Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

IMam pytanie jak zrobic by HDR dzialal w zamkniety pomieszczeniu. Swiatal ustawiam wewnatrz cube wlaczam HDRI. I nie dziala a dziala tylko na otwartej przestrzeni. Niestety nie da sie jej lighlinkowac. Studio mam juz ustawione do renderu nie chcialbym jeszcze raz ustawiac z otwartym pomieszczeniem.

 

Prosze o sugestie.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Zaraz zerkne, a jaki material ?

Beny jak mozesz napisz mi dokladniej narazie wywalam sufit i tylnąściane.... I sprawdze bez HDRI jak mi sie oswietlneie zmieni.

 

 

Już wiem, że robi sie lipa. Zobacze bez dachu. Musz pozmieniac parametry na oswitleniu.

 

Jakbys mogl szybki tutek zrobic z ta sfera is prawdzic czy bedzie dzialac wewnatrz np. poligalnego boxu na element w nim sie znajdujacy to bede wdzieczny.

Edytowane przez Sebazx6r

Napisano

Tutek do oświetlenia sferą polygonową w HDRI:

 

Założenie: Masz boxa wewnątrz którego są wszystkie obiekty + kamera. Masz włączony final gather.

 

1. Tworzysz kulę polygonową - pSphere1.

2. Tworzysz materiał Lambert1.

3. W lambert1 zmieniasz kolor na czarny [0,0,0].

4. Tworzysz texturę typu File - file1

5. podpinasz file1.outColor do lambert1.incandescence

6. W file1 podajesz jako plik swoją HDRkę. Możesz podkręcić wartość value powyżej 1 jeżeli chcesz uzyskać mocniejsze świecenie.

7. Przypisujesz pShpere do shader grupy lambert1 (potocznie mówiąc nadajesz pSphere1 stworzony mateiał lambert1)

8. Wpisujesz kulę w boxa (czyli umieszczasz ją wewnątrz jego).

9 W atrybutach kuli (w render stats) wyłączasz "Primary Visibility" żeby Ci kamery nie zasłąniała ale żeby wszystkie obiekty ją łapały.

10 . Renderujesz.

11. Cieszysz oczy.

12. Zapuszczasz wielki render.

13. Idziesz na piwo.

14. Wracasz późnym wieczorem.

15. Żona/dziewczyna/konkubina się wydziera że wlazłeś w butach do łóżka.

16. Ściągasz buty i rzucasz na biały dywan.

17. Zgarniasz kolejny ochrzan.

18. Idziesz spać na kanapę.

19. Rano sprawdzasz render i jesteś szczęśliwy bo się udało.

20. Dostrzegasz dziwne plamy na ścianach.

21. Sprawdzasz fora o co biega.

22. Wkurzasz sie na benego bo jego metoda jest do kitu.

23. Po kilku obelgach okazuje sie ze dales wieczorem z zachwytu za maly sampling na FG.

24. Renderujesz jeszcze raz i wszystko hula ... ale niesmak o metodzie benego pozostaje :(

Edytowane przez beny

Napisano

buehehe wszystko dopracowane na ostatni guzik :-D

 

ps. a podpięcie pod ambient nie da podobnego efektu (..?)

albo inny np. surface.shader-out color+file[..] (..?)

Napisano

1. Pod ambient teoretycznie powinno dac rade ale ambient pozostawia cienie wiec z niewiadomych przyczyn mozesz potem miec niedoswietlone obszary dlatego polecam incandescence bo wypala wszystko - dlatego tez polecam kolor na czarny zjechac zeby oswietlenie sterowac HDRka a nie losowo Mai coś zostawiać.

 

2. Da rade pod inny shader ale lambert sie najszybciej liczy i nie potrzebujesz nic wiecej niż to co Ci ten shader oferuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.