Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

stworzyłam model budynku za pomocą boxów, które nakładają się na siebie bądź przecinają.

Nałożyłam teksturę na jedną ścianę i w oknie renderingu generalnie tekstura szaleje. Nie ma jednolitej tekstury, w niektórych miejscach jest ona rozciagnięta, a w innych wygląda normalnie (mowię o jednym face).

Czy koniecznie jest zastosowanie unwrap uvw, czy po prostu mogę połączyc boxy za pomoca attach i nastepnie usunąć niepotrzebne polygony?

Proszę o wyrozumiałość dla początkującej, ale nie znalazłam odpowiedzi w tutorialach na mój problem.

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Wsadź tu jakis screenshoot. Ogolnie zawsze musisz rozłożyć UVkę (Unwrap UVW => Edit => elements (3 na klawiaturze) => Mapping => Flatten (czy jakos tak :D ) . Na przyszlosc jesli chodzi o modelowanie, staraj sie unikac przenikania boxów, usuwaj sciany ktore nie beda widoczne , zaoszczedzisz liczbe poligonów, szybciej sie bedzie renderowac a komp nie bedzie mulił,

 

pozdro

Napisano

http://www.sendspace.com/file/hn8m52

 

tu jest screen.

chyba bede musiala uzyc uv i tyle.

 

Wsadź tu jakis screenshoot. Ogolnie zawsze musisz rozłożyć UVkę (Unwrap UVW => Edit => elements (3 na klawiaturze) => Mapping => Flatten (czy jakos tak :D ) . Na przyszlosc jesli chodzi o modelowanie, staraj sie unikac przenikania boxów, usuwaj sciany ktore nie beda widoczne , zaoszczedzisz liczbe poligonów, szybciej sie bedzie renderowac a komp nie bedzie mulił,

 

pozdro

Napisano

Mam problem z teksturowaniem. Między drogą a trawą mam dodatkowy pasek tekstury aby dać płynne przejście między trawą a drogą. Pasek to nie duża tekstura. Aby to oteksturować w UVW mapping dałem face maping, i tekstura powtarza się na całej długości, ale mam pewien problem. Na jednych poligonach ma inną orientacją niż na innych, w zasadzie losowo. Jedna są równolegle drugie obrócone o 90 stopni.

 

Jak ten problem rozwiązać? Ewentualnie jak jeszcze mogę oteksturować taki pasek powtarzających się tekstur? Ponieważ nie w każdym miejscu polygon jest tej samej wielkości i tekstura automatycznie skaluje się do wymiarów a mi zależy żeby na całym obwodzie była jednej wielkości.

 

Na rys widać o co chodzi.

blad3d.jpg

Napisano

Ja bym to zrobił spline mappingiem. Albo zwykły planar mapping na tą krawędź, unwrap uvw, zaznaczamy vertexy które idą wzdłuż jezdni, wyrównujemy je do osi pionowej i to samo robimy dla krawędzi trawy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności