Bro Napisano 3 Listopad 2011 Napisano 3 Listopad 2011 Hej Jak w najprostszy sposób stworzyć otwór na podanym modelu? Chodzi o to aby po nalożeniu modyfikatora meshsmooth wszystko jakos wyglądało. Prubowałem już recznie wycinać jak i użyć bolleana ale efekt powiedzmy wychodzi średni. Jak sobie radzicie z takimi przypadkami ? Jakiś tutek? Pozdrawiam Bro
Shogun 3D Napisano 3 Listopad 2011 Napisano 3 Listopad 2011 Ja bym tu zastosował shape merge z zestawu compound objects. Robisz kółko, odwzorowujesz je tam, gdzie trzeba, a potem juz masz z górki.
Bro Napisano 3 Listopad 2011 Autor Napisano 3 Listopad 2011 hmmm, możesz troche dokładniej. Bo właśnie się nim bawie ale nie bardzo widze jakieś rezultaty. Nie chce mi wogole narzucić tego kształtu na model Możesz jakos krok po kroku ? :)
Shogun 3D Napisano 3 Listopad 2011 Napisano 3 Listopad 2011 To działa tak: masz model A, dajmy na to boxa, w którym chcesz wyciąć dziurkę. Okrągłą. Tworzysz shape'a zwanego z angielska circle. Ustawiasz go tak, by jego projekcja na Twój model odpowiadała pożądanemu położeniu dziurki. zaznaczasz boxa, wchodzisz w compound objects, klikasz shape merge a następnie pick shape i circle. Następnie convert to poly i z francuska voila. :D
pszczelarz Napisano 4 Listopad 2011 Napisano 4 Listopad 2011 A może "Project Curve on mesh" o tak: http://www.youtube.com/watch?v=KrXdzldPmng
Bro Napisano 4 Listopad 2011 Autor Napisano 4 Listopad 2011 To działa tak: masz model A, dajmy na to boxa, w którym chcesz wyciąć dziurkę. Okrągłą. Tworzysz shape'a zwanego z angielska circle. Ustawiasz go tak, by jego projekcja na Twój model odpowiadała pożądanemu położeniu dziurki. zaznaczasz boxa, wchodzisz w compound objects, klikasz shape merge a następnie pick shape i circle. Następnie convert to poly i z francuska voila. :D Hmm niby wszytko spoko ale nie bardzo wiem jaka jest roznica miedzy tym shape marge a probolean'em ? Wsumie w tym przypadku wychodzi na to samo.
Sebazx6r Napisano 4 Listopad 2011 Napisano 4 Listopad 2011 Ale to tylko w Maya 2012 z tego co sie orientuje.
Shogun 3D Napisano 4 Listopad 2011 Napisano 4 Listopad 2011 Wiesz, może teraz te algorytmy w Pro Boolean są już lepsze niż kiedyś i mniej się kaszanią, ale ja jednak jestem stara szkoła i dla mnie nadal "Boole rodzi ból", jak to mawiało moje pokolenie. Toteż ja jednak wolę modelować na piechotę, zachowując dzięki temu kontrolę nad siatką. jak ktoś kilka razy się natnie na operacjach Boole'a i potem będzie musiał przez dwie godziny siatkę poprawiać, to zapamięta tą lekcję na długo. 1
Bro Napisano 4 Listopad 2011 Autor Napisano 4 Listopad 2011 No ja też moge powiedzieć ze wywodze sie ze starej szkoły i dlatego w pierwszym posicie wspominalem ze szukam sposobu innego niz bollean. Od kilku lat siedze tylko w game arcie. Teraz przyszedl czas na kilka modeli HP wiec szukam szybkich rozwiązań, a to twoje jest niemal identyczne jak bollean ale wielkie dzieki za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi