M_Bachu Napisano 16 Wrzesień 2011 Napisano 16 Wrzesień 2011 Witam. Dzisiaj coś dziwnego stało się ze sceną, nad którą pracuję. Po tym jak max mi się posypał przy próbie renderowania (za mało j*****j pamięci) uruchomiłem ponownie program i oto co zobaczyłem. Nie wiem co się dzieje, tymbardziej, że kamera vray'owska pokazuje wwsszystko w porzadku (co widać na obrazku). Reszta viewportów natomiast szaleje: albo mruga siatka, albo połowy budynku nie widać lub jest przeźroczysta. Czy ktoś spotkał się z takim problemem i wie co na to poradzić ? Podkreślam, że w ustawieniach viewportów nic nie kombinowałem.
stormwind Napisano 16 Wrzesień 2011 Napisano 16 Wrzesień 2011 zaktualizuj sterowniki karty graficznej, i zmień w opcjach display driver sterownik graficzny maxa na open GL a potem z powrotem na directX (lub nirous w maxie 2012)
M_Bachu Napisano 16 Wrzesień 2011 Autor Napisano 16 Wrzesień 2011 najnowsze sterowniki instalowałem dosłownie tydzień temu (karta ATI hd4650), pro catalyst controller, cały pakiet. Zrobiłem tak jak powiedziałeś. Direct>Gl>Direct - NIC, DALEJ TO SAMO. Nie mam pojęcia o co chodzi, kamera vrayowska ładnie wszystko wyświetla, nawet przy ruszaniu nią, a 3 pozostałe kiszka. Nie da się pracować. Proszę, masz/macie jakieś inne pomysły?
dimaxion Napisano 16 Wrzesień 2011 Napisano 16 Wrzesień 2011 a nie zwiał Ci ten model za daleko od środka układu współędnych? Albo może model się przeskalował i jest bardzo malutki...
M_Bachu Napisano 16 Wrzesień 2011 Autor Napisano 16 Wrzesień 2011 Mam jednostki w metrach, wysokość budynku to prawie 12 m więc to raczej nie to. Przesunąłem model na sam środek układu, dalej nic... :(
M_Bachu Napisano 16 Wrzesień 2011 Autor Napisano 16 Wrzesień 2011 szlag mnie trafi zaraz, nie wiem co robić.
M_Bachu Napisano 16 Wrzesień 2011 Autor Napisano 16 Wrzesień 2011 Hah. Naprawiło się. SAMO. Nie mam pojęcia co było przyczyną, ale po prostu włączyłem maxa z ikonki w katalogu instalacyjnym, a nie bezpośrednio przez plik, który sprawiał problem, a następnie wczytałem scenę. Wszystko już działa. PS cały czas jestem ciekaw co spowodowało te artefakty.
stormwind Napisano 16 Wrzesień 2011 Napisano 16 Wrzesień 2011 skoro prawdopodobnie scena robi problemy, możesz: 1. w maxie wybrać file/new/keep objects. 2. zaimportować elementy starej sceny do nowej, 3. 1+2 czy w wireframe tez występują jakieś błędy, z tego co widze te artefakty sa tylko w widokach izometrycznych, próbowałeś pracować w widoku prespective?
M_Bachu Napisano 16 Wrzesień 2011 Autor Napisano 16 Wrzesień 2011 Nie wiem jak to jest, ale raz po włączeniu działa, a raz nie.m Czy to może być sprawa przegrzanego procesora albo ramu ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się