lordmaya Napisano 18 Wrzesień 2011 Napisano 18 Wrzesień 2011 Czesc Jestem w posiadaniu quadry 6000. Postanowiłem, że podzielę się z wami moimi odczuciami. Jeśli macie jakieś pytania piszcie, a postaram sie dać odpowiedz co i jak działa. Do porownania bedę brał gtx260 i gtx 580 1,5 Gb. Chcę założyć ten wątek ponieważ sam wielokrotnie szukałem informacji na temat różnic w pracy i raczej niczego konkretnego nie znalazłem. Chwilowo zastanawiam sie jak przetestować tę kartę aby można było wyciągnąć jakieś wnioski. Za kilka dni przygotuję scenę testową, na chwilę obecną będę brał do testów pliki z moich projektów. Specyfikacje komputerów podam jak zacznę testować. Bedzie to mój domowy komputer oraz ten który mam w pracy. Po szybkich testach jakie wykonalem wczoraj ( 3dsmax 2012 ), mam pewne watpliwosci, poniewaz w viewportach karta q6000 nie pokazała mi jakieś drastycznej różnicy w fpsach w porównaniu do ati 4850. Może to wynikać z tego, że ten komputer ma już swoje lata i dawno nie był przeinstalowywany, także ta maszyna nie będzie brana do tesów (bajzel w rejestrach i delikatna wiekowość). Porównanie ma dać świadomość czy 3dsmax faktycznie dobrze wykorzystuje potęcjał tych kart. Jeśli macie pomysł jak wykonać takie porównanie będę wdzięczny za pomoc.
velopl Napisano 18 Wrzesień 2011 Napisano 18 Wrzesień 2011 mam quadro 2000 od jakiegos czasu no i chyba raczej inwestycja w quadro pod warunkiem, ze nie ma sie 10bitowego monitora to pieniadze wywalone w bloto.
siwy Napisano 19 Wrzesień 2011 Napisano 19 Wrzesień 2011 Test można zrobić na wzór tego z forum evermotion. scena z ustawioną ścieżką kamery i w vieporcie puszcza się aniamcje i liczy czas w jakim kamera przeleci. Ja mogę zrobić testy na swojej grafice (radeon hd 6970). Dodam że moja grafa zupełnie inaczej działa w maxie 2012 pod nitrousem niż w 2011 pod directx, różnica w prędkości w vieportach ok 5x na korzyść 2012. Moim zdaniem quadro to naciąganie na kasę.
Traitor Napisano 19 Wrzesień 2011 Napisano 19 Wrzesień 2011 Potencjal znajduje sie raczej w marketingu firmy sprzedajacej te karty, a nie w samej ich mocy;) Dales sie podejsc na zolty serek:)
Mario Napisano 19 Wrzesień 2011 Napisano 19 Wrzesień 2011 Witam, Można by było zrobić test na wzór tego co jest na evermotion. (o tym pisze siwy) Oto link http://www.evermotion.org/vbulletin/showthread.php?t=72251 Bardzo mnie interesuje jaki wynik masz na quadro oraz na pozostałych kartach gtx260 i gtx 580 1,5 Gb. Sam jestem na etapie poszukiwań wydajnej karty za rozsądne pieniądze.
lordmaya Napisano 19 Wrzesień 2011 Autor Napisano 19 Wrzesień 2011 Potencjal znajduje sie raczej w marketingu firmy sprzedajacej te karty, a nie w samej ich mocy;) Dales sie podejsc na zolty serek:) Spoko, to nie ja ją kupiłem :) Dzięki za linki, testowanie może trochę się przedłużyć ponieważ chcemy ją obadać w jeszcze kilku testach nie związanych z 3ds maxem, a które programowo wymagają quadry do pracy.
ca mel Napisano 19 Wrzesień 2011 Napisano 19 Wrzesień 2011 Jak da radę to przetestuj je też w Maya 2012, szczególnie gtx 580 vs quadro. W razie czego mogę pomyśleć o jakiejś testowej scenie. Nie sadzę żeby karta była jakoś wyraźnie wydajniejsza niż zwykłe geforcy, ale olbrzymią zaletą jest tu 6GB ram na pokładzie. Idealnie do renderingu gpu. Pozdr.
lordmaya Napisano 12 Październik 2011 Autor Napisano 12 Październik 2011 (edytowane) Sorki za opóźnienie, ale czekałem na zasilacz, który udzwignie te karte. Testy robiłem na dwóch komputerach. Ekrany o rozdzielczosci 1920/1200. firmowy z gtx 580 procesor - 2x intel xeon e5430 @ 2.66 GHz pł.gł. - supermicro X7DA8 ram - FB-DDR2 16GB system - Win7 Enterprise sp1 gpu - gtx_580_1,5GB oraz domowy procesor - i7 2600K @4,8 GHz pł.gł. - asrock extreme 6 p67 ram - ddr3 1600 16GB system - Win7 Pro 64 bit gpu - gtx_260 oraz quadro 6000 Ciezko jest mi stwierdzic jaka duza jest ingerencja procesora w wyswietlaniu dx9 i opengl, dlatego wyniki moga byc mylące. Na jednej konfiguracji stestowalem tylko gtx 260 i q6000, gtx 580 byl na konfiguracji o zdecydowanie wolniejszych procesorach. Moze za jakis czas na tamtym kompie uda mi sie zainstalowac te karte i porownac wyniki. Do testow na irayu uzylem nastepujacych skryptow wylaczajacych procesor z obliczen. http://dimensao3.com/al/?p=410 Scena testowa do iraya to Studio_scene_share z wlaczonym irayem, res 1920/1080, 500 interakcji dostepna w domyslnym floderze maxa 2012. Rendering wykonalem z kamery pokazujacej caly plan zdjeciowy. Rendery wykonywalem w dwóch opcjach z wlaczonym procesorem i wylaczonym. Autorzy Iray zalecaja wylaczenie ecc w steroniku quadry, dlatego zrobilem testy z wlaczona i wylaczona ta opcja. CPU + GPU render cpu i7 2600k@4,8 Ghz + gtx 260 rendering 16 min 48 sec translation 3 min 50 sec render 2x cpu e5430 @ 2.66GHz + gtx 580 rendering 5 min 13 sec translation 4 min 36 sec render cpu i7 2600k@4,8 Ghz + Q6000 render 6 min 56 sec translate time 1 min 12 sec no ecc 6 min 22 sec. translate 1 min 12 sec GPU render gtx 260 rendering 28 min 29 sec translation 2 min 57 sec render gtx 580 rendering 5 min 30 sec translation 4 min 51 sec render Q6000 rendering 8 min 7sec translation time 53 sec no ecc 7 min 22 sec. translate 53 sec. Test w viewportcie City01-V1d ( expert mode mierzone stoperem ) gtx 580 nitrous czas: 0:51.4 s. gtx 260 nitrous czas 00:31.8 s. opengl 07;03;8 quadro 6000 nitrous 00;19 s opengl - 7:22.7 NVIDIA OPTIX ( mierzone stoperem ) - pliki do pobrania http://developer.nvidia.com/optix-interactive-examples swimming shark gtx 580 - 43,57 fps 1318 timed 30,24 s. gtx 260 - 27.19 fps 819 timed 30.11 s. q6000 - 71.13 fps 2142 timed 30.11 s progressive photon scene gtx 580 - 33.43 fps 1008 timed 30,15 s. gtx 260 - 42.47 fps 1280 timed 30.13 s. q6000 - 69.91 fps 2108 timed 30.15 s. glassscene gtx 580 - 25,09 fps 755 timed 30,08 s. gtx 260 - 11.11 fps 336 timed 30.22 s. q6000 - 17.38 fps 525 timed 30.20 s. julia scene ( liczone od uruchomienia sie dema w oknie ) gtx 580 - 74,86 fps 4508 timed 60,21 s. gtx 260 - 22.50 fps 1350 timed 59.97 s. q6000 - 56.39 fps 3393 timed 60.16 CINEBENCH_11.529 openGL test gtx 260 - 54.41 fps gtx 580 - 32,53 fps quadro 6000 - 101.11 fps gry hard reset benchmark 1920/1200 ultra no aa gtx 260 min. 27.2 max. 129.3 avr. 70.1 quadro 6000 min - 42.2 max - 189.6 avr. 101.8 [/img] testy na mayce 2012 w planie :) Edytowane 12 Październik 2011 przez lordmaya
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się