Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam, mam takie pytanie, w jaki sposób można zrobić te światła wychodzące z kuli (

). Jest to możliwe w 3ds max lub w mayi?
  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Nie chodzi mi o te promienie światła za kulą, tylko te wychodzące z kuli (takie szpice ;p)

Napisano

te szpice to prawdopodobnie po prostu takie coś:

 

Gradient_UVW_Radial.jpg

 

renderujesz dodatkowo Kulę Ziemską pokrytą takimi kropkami na czarnym tle - mapkę możesz zrobić w Photoshopie używając miękkiego pędzla - pojawianie się tych szpiców to pojawianie się białych kropek na czarnym tle - animowana maska. Zmiana skali tych szpiców to przygaszanie i rozjaśnianie kropek. Tam gdzie kropka jest najjaśniejsza, tam szpic będzie najwyższy.

 

Mając taką kulkę:

 

uni01k.jpg

 

renderujesz i w programie do kompozycji dodajesz filtr tego typu:

 

uni04.jpg

[będziesz musiał wyeksportować sobie ruch kamery i punkt z którego wychodzi Blur musi się poruszać w kadrze razem z kulką]

 

Lub używasz w Maxie kulki z kropkowaną mapą jako Abażuru od lampy i przepuszczasz przez niego/nią światło Omni [światło umieszczasz w środku kuli] z Efektem Volume Light [dłuższy render] - aby uzyskać taki render:

 

uni02.jpg

[ja nie używałem żadnego programu do vfx więc efekt jest marny. Aby uzyskać bazę szpica, będziesz potrzebował dodatkowej warstwy na której rozmycie plamki jest mniejsze]

 

po skomponowaniu z "czystą" kulą ziemską:

 

uni03.jpg

 

Najbardziej spiczaste światełka uzyskasz chyba z taką mapą:

 

Gradient_UVW_Rectangle.jpg

 

Ostatecznie możesz też użyć Geometrii - czuli rosnących stożków z odpowiednią mapą "transparency".

Edytowane przez sly

Napisano
  • Autor

Dzięki wielkie, a znasz może jakieś tutoriale do maxa jak zrobić, aby światło pojawiało się w miejscach, gdzie są czarne kropki?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.