The PixeLord Napisano 31 Październik 2011 Share Napisano 31 Październik 2011 Witam wszystkich serdecznie. Zaczne moze od tego, ze maxem bawie sie od ostatnich 2-3 tygodni z przerwami na prace i zycie :) Staram sie czytac jak najwiecej na ten temat a dzis jeszcze powinna do mnie dotrzec ksiazka zatytulowana 3D Studio Max 2009 Biblia (czy jakos tak:D). Przedstawiam moja pierwsza prace....temat pewnie troche oklepany ale narazie moje mozliwosci na wiecej nie pozwalaja. Celem ktory probuje osiagnac jest mozliwie najbardziej realistycznie wygladajaca scena. Jak do tej pory udalo mi sie osiagnac to co widac....jakies sugestie co zmienic? Pozytywne opinie beda nagradzane rafandynka :) dzieki pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
odnetniN Napisano 31 Październik 2011 Share Napisano 31 Październik 2011 Wow nie wiem jak intensywnie przykladasz sie do nauki maxa, ale jak na 2-3tyg to b. fajnie, miales stycznosc wczesniej z 3d? Render to scanline czy moze cos innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dwsel Napisano 31 Październik 2011 Share Napisano 31 Październik 2011 Jak na 2-3 tyg nauki to całkiem ok :) Co najbardziej wydaje mi się nierealistycznego: - oświetlenie: zbyt mocne przepalenia najbardziej widoczne na białch pionkach i planszy; światła wypełniające (lub mapa otoczenia) o bardzo zdecydowanych kolorach - materiały: drewno z tyłu ma dosyć duże słoje i wydaje mi się, że nietypowe podziały - jest zrobione proceduralnymi mapami? - może lepsza byłaby tekstura?; z jakiego tworzywa miały być pionki? jak oświetlenie będzie poprawione to pionki mogą się zacząć już lepiej prezentować i nie będzie trzeba wprowadzać jakiś znaczących zmian, ale i tak można dodać np. mapę z zarysowaniami w kanale glossness jeśli ma to być plastik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
The PixeLord Napisano 31 Październik 2011 Autor Share Napisano 31 Październik 2011 Staram sie czytac kazdego dnia...troche w pracy, troche w domu natomiast praktyka to 2h dziennie max, choc niecodzien moge sobie pozwolic na przesiadywanie przed maxem. Jedyna moja stycznosc z 3D to adobe after effects i jego funkcje trojwymiarowosci (jezeli mozna to nazwac 3D) a poza tym glownie 2D i wideo... Co do rendera to V-ray 1.5...na scanline chyba bym nie dal rady osiagnac takiego efektu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
The PixeLord Napisano 31 Październik 2011 Autor Share Napisano 31 Październik 2011 Jak na 2-3 tyg nauki to całkiem ok :) Co najbardziej wydaje mi się nierealistycznego: - oświetlenie: zbyt mocne przepalenia najbardziej widoczne na białch pionkach i planszy; światła wypełniające (lub mapa otoczenia) o bardzo zdecydowanych kolorach - materiały: drewno z tyłu ma dosyć duże słoje i wydaje mi się, że nietypowe podziały - jest zrobione proceduralnymi mapami? - może lepsza byłaby tekstura?; z jakiego tworzywa miały być pionki? jak oświetlenie będzie poprawione to pionki mogą się zacząć już lepiej prezentować i nie będzie trzeba wprowadzać jakiś znaczących zmian, ale i tak można dodać np. mapę z zarysowaniami w kanale glossness jeśli ma to być plastik. Dzieki za cenne uwagi. Rowniez zauwazylem lekkie przepaly na jasniejszych pionkach, postaram sie ich pozbyc przy nastepnym renderze. Co do otoczenia to HDRI z podniesiona alpha wiec albo sprobuje zmienic HDRa albo zmniejsze alphe i postaram sie zeby te odbicia nie rzucaly sie tak w oczy. Co do drewna to owszem proceduralne...sprobuje uzyc texturki! wrzucac bumpa czy plasko? Co do pionkow to poczatkowo mialy byc drewniane...ale nagle wpadlo mi do glowy, ze moglybym sprobowac z plastikiem, a co do tych zarysowan to fakt nie pomyslalem a to z pewnoscia doda realizmu. Dziekuje bardzo za cenne uwagi - tego mi bylo trzeba... Czekam na wiecej! Dzieki z gory Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
The PixeLord Napisano 12 Listopad 2011 Autor Share Napisano 12 Listopad 2011 Przepraszam ale przez nawal pracy nie mialem kiedy sie za to wziac...az do teraz...w miedzyczasie na moim biurku przez zupelny przypadek, wyladowal jakis miesiecznik dla marketingowcow...a na glownej okladce... ....postanowilem upodobnic swoje szachy chociaz troszeczke do tego co widzialem na owej okladce...a ze umiejetnosci nie pozwalaja jeszcze odtwarzac w pelni zauwazonych rzeczy to udalo sie uzyskac to... I teraz problem....za cholere nie moge dorzucic zarysowan do materialu np. ciemnych pionkow... znalazlem taka oto texturke zarysowan... ...i za cholere nie wiem w ktory kanal ja wrzucic zeby otrzymac w miare zadowalajacy efekt...powinienem rowniez uzyc UVW Map? Dzieki za celne wskazowki i opinie... pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dwsel Napisano 13 Listopad 2011 Share Napisano 13 Listopad 2011 Oryginalny obrazek wydaje się mieć większy DOF, mniejszy kąt widzenia + kamerę nieco dalej i odrobinę wyżej. Frontowy pionek jest moim zdaniem nienaturalnie, zbyt mocno nasycony. W Vrayu teksturę wrzuciłabym do kanału "Reflection glossiness" http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/material_params.htm . Raczej nie obędzie się bez UVW map ;) W tym przypadku może wystarczyć np. cylindryczne mapowanie http://www.3dmax-tutorials.com/UVW_Map_Modifier.html Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 13 Listopad 2011 Share Napisano 13 Listopad 2011 Źle piszesz z tym slotem. Jeśli nie ma szwów to musisz zmapować pionki i wrzucić w slot bump. Następna ważna rzecz to otoczenie - musisz coś zaaranżować, żeby materiały miały co odbijać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się