Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej,

Mam pytanie: czy jest mozliwe umieszczenie dwóch różnych map w jednym slocie bump tak zeby każda miała inny amount? Z displace nie chcę korzystać bo strasznie mi zwalnia render.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 768
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor
Tak, podepnij mixa pod bumpa i dwie mapy pakujesz w #1#2.

 

Tak, ale tutaj mamy mix amount. Czyli jak rozumiem procentowe mixowanie map. A ja bym chciał, żeby jedna z map miała 90 a druga 40 amount.

Napisano

ustaw mix amount na 50% a w mapy dodaj color corection. A tam już baw się kontrastem i jasnością. To tak chyba najprościej.

Napisano

Pardom 3d_operator ale coś mi sie pochrzaniło. Sory za wprowadzenie w błąd ale właśnie sprawdziłem i jednak to nie chula tak jak myślałem ;/

 

EDIT:

Ale przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł. Otóż do slotu bump podpinasz composita i tam dajesz dwie mapy. Możesz sterować wartością opacity to raz a dwa masz jeszcze mieszanie warstw do uwydatniania efektów. Może w tą strone... :)

Edytowane przez arturprx2

Napisano

Moim zdaniem najlepiej jest pobawić się z kontrastem. Im głębsza czerń tym i bump głębszy. Dlatego wystarczy na przykłąd jedną ustawić bliżej czerni a drugą bliżej bieli i masz kontrolę poziomów.

Napisano

mix to troche przeszłość od kiedy pojawił sie Composite. Jest dużo wygodniejszy i ma znacznie więcej możliwości ( i więcej slotów jakby co)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności