Malwurf Napisano 14 Listopad 2011 Napisano 14 Listopad 2011 Witam, od jakiegoś czasu używam 3dsmaxa, a niedawno wpadł mi w ręce Realflow 2012. Potrafię sobie ustawić emitery, symulować w realflow fluidy, ale nie wiem jak to wszystko wyrenderować ? Czy moją "pracę" muszę przenieść do maxa ? W realflow nie znalazłem żadnej opcji do renderowania symulacji. Na sucho kliknąłem tylko w realfow->export->export all. Wyexportował mi się plik animation.sd oraz pliki bin mojej symulacji. Po wejściu do maxa ani żadnego pliku nie mogę importować przy pomocy file->import. Wyskakuje mi error. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak renderować animacje/symulacja z realflow ? Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam.
tmdag Napisano 14 Listopad 2011 Napisano 14 Listopad 2011 musisz skorzystac z plugina do maxa czytajacego sekwencje plikow bin
Malwurf Napisano 15 Listopad 2011 Autor Napisano 15 Listopad 2011 A mógłbyś mi powiedzieć jak ten plugin się nazywa ? Jak go odpalić ?? Czy on się instaluje razem z całym realflow ?
tmdag Napisano 15 Listopad 2011 Napisano 15 Listopad 2011 To osobna paczka, jest do sciagniecia zaraz obok dema realflowa, na tej samej stronie z ktorej sciagnales realflowa (lub w zakladce plugins).
Malwurf Napisano 15 Listopad 2011 Autor Napisano 15 Listopad 2011 Zainstalowałem plug-in. Teraz rzeczywiście w maxie pojawiły się zakładki nextlimit. Ale dalej nie wiem jak zaimportować do maxa animację, razem z obiektami emiterami żeby w maxie też obejrzeć symulację.
ApaczoS Napisano 15 Listopad 2011 Napisano 15 Listopad 2011 Ażeby wyrenderować w maxie symulację stworzoną w RF musisz tą symulacje "zmeshować" w RF. Jest oczywiście opcja "meshowania" w samym maxie ale nie dotyczy to wersji trial. Na dobry początek polecam: http://thevault.realflow.com/first10steps.php
Malwurf Napisano 15 Listopad 2011 Autor Napisano 15 Listopad 2011 (edytowane) To nie musi być renderowane w 3dsmax, ale chciałbym wiedzieć jak zmeshować moją symulację i ją przenieść do 3ds. RF ma swój silnik renderujący i możliwość renderowania z poziomu samego RF ?? Moje softy nie są wersjami Trial. Są w pełni działające. Edytowane 15 Listopad 2011 przez Malwurf Uzupełnienie informacji
tmdag Napisano 15 Listopad 2011 Napisano 15 Listopad 2011 sam realflow nie ma silniku renderujacego, to narzedzie tylko i wylacznie do symulacji cieczy. Firma NextLimit wypuscila swoj wlasny renderer o nazwie Maxwell ktory jest niezaleznym pakietem i w nim mozna odczytac pliki realflow'a. W kazdym z programow mozesz odczytac bezposrednio czasteczki i manipulowac nimi w programie 3d lub zmeshowana geometrie. Do tego slusza przyciski w zakladce next limit z odpwiednimi nazwami (jak np. read BIN) Generalnie polecam przeczytac chociazby pierwsze strony instrukcji, szybciej znajdziesz odpowiedz niz doczekasz sie odpowiedzi na forum :)
Malwurf Napisano 15 Listopad 2011 Autor Napisano 15 Listopad 2011 Chyba poprawnie importowałem wszystkie obiekty do 3ds maxa. Mam też oba emitery, ale nie widać fluidu. Na lini czasu są kluczowe klatki, w miejscu gdzie znajduje się emiter (jest on niewidzialny) rozszerza mi się tzw. miejsce obiektu, gdzie powinien płynąć fluid, ale on także jest niewidzialny. Jak to zrobić aby widzialna była woda, albo coś do niej podobnego ?
tmdag Napisano 15 Listopad 2011 Napisano 15 Listopad 2011 ponad 3 lata nie wlczalem maxa wiec w samym programie Ci nie pomoge, bardzo mozliwe, ze w maxie fluid widoczny jest podczas renderingu dopiero ale moge sie mylic. Upewnij sie tez, ze wczutujesz biny zmeshowanego fluidu a nie innego rodzaju biny.
beny Napisano 15 Listopad 2011 Napisano 15 Listopad 2011 (edytowane) Coś chyba przekombinowałeś. Normalnie robisz symulację w RF, w momencie stworzenia mesha exportuje Ci się do plików .bin (jeżeli nic w export central nie nakombinowałeś, a potem w maxie tworzysz w menu create maxowym "realflow"->"Mesh Loader", tam z BIN Mesh sequence wybierasz swój mesh (gdzie tam miałeś swój projekt wyeksportowany) i masz mesh ... proste jak wysikanie dziury w śniegu. Tak jak Albert mówi - upewnij się że to meshowe biny, a nie particlowe. Jak to są particlowe to jak uruchomisz "Particle loader" to zobaczysz particle - wtedy znaczy że zły objekt .bin zaznaczyłeś i nie wypuściłeś mesha. mozliwe ze mesz wypuszczasz renderkitowy (RK) - wtedy inaczej sie robi. upewnij sie ze mesz masz ST - standard. Edit: CHociaz RK chyba tez powinien zadzialac. Edytowane 15 Listopad 2011 przez beny
Pawelkos Napisano 15 Listopad 2011 Napisano 15 Listopad 2011 Chyba musiales cos skopac przy meshowaniu, bo jesli bys zrobilbym to poprawnie to mesh powinien bus juz widoczny w viewporcie
Malwurf Napisano 15 Listopad 2011 Autor Napisano 15 Listopad 2011 @beny Zrobiłem tak jak piszesz i wtedy importuje mi obiekt który też jest przezroczysty, więc to są chyba particlowe biny. Jak je w RF wyeksportować jako meshowe ?
beny Napisano 15 Listopad 2011 Napisano 15 Listopad 2011 Aaaa to inna bajka - pewnie nawet nie zmeshowałeś w RF. Jak w RF masz particle to musisz na nie jeszcze mesh nadać - zaznaczasz particle, klikasz prawym w viewporcie i wybierasz add->mesh -> particle mesh (standard). Potem zaznaczasz mesh i wciskasz ctrl+shift+M i czekasz aż przeleci przez symulację. W info jeszcze ogladasz gdzie Ci ten mesh wypluwa, a to gdzie Ci wypluwa zmieniasz w export central.
Malwurf Napisano 15 Listopad 2011 Autor Napisano 15 Listopad 2011 W export central nie zmieniałem żadnych wartości. Są tam trzy zielone kropki przy których jest kolejno napisane: Particle meshes (st) Particle meshes (rk) Grid meshes
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się