azazel Napisano 18 Październik 2011 Share Napisano 18 Październik 2011 witam . problem jest następujący używając splajnow narysowałem sobie pewien element o wymiarach 3x2 cm niestety gdy nadaje temu obiektowi modyfikacje extrude i ustawiam Amount na 100 cm to wychodzi z tego jakieś 5cm ... znaczy w porównaniu do wysokości i szerokości 2x3 cm to to 100 cm wyglada jak by miało max 5 cm jest tu wyraźnie jakiś problem ze skalą narysowałem obok w scenie inny obiekt w splainach użyłem extrude i już było dobrze 100cm mialo 100 cm ... macie jakieś pomysł jak to naprawić z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 18 Październik 2011 Share Napisano 18 Październik 2011 Zrób extrude o 0cm, zaznacz powierzchnię którą "wyciągałeś" i przesuń o 100cm (prawy klik na ikonkę move i wpisujemy ręcznie 100 cm w odpowiedniej osi). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azazel Napisano 18 Październik 2011 Autor Share Napisano 18 Październik 2011 z samym problem już sobie poradziłem dawno bo jest na to kilka sposobów ... ale ciekawi mnie samo to dlaczego tak się dzieje, i jak to naprawić ... taka wiedza na przyszłość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturprx2 Napisano 18 Październik 2011 Share Napisano 18 Październik 2011 (edytowane) Prawdopodobnie przeskalowałeś splina bedąc w subobject. Edit: ...Nie będąc w subobject spline. O tym myślałem ale odwrotnie napisałem a t0m3k to jaśniej wytłumaczył ;] Edytowane 18 Październik 2011 przez arturprx2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t0m3k Napisano 18 Październik 2011 Share Napisano 18 Październik 2011 w zasadzie nie powinno sie uzywac narzedzia scale na obiektach tylko na ich podobiektach. jesli chcesz zeskalowac spline'a to wchodzisz w edycje > selekcja spline i zaznaczasz wszystko a nestepnie scale i wtedy bedzie OK. jesli przeskalujesz obiekt (a tak wlasnie zrobiles) to tak naprawde skalujesz jego Pivot i wtedy automatycznie skalowane beda wszystkie modyfikatory jakie na niego nalozysz a jesli przeskalujesz cos non uniform to juz w ogole tragedia bo np. taki bend bedzie sie rozciagal, mapowanie bedzie miec inna scale na niby takich samych obiektach z nalozonym UVW Map o identycznych rozmiarach. jesli juz cos przeskalowales to albo wracasz do oryginalnej skali (wlacz narzedzie scale i wklep 100 w x,y,z) i wtedy tak jak napisalem albo uzyj Reset Xform z zakladki Utilities. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azazel Napisano 18 Październik 2011 Autor Share Napisano 18 Październik 2011 (edytowane) no i profeska dzięki za wyjaśnienie zjawiska będę pamiętał na przyszłość :) Edytowane 18 Październik 2011 przez maciekazazel14 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biszkopte Napisano 20 Październik 2011 Share Napisano 20 Październik 2011 pewnym sposobem jest też stworzenie slajna/obiektu i z poziomu edycji attaczować do niego nasz przeskalowany obiekt , następnie wywalić ten do którego się ataczowało i skala się też resetuje.....co do Xforma, to zauważyłem w kilku przypadkach że nie rozwiązywał problemów do końca:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi