Napisano 10 Październik 201113 l Witam wszystkich, szukałem tego tematu ale nie mogłem znaleźć więc założyłem nowy temat. Mam problem z raytracingiem, kiedy jest za dużo particli, rozdzielczość jest średnia (1280x720) i mam kompozycje w nodach to często podczas budowania Raytree w renderingu wywala mi cały program. Nie wiem czy to kwestia pamięci komputera czy po prostu brak stabilności programu. Istnieje jakaś optymalizacja Blendera? Z góry dzięki za odpowiedź :)
Napisano 10 Październik 201113 l Myślę ze to ograniczenie softu/systemu operacyjnego i ramu. Aczkolwiek możesz sprawdzić buildy optymalizowane z graphicall.org. Na pewno nie zaszkodzi.
Napisano 10 Październik 201113 l Najlepiej przetestuj inne drzewa akceleracji (w zakładce render, w grupie Performance) - niektóre będą szybsze, inne będą wykorzystywać mniej pamięci (przez co zapewne wywala) - no chyba, że np. masz 32bit system operacyjny i kilka GB pamięci to najlepiej zmienić system (32bitowe ograniczają program tak, że nie może wykorzystać więcej niż niecałe 2gb z tego co pamiętam).
Napisano 11 Październik 201113 l Autor No niestety ale XP 32-bitowy nie idzie z jakimkolwiek raytracingiem :/ Jest jakiś dobry 64-bitowy system pod Blendera? Win8 64bitowy mógłby być wystarczający?
Napisano 11 Październik 201113 l Wydaje mi się, że jakikolwiek system x64 będzie dobry, z XP może być ewentualnie problem sterowników do urządzeń ale Win7 na pewno będzie ok.
Napisano 11 Październik 201113 l Ja używam Linuxa 64bit, ale ogólnie to ważne jest dla Ciebie, żeby system mógł alokować na proces większą ilość pamięci, a tu będzie dobry tak jak pisze Lucas każdy 64bit system (jeśli będzie Ci zależało na szybszym renderingu, lepszym zarządzaniu wątkami i schedulerem to można by się zastanawiać na konkretnym (i ze wspieranych przez Blendera Windows/MacOS/Linux/*BSD rodzinę Windowsów to tu najgorsza opcja (jednak wybór nie samą szybkością się rządzi i ze względu na inne programy możesz być wręcz zmuszony do wybrania go jako najlepszego kompromisu))).
Napisano 12 Październik 201113 l na Linuxie Blender chodzi bardzo dobrze, jednak ja musiałem sie przestawić ze względu - jak pisze Skoti - na programy windowsowe. Trzeba to przemyśleć, żeby nie stracić czasu na ponowną przesiadkę, bo np. dajmy na to będziemy potrzebowali CrazyBumpa czy Xnormal.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto