Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Prosty pomysł, dobre wykonanie :) chociaż krawędzie wewnętrzne nie równe ;P

Napisano

Tez musz sie za takie pierdoly zabrać poćwiczyć materiały i modelowanie na bez MS...

I tez niedawno zaczynalem :). Siedz ile mozna :). Bedzie efekt wiem to po sobie. Zachecam do Ciezkiej pracy.

Napisano

Dzięki za dotychczasowe komentarze znalazłem w necie książkę na temat jak wymodelować i zaanimować swój pierwszy film :). Na pewno będę dużo ćwiczyć

Napisano

Dodaj na krawędziach chamfer bo teraz wszystkie deseczki wyglądają ja wycięte nożem. Popraw mapowanie na bocznych elementach, bo na wąskich krawędziach słoje drewna przebiegają u Ciebie w poprzek deski. Po prostu obróć gizmo mapowania o 90 stopni. Na drewnianej żaluzji przesuń trochę gizmo mapowania dla każdej deseczki. Wtedy każda będzie trochę inaczej wyglądać (słoje drewna).

Napisano

Nałóż na obiekty UVW Map (modyfikator) i pobaw się ustawieniami mając wyświetloną teksturę w viewporcie. Szybko zakapujesz o co chodzi :)

 

Powodzenia!

Napisano

Przyjrzyj się wąskiej krawędzi boku chlebaka. Słoje drewna biegną w poprzek tej krawędzi. W tę samą stronę co na deseczkach żaluzji obok. Takie ułożenie jest nienaturalne. I przyjmij taką zasadę dla wszystkich "desek" :-). Te słoje powinny się układać wzdłuż.

Zaznacz bok chlebaka. Jak przypuszczam masz nałożony na niego modyfikator UVW Map i mapowanie typu box. Kliknij "plusik" przy modyfikatorze i zaznacz wiersz "Gizmo". Na boku chlebaka wyświetli się żółty kwadrat symbolizujący mapę nałożoną na elment. Teraz możesz go normalnie skalować, obracać, przesuwać a za nim zmieniała się będzie mapa nałożona na element. Obróć go tak, żeby rysunek drewna ułożył się na elemencie tak jak tego potrzebujesz.

 

Edit:

Ta umiejętność na pewno przyda się Tobie bardzo często.

Napisano

chlebak1.jpg

 

Poprawiłem boczne ścianki myślę, że tera powinno być dobrze. Mam jeszcze jedno pytanie co to jest modyfikator Unwrap UVW, bo musiałem go włączyć aby mi normalnie renderowało bez żadnych komunikatów

Napisano

Jak będziesz miał konieczność użycia map drewna o wyraźnym, kontrastowym układzie słoi to zobaczysz jakie to ważne.

Modyfikator Unwrap służy do "rozłożenia" wszystkich płaszczyzn składających się na bryłę na płaskiej powierzchni.

W przypadku takiego modelu Unwrap jest raczej niepotrzebny. Wystarczy modyfikator UVW Map i mapowanie typu "box". Jeżeli dodałeś przez pomyłkę Unwrap to usuń go z listy modyfikatorów przypisanych do modelu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności