Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

stworzyłam model budynku za pomocą boxów, które nakładają się na siebie bądź przecinają.

Nałożyłam teksturę na jedną ścianę i w oknie renderingu generalnie tekstura szaleje. Nie ma jednolitej tekstury, w niektórych miejscach jest ona rozciagnięta, a w innych wygląda normalnie (mowię o jednym face).

Czy koniecznie jest zastosowanie unwrap uvw, czy po prostu mogę połączyc boxy za pomoca attach i nastepnie usunąć niepotrzebne polygony?

Proszę o wyrozumiałość dla początkującej, ale nie znalazłam odpowiedzi w tutorialach na mój problem.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wsadź tu jakis screenshoot. Ogolnie zawsze musisz rozłożyć UVkę (Unwrap UVW => Edit => elements (3 na klawiaturze) => Mapping => Flatten (czy jakos tak :D ) . Na przyszlosc jesli chodzi o modelowanie, staraj sie unikac przenikania boxów, usuwaj sciany ktore nie beda widoczne , zaoszczedzisz liczbe poligonów, szybciej sie bedzie renderowac a komp nie bedzie mulił,

 

pozdro

Napisano
  • Autor

http://www.sendspace.com/file/hn8m52

 

tu jest screen.

chyba bede musiala uzyc uv i tyle.

 

Wsadź tu jakis screenshoot. Ogolnie zawsze musisz rozłożyć UVkę (Unwrap UVW => Edit => elements (3 na klawiaturze) => Mapping => Flatten (czy jakos tak :D ) . Na przyszlosc jesli chodzi o modelowanie, staraj sie unikac przenikania boxów, usuwaj sciany ktore nie beda widoczne , zaoszczedzisz liczbe poligonów, szybciej sie bedzie renderowac a komp nie bedzie mulił,

 

pozdro

Napisano

Mam problem z teksturowaniem. Między drogą a trawą mam dodatkowy pasek tekstury aby dać płynne przejście między trawą a drogą. Pasek to nie duża tekstura. Aby to oteksturować w UVW mapping dałem face maping, i tekstura powtarza się na całej długości, ale mam pewien problem. Na jednych poligonach ma inną orientacją niż na innych, w zasadzie losowo. Jedna są równolegle drugie obrócone o 90 stopni.

 

Jak ten problem rozwiązać? Ewentualnie jak jeszcze mogę oteksturować taki pasek powtarzających się tekstur? Ponieważ nie w każdym miejscu polygon jest tej samej wielkości i tekstura automatycznie skaluje się do wymiarów a mi zależy żeby na całym obwodzie była jednej wielkości.

 

Na rys widać o co chodzi.

blad3d.jpg

Napisano

Ja bym to zrobił spline mappingiem. Albo zwykły planar mapping na tą krawędź, unwrap uvw, zaznaczamy vertexy które idą wzdłuż jezdni, wyrównujemy je do osi pionowej i to samo robimy dla krawędzi trawy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności