Skocz do zawartości

The PixeLord

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie.

 

Zaczne moze od tego, ze maxem bawie sie od ostatnich 2-3 tygodni z przerwami na prace i zycie :) Staram sie czytac jak najwiecej na ten temat a dzis jeszcze powinna do mnie dotrzec ksiazka zatytulowana 3D Studio Max 2009 Biblia (czy jakos tak:D). Przedstawiam moja pierwsza prace....temat pewnie troche oklepany ale narazie moje mozliwosci na wiecej nie pozwalaja.

chess1920x108002.jpg

 

Celem ktory probuje osiagnac jest mozliwie najbardziej realistycznie wygladajaca scena. Jak do tej pory udalo mi sie osiagnac to co widac....jakies sugestie co zmienic?

 

Pozytywne opinie beda nagradzane rafandynka :)

 

dzieki

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jak na 2-3 tyg nauki to całkiem ok :)

 

Co najbardziej wydaje mi się nierealistycznego:

- oświetlenie: zbyt mocne przepalenia najbardziej widoczne na białch pionkach i planszy; światła wypełniające (lub mapa otoczenia) o bardzo zdecydowanych kolorach

- materiały: drewno z tyłu ma dosyć duże słoje i wydaje mi się, że nietypowe podziały - jest zrobione proceduralnymi mapami? - może lepsza byłaby tekstura?; z jakiego tworzywa miały być pionki? jak oświetlenie będzie poprawione to pionki mogą się zacząć już lepiej prezentować i nie będzie trzeba wprowadzać jakiś znaczących zmian, ale i tak można dodać np. mapę z zarysowaniami w kanale glossness jeśli ma to być plastik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staram sie czytac kazdego dnia...troche w pracy, troche w domu natomiast praktyka to 2h dziennie max, choc niecodzien moge sobie pozwolic na przesiadywanie przed maxem. Jedyna moja stycznosc z 3D to adobe after effects i jego funkcje trojwymiarowosci (jezeli mozna to nazwac 3D) a poza tym glownie 2D i wideo...

 

Co do rendera to V-ray 1.5...na scanline chyba bym nie dal rady osiagnac takiego efektu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na 2-3 tyg nauki to całkiem ok :)

 

Co najbardziej wydaje mi się nierealistycznego:

- oświetlenie: zbyt mocne przepalenia najbardziej widoczne na białch pionkach i planszy; światła wypełniające (lub mapa otoczenia) o bardzo zdecydowanych kolorach

- materiały: drewno z tyłu ma dosyć duże słoje i wydaje mi się, że nietypowe podziały - jest zrobione proceduralnymi mapami? - może lepsza byłaby tekstura?; z jakiego tworzywa miały być pionki? jak oświetlenie będzie poprawione to pionki mogą się zacząć już lepiej prezentować i nie będzie trzeba wprowadzać jakiś znaczących zmian, ale i tak można dodać np. mapę z zarysowaniami w kanale glossness jeśli ma to być plastik.

 

Dzieki za cenne uwagi.

 

Rowniez zauwazylem lekkie przepaly na jasniejszych pionkach, postaram sie ich pozbyc przy nastepnym renderze. Co do otoczenia to HDRI z podniesiona alpha wiec albo sprobuje zmienic HDRa albo zmniejsze alphe i postaram sie zeby te odbicia nie rzucaly sie tak w oczy. Co do drewna to owszem proceduralne...sprobuje uzyc texturki! wrzucac bumpa czy plasko? Co do pionkow to poczatkowo mialy byc drewniane...ale nagle wpadlo mi do glowy, ze moglybym sprobowac z plastikiem, a co do tych zarysowan to fakt nie pomyslalem a to z pewnoscia doda realizmu. Dziekuje bardzo za cenne uwagi - tego mi bylo trzeba...

 

Czekam na wiecej!

Dzieki z gory

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ale przez nawal pracy nie mialem kiedy sie za to wziac...az do teraz...w miedzyczasie na moim biurku przez zupelny przypadek, wyladowal jakis miesiecznik dla marketingowcow...a na glownej okladce...

2050899_ChessTable.jpg

 

....postanowilem upodobnic swoje szachy chociaz troszeczke do tego co widzialem na owej okladce...a ze umiejetnosci nie pozwalaja jeszcze odtwarzac w pelni zauwazonych rzeczy to udalo sie uzyskac to...

chess1920x1080ver202.jpg

 

I teraz problem....za cholere nie moge dorzucic zarysowan do materialu np. ciemnych pionkow...

 

znalazlem taka oto texturke zarysowan...

skratch2.jpg

...i za cholere nie wiem w ktory kanal ja wrzucic zeby otrzymac w miare zadowalajacy efekt...powinienem rowniez uzyc UVW Map?

 

Dzieki za celne wskazowki i opinie...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny obrazek wydaje się mieć większy DOF, mniejszy kąt widzenia + kamerę nieco dalej i odrobinę wyżej. Frontowy pionek jest moim zdaniem nienaturalnie, zbyt mocno nasycony.

 

W Vrayu teksturę wrzuciłabym do kanału "Reflection glossiness" http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/material_params.htm . Raczej nie obędzie się bez UVW map ;) W tym przypadku może wystarczyć np. cylindryczne mapowanie http://www.3dmax-tutorials.com/UVW_Map_Modifier.html

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności