Shagrath Napisano 23 Wrzesień 2011 Napisano 23 Wrzesień 2011 Jest to moja pierwsza praca więc proszę o wyrozumiałość, każdy kiedyś zaczynał A oto siatka
Gość Muka Napisano 24 Wrzesień 2011 Napisano 24 Wrzesień 2011 Prosty pomysł, dobre wykonanie :) chociaż krawędzie wewnętrzne nie równe ;P
Sebazx6r Napisano 24 Wrzesień 2011 Napisano 24 Wrzesień 2011 Tez musz sie za takie pierdoly zabrać poćwiczyć materiały i modelowanie na bez MS... I tez niedawno zaczynalem :). Siedz ile mozna :). Bedzie efekt wiem to po sobie. Zachecam do Ciezkiej pracy.
Shagrath Napisano 24 Wrzesień 2011 Autor Napisano 24 Wrzesień 2011 Dzięki za dotychczasowe komentarze znalazłem w necie książkę na temat jak wymodelować i zaanimować swój pierwszy film :). Na pewno będę dużo ćwiczyć
Dynamico Napisano 24 Wrzesień 2011 Napisano 24 Wrzesień 2011 Dodaj na krawędziach chamfer bo teraz wszystkie deseczki wyglądają ja wycięte nożem. Popraw mapowanie na bocznych elementach, bo na wąskich krawędziach słoje drewna przebiegają u Ciebie w poprzek deski. Po prostu obróć gizmo mapowania o 90 stopni. Na drewnianej żaluzji przesuń trochę gizmo mapowania dla każdej deseczki. Wtedy każda będzie trochę inaczej wyglądać (słoje drewna).
Shagrath Napisano 24 Wrzesień 2011 Autor Napisano 24 Wrzesień 2011 Poprawiłem krawędzie Chamferem tylko mógłby ktoś mi wytłumaczyć o co chodzi z tym mapowaniem bo nie wiem jak to zarobić
M_Bachu Napisano 24 Wrzesień 2011 Napisano 24 Wrzesień 2011 Nałóż na obiekty UVW Map (modyfikator) i pobaw się ustawieniami mając wyświetloną teksturę w viewporcie. Szybko zakapujesz o co chodzi :) Powodzenia!
Dynamico Napisano 24 Wrzesień 2011 Napisano 24 Wrzesień 2011 Przyjrzyj się wąskiej krawędzi boku chlebaka. Słoje drewna biegną w poprzek tej krawędzi. W tę samą stronę co na deseczkach żaluzji obok. Takie ułożenie jest nienaturalne. I przyjmij taką zasadę dla wszystkich "desek" :-). Te słoje powinny się układać wzdłuż. Zaznacz bok chlebaka. Jak przypuszczam masz nałożony na niego modyfikator UVW Map i mapowanie typu box. Kliknij "plusik" przy modyfikatorze i zaznacz wiersz "Gizmo". Na boku chlebaka wyświetli się żółty kwadrat symbolizujący mapę nałożoną na elment. Teraz możesz go normalnie skalować, obracać, przesuwać a za nim zmieniała się będzie mapa nałożona na element. Obróć go tak, żeby rysunek drewna ułożył się na elemencie tak jak tego potrzebujesz. Edit: Ta umiejętność na pewno przyda się Tobie bardzo często.
Shagrath Napisano 25 Wrzesień 2011 Autor Napisano 25 Wrzesień 2011 Poprawiłem boczne ścianki myślę, że tera powinno być dobrze. Mam jeszcze jedno pytanie co to jest modyfikator Unwrap UVW, bo musiałem go włączyć aby mi normalnie renderowało bez żadnych komunikatów
Dynamico Napisano 25 Wrzesień 2011 Napisano 25 Wrzesień 2011 Jak będziesz miał konieczność użycia map drewna o wyraźnym, kontrastowym układzie słoi to zobaczysz jakie to ważne. Modyfikator Unwrap służy do "rozłożenia" wszystkich płaszczyzn składających się na bryłę na płaskiej powierzchni. W przypadku takiego modelu Unwrap jest raczej niepotrzebny. Wystarczy modyfikator UVW Map i mapowanie typu "box". Jeżeli dodałeś przez pomyłkę Unwrap to usuń go z listy modyfikatorów przypisanych do modelu.
Shagrath Napisano 25 Wrzesień 2011 Autor Napisano 25 Wrzesień 2011 Dzięki wszystkim za udzielone mi rady. Zastanawiam się co teraz zrobić:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się