Skocz do zawartości

Realflow 2012 & 3dsmax 2012 rendering


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, od jakiegoś czasu używam 3dsmaxa, a niedawno wpadł mi w ręce Realflow 2012. Potrafię sobie ustawić emitery, symulować w realflow fluidy, ale nie wiem jak to wszystko wyrenderować ? Czy moją "pracę" muszę przenieść do maxa ? W realflow nie znalazłem żadnej opcji do renderowania symulacji. Na sucho kliknąłem tylko w realfow->export->export all. Wyexportował mi się plik animation.sd oraz pliki bin mojej symulacji. Po wejściu do maxa ani żadnego pliku nie mogę importować przy pomocy file->import. Wyskakuje mi error. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak renderować animacje/symulacja z realflow ? Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

To osobna paczka, jest do sciagniecia zaraz obok dema realflowa, na tej samej stronie z ktorej sciagnales realflowa (lub w zakladce plugins).

Napisano

Zainstalowałem plug-in. Teraz rzeczywiście w maxie pojawiły się zakładki nextlimit. Ale dalej nie wiem jak zaimportować do maxa animację, razem z obiektami emiterami żeby w maxie też obejrzeć symulację.

Napisano (edytowane)

To nie musi być renderowane w 3dsmax, ale chciałbym wiedzieć jak zmeshować moją symulację i ją przenieść do 3ds. RF ma swój silnik renderujący i możliwość renderowania z poziomu samego RF ?? Moje softy nie są wersjami Trial. Są w pełni działające.

Edytowane przez Malwurf
Uzupełnienie informacji
Napisano

sam realflow nie ma silniku renderujacego, to narzedzie tylko i wylacznie do symulacji cieczy. Firma NextLimit wypuscila swoj wlasny renderer o nazwie Maxwell ktory jest niezaleznym pakietem i w nim mozna odczytac pliki realflow'a.

W kazdym z programow mozesz odczytac bezposrednio czasteczki i manipulowac nimi w programie 3d lub zmeshowana geometrie. Do tego slusza przyciski w zakladce next limit z odpwiednimi nazwami (jak np. read BIN)

 

Generalnie polecam przeczytac chociazby pierwsze strony instrukcji, szybciej znajdziesz odpowiedz niz doczekasz sie odpowiedzi na forum :)

Napisano

Chyba poprawnie importowałem wszystkie obiekty do 3ds maxa. Mam też oba emitery, ale nie widać fluidu. Na lini czasu są kluczowe klatki, w miejscu gdzie znajduje się emiter (jest on niewidzialny) rozszerza mi się tzw. miejsce obiektu, gdzie powinien płynąć fluid, ale on także jest niewidzialny. Jak to zrobić aby widzialna była woda, albo coś do niej podobnego ?

Napisano

ponad 3 lata nie wlczalem maxa wiec w samym programie Ci nie pomoge, bardzo mozliwe, ze w maxie fluid widoczny jest podczas renderingu dopiero ale moge sie mylic.

 

Upewnij sie tez, ze wczutujesz biny zmeshowanego fluidu a nie innego rodzaju biny.

Napisano (edytowane)

Coś chyba przekombinowałeś. Normalnie robisz symulację w RF, w momencie stworzenia mesha exportuje Ci się do plików .bin (jeżeli nic w export central nie nakombinowałeś, a potem w maxie tworzysz w menu create maxowym "realflow"->"Mesh Loader", tam z BIN Mesh sequence wybierasz swój mesh (gdzie tam miałeś swój projekt wyeksportowany) i masz mesh ... proste jak wysikanie dziury w śniegu.

 

Tak jak Albert mówi - upewnij się że to meshowe biny, a nie particlowe. Jak to są particlowe to jak uruchomisz "Particle loader" to zobaczysz particle - wtedy znaczy że zły objekt .bin zaznaczyłeś i nie wypuściłeś mesha.

 

mozliwe ze mesz wypuszczasz renderkitowy (RK) - wtedy inaczej sie robi. upewnij sie ze mesz masz ST - standard.

 

Edit: CHociaz RK chyba tez powinien zadzialac.

Edytowane przez beny
Napisano

@beny

Zrobiłem tak jak piszesz i wtedy importuje mi obiekt który też jest przezroczysty, więc to są chyba particlowe biny. Jak je w RF wyeksportować jako meshowe ?

Napisano

Aaaa to inna bajka - pewnie nawet nie zmeshowałeś w RF. Jak w RF masz particle to musisz na nie jeszcze mesh nadać - zaznaczasz particle, klikasz prawym w viewporcie i wybierasz add->mesh -> particle mesh (standard). Potem zaznaczasz mesh i wciskasz ctrl+shift+M i czekasz aż przeleci przez symulację. W info jeszcze ogladasz gdzie Ci ten mesh wypluwa, a to gdzie Ci wypluwa zmieniasz w export central.

Napisano

W export central nie zmieniałem żadnych wartości. Są tam trzy zielone kropki przy których jest kolejno napisane:

Particle meshes (st)

Particle meshes (rk)

Grid meshes

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności