Napisano 27 Wrzesień 201113 l IMam pytanie jak zrobic by HDR dzialal w zamkniety pomieszczeniu. Swiatal ustawiam wewnatrz cube wlaczam HDRI. I nie dziala a dziala tylko na otwartej przestrzeni. Niestety nie da sie jej lighlinkowac. Studio mam juz ustawione do renderu nie chcialbym jeszcze raz ustawiac z otwartym pomieszczeniem. Prosze o sugestie.
Napisano 27 Wrzesień 201113 l Autor Zaraz zerkne, a jaki material ? Beny jak mozesz napisz mi dokladniej narazie wywalam sufit i tylnąściane.... I sprawdze bez HDRI jak mi sie oswietlneie zmieni. Już wiem, że robi sie lipa. Zobacze bez dachu. Musz pozmieniac parametry na oswitleniu. Jakbys mogl szybki tutek zrobic z ta sfera is prawdzic czy bedzie dzialac wewnatrz np. poligalnego boxu na element w nim sie znajdujacy to bede wdzieczny. Edytowane 27 Wrzesień 201113 l przez Sebazx6r
Napisano 27 Wrzesień 201113 l Tutek do oświetlenia sferą polygonową w HDRI: Założenie: Masz boxa wewnątrz którego są wszystkie obiekty + kamera. Masz włączony final gather. 1. Tworzysz kulę polygonową - pSphere1. 2. Tworzysz materiał Lambert1. 3. W lambert1 zmieniasz kolor na czarny [0,0,0]. 4. Tworzysz texturę typu File - file1 5. podpinasz file1.outColor do lambert1.incandescence 6. W file1 podajesz jako plik swoją HDRkę. Możesz podkręcić wartość value powyżej 1 jeżeli chcesz uzyskać mocniejsze świecenie. 7. Przypisujesz pShpere do shader grupy lambert1 (potocznie mówiąc nadajesz pSphere1 stworzony mateiał lambert1) 8. Wpisujesz kulę w boxa (czyli umieszczasz ją wewnątrz jego). 9 W atrybutach kuli (w render stats) wyłączasz "Primary Visibility" żeby Ci kamery nie zasłąniała ale żeby wszystkie obiekty ją łapały. 10 . Renderujesz. 11. Cieszysz oczy. 12. Zapuszczasz wielki render. 13. Idziesz na piwo. 14. Wracasz późnym wieczorem. 15. Żona/dziewczyna/konkubina się wydziera że wlazłeś w butach do łóżka. 16. Ściągasz buty i rzucasz na biały dywan. 17. Zgarniasz kolejny ochrzan. 18. Idziesz spać na kanapę. 19. Rano sprawdzasz render i jesteś szczęśliwy bo się udało. 20. Dostrzegasz dziwne plamy na ścianach. 21. Sprawdzasz fora o co biega. 22. Wkurzasz sie na benego bo jego metoda jest do kitu. 23. Po kilku obelgach okazuje sie ze dales wieczorem z zachwytu za maly sampling na FG. 24. Renderujesz jeszcze raz i wszystko hula ... ale niesmak o metodzie benego pozostaje :( Edytowane 27 Wrzesień 201113 l przez beny
Napisano 27 Wrzesień 201113 l buehehe wszystko dopracowane na ostatni guzik :-D ps. a podpięcie pod ambient nie da podobnego efektu (..?) albo inny np. surface.shader-out color+file[..] (..?)
Napisano 27 Wrzesień 201113 l 1. Pod ambient teoretycznie powinno dac rade ale ambient pozostawia cienie wiec z niewiadomych przyczyn mozesz potem miec niedoswietlone obszary dlatego polecam incandescence bo wypala wszystko - dlatego tez polecam kolor na czarny zjechac zeby oswietlenie sterowac HDRka a nie losowo Mai coś zostawiać. 2. Da rade pod inny shader ale lambert sie najszybciej liczy i nie potrzebujesz nic wiecej niż to co Ci ten shader oferuje.
Napisano 28 Wrzesień 201113 l Autor Oki potem jeszcze sprawdze. Chwilowo usunąłem sufit i jedna sciankę. Potem zerkne dzięki.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto