Sebazx6r Napisano 27 Wrzesień 2011 Share Napisano 27 Wrzesień 2011 IMam pytanie jak zrobic by HDR dzialal w zamkniety pomieszczeniu. Swiatal ustawiam wewnatrz cube wlaczam HDRI. I nie dziala a dziala tylko na otwartej przestrzeni. Niestety nie da sie jej lighlinkowac. Studio mam juz ustawione do renderu nie chcialbym jeszcze raz ustawiac z otwartym pomieszczeniem. Prosze o sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beny Napisano 27 Wrzesień 2011 Share Napisano 27 Wrzesień 2011 Sfera Polygonowa + HDRI podpiete do illumination Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 27 Wrzesień 2011 Autor Share Napisano 27 Wrzesień 2011 (edytowane) Zaraz zerkne, a jaki material ? Beny jak mozesz napisz mi dokladniej narazie wywalam sufit i tylnąściane.... I sprawdze bez HDRI jak mi sie oswietlneie zmieni. Już wiem, że robi sie lipa. Zobacze bez dachu. Musz pozmieniac parametry na oswitleniu. Jakbys mogl szybki tutek zrobic z ta sfera is prawdzic czy bedzie dzialac wewnatrz np. poligalnego boxu na element w nim sie znajdujacy to bede wdzieczny. Edytowane 27 Wrzesień 2011 przez Sebazx6r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beny Napisano 27 Wrzesień 2011 Share Napisano 27 Wrzesień 2011 (edytowane) Tutek do oświetlenia sferą polygonową w HDRI: Założenie: Masz boxa wewnątrz którego są wszystkie obiekty + kamera. Masz włączony final gather. 1. Tworzysz kulę polygonową - pSphere1. 2. Tworzysz materiał Lambert1. 3. W lambert1 zmieniasz kolor na czarny [0,0,0]. 4. Tworzysz texturę typu File - file1 5. podpinasz file1.outColor do lambert1.incandescence 6. W file1 podajesz jako plik swoją HDRkę. Możesz podkręcić wartość value powyżej 1 jeżeli chcesz uzyskać mocniejsze świecenie. 7. Przypisujesz pShpere do shader grupy lambert1 (potocznie mówiąc nadajesz pSphere1 stworzony mateiał lambert1) 8. Wpisujesz kulę w boxa (czyli umieszczasz ją wewnątrz jego). 9 W atrybutach kuli (w render stats) wyłączasz "Primary Visibility" żeby Ci kamery nie zasłąniała ale żeby wszystkie obiekty ją łapały. 10 . Renderujesz. 11. Cieszysz oczy. 12. Zapuszczasz wielki render. 13. Idziesz na piwo. 14. Wracasz późnym wieczorem. 15. Żona/dziewczyna/konkubina się wydziera że wlazłeś w butach do łóżka. 16. Ściągasz buty i rzucasz na biały dywan. 17. Zgarniasz kolejny ochrzan. 18. Idziesz spać na kanapę. 19. Rano sprawdzasz render i jesteś szczęśliwy bo się udało. 20. Dostrzegasz dziwne plamy na ścianach. 21. Sprawdzasz fora o co biega. 22. Wkurzasz sie na benego bo jego metoda jest do kitu. 23. Po kilku obelgach okazuje sie ze dales wieczorem z zachwytu za maly sampling na FG. 24. Renderujesz jeszcze raz i wszystko hula ... ale niesmak o metodzie benego pozostaje :( Edytowane 27 Wrzesień 2011 przez beny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przems Napisano 27 Wrzesień 2011 Share Napisano 27 Wrzesień 2011 buehehe wszystko dopracowane na ostatni guzik :-D ps. a podpięcie pod ambient nie da podobnego efektu (..?) albo inny np. surface.shader-out color+file[..] (..?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beny Napisano 27 Wrzesień 2011 Share Napisano 27 Wrzesień 2011 1. Pod ambient teoretycznie powinno dac rade ale ambient pozostawia cienie wiec z niewiadomych przyczyn mozesz potem miec niedoswietlone obszary dlatego polecam incandescence bo wypala wszystko - dlatego tez polecam kolor na czarny zjechac zeby oswietlenie sterowac HDRka a nie losowo Mai coś zostawiać. 2. Da rade pod inny shader ale lambert sie najszybciej liczy i nie potrzebujesz nic wiecej niż to co Ci ten shader oferuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 28 Wrzesień 2011 Autor Share Napisano 28 Wrzesień 2011 Oki potem jeszcze sprawdze. Chwilowo usunąłem sufit i jedna sciankę. Potem zerkne dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się