Skocz do zawartości

Vray dome light i vray camera clipping


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

ja chyba już jestem jakiś głupi. Za każdym razem jak korzystam z vray light w postaci dome, a do tego włączę camera clipping w vraycam to vray light mi się nie pokazuje.

 

Pierwsze bez clipping:

 

bezclipp.jpg

 

i z włączonym clipping:

 

zclipp.jpg

 

Jak widać, vraylight nadal tam jest, nadal świeci, ale kamera jakby go nie widziała. Poniżej ustawienia clipping i światła:

 

clipppar.jpg

 

dom1.jpg

 

dom2.jpg

 

Można to jakoś rozwiązać?

 

Z góry dzięki za pomoc

Sz.

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano
Nie wiem jak bardzo zależy Ci na tym konkretnym vrayDome ale może wystarczy, że w environment wrzucisz VraySky ?

 

Dość mocno to raz, a dwa że wtedy vraysky też będzie mi świeciło, a tego nie chcę. ;)

 

Sz.

Napisano
Ale w environment pod 8 a nie pod F10.

 

No ja się domyślam, ale to działa tak: jeśli wrzucisz coś w background (pod 8mką), obojętnie co, to będzie Ci to świeciło w scenie. Jeśli do tego wrzucisz coś w environment (pod f10) to wtedy background (8) przestaje świecić i robi tylko za tło, a to pod f10 świeci. Jeśli wrzucisz coś pod f10, pozostawiając 8 puste to wtedy oczywście świeci Ci tylko environment, nie wyświetlając żadnego tła (8). Także jeśli tylko ruszysz cokolwiek pod 8, nawet zmienisz lekko tamtejszy kolor, to będzie to miało wpływ na oświetlenie sceny, więc to rozwiązanie odpada. ;)

 

Ale podsunęło mi to troszkę inne rozwiązanie, strasznie przekombinowane, ale działa. W background (8) wrzucam naszą hdrkę z dome, a pod environment (f10) wrzucam całego czarnego jotpega, także koniec końców dzięki! :D

 

 

Sz.

Napisano

Też o tym myślałem, ale jak widzisz w ustawieniach światła, promień maksymalny dome lighta to 1659,9cm, a clipping mam ustawiony aż do 5817,2cm, więc to raczej wykluczam. ;)

 

Sz.

Napisano

Tak, tylko ta opcja tyczy się emisji photonów a nie samej widoczności Dome'a. [Który jak myślę, jest widoczne w nieskończonej przestrzeni]

Najprościej jest zrobić tak:

 

Zostawić Dome'a, - zafajkować opcję niewidoczności, w scenie utworzyć sferę nadać jej materiał hdrk'i i po problemie.

Najprościej to wiadomo, niebo dorzucić w PS'ie ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności