CiasteczkowyPotwór Napisano 16 Październik 2011 Share Napisano 16 Październik 2011 Witam! Mam kłopot, otóż chodzi o powiększanie/pomniejszanie obiektów - tak znam narzędzie Scale, ale nie o to mi chodzi. Mam pewien kształt - dla uproszczenia niech będzie to litera H i chciałbym zrobić jego kopię lecz odrobinę mniejszą tak, aby kopia zawierała się w oryginale. Mam nadzieję, że jest dość jasne co mam na myśli. Narzędzie Scale zadziała odpowiednio tylko dla kuli czy sześcianu, ale dla wspomnianego H już nie koniecznie. Jakieś pomysły? Pozdrawiam Cookie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 16 Październik 2011 Share Napisano 16 Październik 2011 Jest coś takiego jak outline. Dla krzywych działa z poziomu sub-object spline, dla poly działa z poziomu poligonów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiasteczkowyPotwór Napisano 16 Październik 2011 Autor Share Napisano 16 Październik 2011 (edytowane) Sprawdziłem narzędzie, o którym pisałeś i niestety ono tylko rozszerza obiekt o zewnętrzne krawędzie, ale nie zwiększa jego objętości, ale dziękuję za pomoc. Czekam na inne propozycje. Udało mi się znaleźć odpowiedni modyfikator, który działa w ten sposób. Nazywa się Push. Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam! Edytowane 16 Październik 2011 przez CiasteczkowyPotwór Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 17 Październik 2011 Share Napisano 17 Październik 2011 Ano tak - ja w sumie na płasko myślałem. Masz jeszcze modyfikator shell - on również może zostać użyty do skalowania takiego jak chcesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goran Napisano 17 Październik 2011 Share Napisano 17 Październik 2011 A nie da się scale ustawić względem środka obiektu i skalować wzdłuż 2 osi? Chyba o to chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cucsoniuss Napisano 17 Październik 2011 Share Napisano 17 Październik 2011 tak jak pisze hynol używasz shell i później detach-ujesz obiekt ze środka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiasteczkowyPotwór Napisano 18 Październik 2011 Autor Share Napisano 18 Październik 2011 A nie da się scale ustawić względem środka obiektu i skalować wzdłuż 2 osi? Chyba o to chodzi? To zrób sobie prosty kształt Torus i spróbuj wstawić do niego mniejszą kopię za pomocą narzędzia Scale, ale wydaje mi się, że Ci się to nie uda, a na pewno nie prościej niż przy pomocy modyfikatora Push. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goran Napisano 19 Październik 2011 Share Napisano 19 Październik 2011 To było bardziej pytanie bo nie miałem maxa pod ręką żeby sprawdzić. W sumie dzięki za "nawrócenie" :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi