pressenter Napisano 10 Październik 2011 Napisano 10 Październik 2011 Witam, ja chyba już jestem jakiś głupi. Za każdym razem jak korzystam z vray light w postaci dome, a do tego włączę camera clipping w vraycam to vray light mi się nie pokazuje. Pierwsze bez clipping: i z włączonym clipping: Jak widać, vraylight nadal tam jest, nadal świeci, ale kamera jakby go nie widziała. Poniżej ustawienia clipping i światła: Można to jakoś rozwiązać? Z góry dzięki za pomoc Sz.
arturprx2 Napisano 11 Październik 2011 Napisano 11 Październik 2011 Nie wiem jak bardzo zależy Ci na tym konkretnym vrayDome ale może wystarczy, że w environment wrzucisz VraySky ?
pressenter Napisano 11 Październik 2011 Autor Napisano 11 Październik 2011 Nie wiem jak bardzo zależy Ci na tym konkretnym vrayDome ale może wystarczy, że w environment wrzucisz VraySky ? Dość mocno to raz, a dwa że wtedy vraysky też będzie mi świeciło, a tego nie chcę. ;) Sz.
arturprx2 Napisano 11 Październik 2011 Napisano 11 Październik 2011 Ale w environment pod 8 a nie pod F10.
pressenter Napisano 11 Październik 2011 Autor Napisano 11 Październik 2011 Ale w environment pod 8 a nie pod F10. No ja się domyślam, ale to działa tak: jeśli wrzucisz coś w background (pod 8mką), obojętnie co, to będzie Ci to świeciło w scenie. Jeśli do tego wrzucisz coś w environment (pod f10) to wtedy background (8) przestaje świecić i robi tylko za tło, a to pod f10 świeci. Jeśli wrzucisz coś pod f10, pozostawiając 8 puste to wtedy oczywście świeci Ci tylko environment, nie wyświetlając żadnego tła (8). Także jeśli tylko ruszysz cokolwiek pod 8, nawet zmienisz lekko tamtejszy kolor, to będzie to miało wpływ na oświetlenie sceny, więc to rozwiązanie odpada. ;) Ale podsunęło mi to troszkę inne rozwiązanie, strasznie przekombinowane, ale działa. W background (8) wrzucam naszą hdrkę z dome, a pod environment (f10) wrzucam całego czarnego jotpega, także koniec końców dzięki! :D Sz.
gientekwl Napisano 11 Październik 2011 Napisano 11 Październik 2011 a ja bym obstawiał, że clippingiem przycinasz widoczność światła poza oknem, bo oba rendery są identyczne.
pressenter Napisano 11 Październik 2011 Autor Napisano 11 Październik 2011 Też o tym myślałem, ale jak widzisz w ustawieniach światła, promień maksymalny dome lighta to 1659,9cm, a clipping mam ustawiony aż do 5817,2cm, więc to raczej wykluczam. ;) Sz.
gientekwl Napisano 11 Październik 2011 Napisano 11 Październik 2011 Tak, tylko ta opcja tyczy się emisji photonów a nie samej widoczności Dome'a. [Który jak myślę, jest widoczne w nieskończonej przestrzeni] Najprościej jest zrobić tak: Zostawić Dome'a, - zafajkować opcję niewidoczności, w scenie utworzyć sferę nadać jej materiał hdrk'i i po problemie. Najprościej to wiadomo, niebo dorzucić w PS'ie ;)
pressenter Napisano 11 Październik 2011 Autor Napisano 11 Październik 2011 No to też takie obejście problemu, jak wrzucenie hdrki w tło, i czarnego jpg w environment, ale dzięki za sugestię i pomoc. :) Sz.
gientekwl Napisano 11 Październik 2011 Napisano 11 Październik 2011 Jeszcze jak znajde chwilkę wolnego to stesuję dome'a. Pozdro ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się