkas
 Share

Recommended Posts

te szpice to prawdopodobnie po prostu takie coś:

 

Gradient_UVW_Radial.jpg

 

renderujesz dodatkowo Kulę Ziemską pokrytą takimi kropkami na czarnym tle - mapkę możesz zrobić w Photoshopie używając miękkiego pędzla - pojawianie się tych szpiców to pojawianie się białych kropek na czarnym tle - animowana maska. Zmiana skali tych szpiców to przygaszanie i rozjaśnianie kropek. Tam gdzie kropka jest najjaśniejsza, tam szpic będzie najwyższy.

 

Mając taką kulkę:

 

uni01k.jpg

 

renderujesz i w programie do kompozycji dodajesz filtr tego typu:

 

uni04.jpg

[będziesz musiał wyeksportować sobie ruch kamery i punkt z którego wychodzi Blur musi się poruszać w kadrze razem z kulką]

 

Lub używasz w Maxie kulki z kropkowaną mapą jako Abażuru od lampy i przepuszczasz przez niego/nią światło Omni [światło umieszczasz w środku kuli] z Efektem Volume Light [dłuższy render] - aby uzyskać taki render:

 

uni02.jpg

[ja nie używałem żadnego programu do vfx więc efekt jest marny. Aby uzyskać bazę szpica, będziesz potrzebował dodatkowej warstwy na której rozmycie plamki jest mniejsze]

 

po skomponowaniu z "czystą" kulą ziemską:

 

uni03.jpg

 

Najbardziej spiczaste światełka uzyskasz chyba z taką mapą:

 

Gradient_UVW_Rectangle.jpg

 

Ostatecznie możesz też użyć Geometrii - czuli rosnących stożków z odpowiednią mapą "transparency".

Edited by sly
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy