Jump to content

Problem przy wypalaniu polypaintingu do textury


Pawelkos
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich scupltowiczow jak i niesculptowiczow :)

 

Moj problem przestawia sie nastepujaco: wysculpcilem sobie modelik, poczym pomalowalem go w Zetce. Nastepnie przypisalem UV uzywaja automatycznej funkcji Z i wypalilem texturke. Ale jako ze srednio mi takie mapowanie odpowiadalo (ogolny burdel, a pozniej jakbym chcial podmalowac to nie doszedlbym co i gdzie), wiec postanowilem zmapowan porzadnie swoj model. Zrobilem to wg tej instrukcji:

http://www.pixologic.com/docs/index.php/Baking_PolyPainting_into_a_Texture_Map

 

Wydawalo mi sie ze wszystko jest OK choc juz w Zetce bylo widac pewne bledy, ale myslalem ze to moze blad Zetki i wyswietlania viewportu, wiec exportowalem model i nalozylem texturke w maxie i ten sam problem co w Zetce, a wyglada to tak:

 

maxnm.jpg

 

Sama textura przestawia sie nastepujaco:

 

texturediff.jpg

 

Jak widzicie na texturze widac jakby te "kafle" jakby pozostalosci po zbrushowym mapowaniu, a powinny byc gladkie przejscia bez widocznych szwow, poza tym czesc kawalkow textury jakby byla wcisnieta w niewlasciwym miejscu na texturze.

 

Jesli ktos ma pojecia co moze byc przycznyna lub wie co robie zle i moglbym sie podzielic wiedza, bylobym wdzieczny. Z gory dziekuje i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Zetka sama w sobie ma taki por...problem:) ze podczas skakania miedzy lvl SDiv psuje ci sie "suv"- smoth uv; poprostu przestaje działać i trzeba to naprawiac. Tylko że u ciebie jakby poprzekręcaly sie uvki i niewiem czy to co ci napisze to pomoże.

Jezeli wciąż posiadasz ten model pochlapany kolorem

Sprobuj moze cos takiego:

1. zaimportuj low pol model z uv

2. wcisnij : geometry - "suv"

3. wejdz na ten sam lvl Sdiv na jakim wczesniej pracowałeś malując uprzedni obiekt

4. wyexportuj hipoly z wcisnietym "suv" tego modelu do obj.

 

5. Wgraj stary pomalowany model

6. wejdz na najwyższy Sdiv

7. Zaimportuj czysty niepomalowany model HP w miejsce starego

8. Sprobuj wypalic texture

 

Ten sposob pomaga w pozbyciu sie niewysmothowanych uv, ale masz poobracane tam jakos kolory wiec niewiem czy to pomoze. Mam nadzieje ze w nowej zetce to naprawią, bo irytujace jest exportowanie modeli ktore maja po 10 mln zeby wypalic dobrze texture.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy