Napisano 9 Październik 201113 l Witam, stworzyłam model budynku za pomocą boxów, które nakładają się na siebie bądź przecinają. Nałożyłam teksturę na jedną ścianę i w oknie renderingu generalnie tekstura szaleje. Nie ma jednolitej tekstury, w niektórych miejscach jest ona rozciagnięta, a w innych wygląda normalnie (mowię o jednym face). Czy koniecznie jest zastosowanie unwrap uvw, czy po prostu mogę połączyc boxy za pomoca attach i nastepnie usunąć niepotrzebne polygony? Proszę o wyrozumiałość dla początkującej, ale nie znalazłam odpowiedzi w tutorialach na mój problem.
Napisano 9 Październik 201113 l Wsadź tu jakis screenshoot. Ogolnie zawsze musisz rozłożyć UVkę (Unwrap UVW => Edit => elements (3 na klawiaturze) => Mapping => Flatten (czy jakos tak :D ) . Na przyszlosc jesli chodzi o modelowanie, staraj sie unikac przenikania boxów, usuwaj sciany ktore nie beda widoczne , zaoszczedzisz liczbe poligonów, szybciej sie bedzie renderowac a komp nie bedzie mulił, pozdro
Napisano 9 Październik 201113 l Autor http://www.sendspace.com/file/hn8m52 tu jest screen. chyba bede musiala uzyc uv i tyle. Wsadź tu jakis screenshoot. Ogolnie zawsze musisz rozłożyć UVkę (Unwrap UVW => Edit => elements (3 na klawiaturze) => Mapping => Flatten (czy jakos tak :D ) . Na przyszlosc jesli chodzi o modelowanie, staraj sie unikac przenikania boxów, usuwaj sciany ktore nie beda widoczne , zaoszczedzisz liczbe poligonów, szybciej sie bedzie renderowac a komp nie bedzie mulił, pozdro
Napisano 16 Październik 201113 l Mam problem z teksturowaniem. Między drogą a trawą mam dodatkowy pasek tekstury aby dać płynne przejście między trawą a drogą. Pasek to nie duża tekstura. Aby to oteksturować w UVW mapping dałem face maping, i tekstura powtarza się na całej długości, ale mam pewien problem. Na jednych poligonach ma inną orientacją niż na innych, w zasadzie losowo. Jedna są równolegle drugie obrócone o 90 stopni. Jak ten problem rozwiązać? Ewentualnie jak jeszcze mogę oteksturować taki pasek powtarzających się tekstur? Ponieważ nie w każdym miejscu polygon jest tej samej wielkości i tekstura automatycznie skaluje się do wymiarów a mi zależy żeby na całym obwodzie była jednej wielkości. Na rys widać o co chodzi.
Napisano 17 Październik 201113 l Ja bym to zrobił spline mappingiem. Albo zwykły planar mapping na tą krawędź, unwrap uvw, zaznaczamy vertexy które idą wzdłuż jezdni, wyrównujemy je do osi pionowej i to samo robimy dla krawędzi trawy.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto