Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

IMam pytanie jak zrobic by HDR dzialal w zamkniety pomieszczeniu. Swiatal ustawiam wewnatrz cube wlaczam HDRI. I nie dziala a dziala tylko na otwartej przestrzeni. Niestety nie da sie jej lighlinkowac. Studio mam juz ustawione do renderu nie chcialbym jeszcze raz ustawiac z otwartym pomieszczeniem.

 

Prosze o sugestie.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Zaraz zerkne, a jaki material ?

Beny jak mozesz napisz mi dokladniej narazie wywalam sufit i tylnąściane.... I sprawdze bez HDRI jak mi sie oswietlneie zmieni.

 

 

Już wiem, że robi sie lipa. Zobacze bez dachu. Musz pozmieniac parametry na oswitleniu.

 

Jakbys mogl szybki tutek zrobic z ta sfera is prawdzic czy bedzie dzialac wewnatrz np. poligalnego boxu na element w nim sie znajdujacy to bede wdzieczny.

Edytowane przez Sebazx6r

Napisano

Tutek do oświetlenia sferą polygonową w HDRI:

 

Założenie: Masz boxa wewnątrz którego są wszystkie obiekty + kamera. Masz włączony final gather.

 

1. Tworzysz kulę polygonową - pSphere1.

2. Tworzysz materiał Lambert1.

3. W lambert1 zmieniasz kolor na czarny [0,0,0].

4. Tworzysz texturę typu File - file1

5. podpinasz file1.outColor do lambert1.incandescence

6. W file1 podajesz jako plik swoją HDRkę. Możesz podkręcić wartość value powyżej 1 jeżeli chcesz uzyskać mocniejsze świecenie.

7. Przypisujesz pShpere do shader grupy lambert1 (potocznie mówiąc nadajesz pSphere1 stworzony mateiał lambert1)

8. Wpisujesz kulę w boxa (czyli umieszczasz ją wewnątrz jego).

9 W atrybutach kuli (w render stats) wyłączasz "Primary Visibility" żeby Ci kamery nie zasłąniała ale żeby wszystkie obiekty ją łapały.

10 . Renderujesz.

11. Cieszysz oczy.

12. Zapuszczasz wielki render.

13. Idziesz na piwo.

14. Wracasz późnym wieczorem.

15. Żona/dziewczyna/konkubina się wydziera że wlazłeś w butach do łóżka.

16. Ściągasz buty i rzucasz na biały dywan.

17. Zgarniasz kolejny ochrzan.

18. Idziesz spać na kanapę.

19. Rano sprawdzasz render i jesteś szczęśliwy bo się udało.

20. Dostrzegasz dziwne plamy na ścianach.

21. Sprawdzasz fora o co biega.

22. Wkurzasz sie na benego bo jego metoda jest do kitu.

23. Po kilku obelgach okazuje sie ze dales wieczorem z zachwytu za maly sampling na FG.

24. Renderujesz jeszcze raz i wszystko hula ... ale niesmak o metodzie benego pozostaje :(

Edytowane przez beny

Napisano

buehehe wszystko dopracowane na ostatni guzik :-D

 

ps. a podpięcie pod ambient nie da podobnego efektu (..?)

albo inny np. surface.shader-out color+file[..] (..?)

Napisano

1. Pod ambient teoretycznie powinno dac rade ale ambient pozostawia cienie wiec z niewiadomych przyczyn mozesz potem miec niedoswietlone obszary dlatego polecam incandescence bo wypala wszystko - dlatego tez polecam kolor na czarny zjechac zeby oswietlenie sterowac HDRka a nie losowo Mai coś zostawiać.

 

2. Da rade pod inny shader ale lambert sie najszybciej liczy i nie potrzebujesz nic wiecej niż to co Ci ten shader oferuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności