Szymon_176 Napisano 23 Listopad 2011 Napisano 23 Listopad 2011 Witam, Jestem na etapie tworzenia animacji na potrzeby pracy magisterskiej. W animacji będą ścigać się dwa roboty. Na razie mam pierwsze testowe 5 sekund. Potrzebuję waszych rad co robię źle i co powinienem poprawić, żeby osiągnąć "realizm" :) http://www.youtube.com/watch?v=ZOANtSvyeAY z góry dzięki za posty :)
asblaze Napisano 26 Listopad 2011 Napisano 26 Listopad 2011 1. znaleźć referencje 2. zrobić na podstawie referencji. :)
Szymon_176 Napisano 5 Grudzień 2011 Autor Napisano 5 Grudzień 2011 znalazłem referencje, starałem się odwzorować ruch - jak waszym zdaniem? http://www.youtube.com/watch?v=-UxYph0OjPA
wroniec Napisano 5 Grudzień 2011 Napisano 5 Grudzień 2011 (edytowane) Trochę za wolno, więcej dynamiki. Podoba mi się jak się rozgrzewa, ale później traci tą gibkość. W kilku miejscach poruszasz tylko jednym fragmentem ciała, a reszta jest martwa. Może warto by dodać trochę rotacji na tułów i głowę. Brakuje wygaszania ruchów i poczytaj też o antycypacji, przed startem powinien nabrać trochę rozpędu. Edytowane 5 Grudzień 2011 przez wroniec
Juzwa Napisano 7 Grudzień 2011 Napisano 7 Grudzień 2011 Nie polecam korzystania z takich refek, chodzi o refki "prawdziwe", np
Sunedge Napisano 7 Grudzień 2011 Napisano 7 Grudzień 2011 Ta refka jest "za bardzo" pro ;) - breja dobrze radzi z ta antycypacja i ruchem calego ciala. Jesli to wyscig robotow to moze zrob troche mniej plynny ruch ?
Mihu Napisano 7 Grudzień 2011 Napisano 7 Grudzień 2011 Specem nie jestem ale robot i rozgrzewka - trochę się to gryzie, ewentualnie mógłby przygotowując się do biegu - podchodząc do bloczków startowych "transformować" jakieś aerodynamiczne lotki wysunąć czy ewentualnie przybrać bardziej opływowy kształt. Chyba, że ten robot docelowo ma być bio- to inna sprawa. Ps ładnie się zapowiada - już widzę w głowie ładny render, oświetlenie i szczegóły...
Szymon_176 Napisano 8 Grudzień 2011 Autor Napisano 8 Grudzień 2011 @breja - w weekend będę walczył dalej, postaram się rozkminić kwestię antycypacji, z wygaszaniem ruchów pójdzie łatwiej bo wiem ocb tylko nie wiem jeszcze jak to się robi ;) @juzwa - korzystam z innej refki ale też Asafa :) @sunedge, michu - myślałem na początku żeby nadać im mało płynny ruch ale w tych czasach ludziom robot już się tak nie kojarzy ze sztywnymi ruchami tylko silnie rozwiniętą SI, a sam robot bardziej przypomina człowieka np. terminator - niby robot a zwinny :)
Juzwa Napisano 8 Grudzień 2011 Napisano 8 Grudzień 2011 @Sunedge - nie wiem w ktora strone jest za bardzo pro. slow motion sa dobre, bo zlapiesz wiecej niz na zwyklej. Czy przy modelowaniu korzystasz z refki slabo wymodelowanego samochodu czy raczej realnej fotki? Polecam na start zanim zaczniesz sobie "uplynniac" animacje zrobic to na pose-to-pose. Bardzo to dobre, bo znajdziesz timing i nie koniecznie musi on sie zgadzac z refka. Polecam te stronke (http://www.11secondclub.com/) w sekcji forum masz duzo pracek WIP i widac po etapach jak sie rozwijaja, tam tez zobaczysz o co chodzi z tym pose-to-pose
Sunedge Napisano 8 Grudzień 2011 Napisano 8 Grudzień 2011 Chodzilo mi o brak antycypacji w tym ruchu, "normalny" ;) czlowiek zanim wystartuje, trochę sie spręży - cofnie i dopiero ruszy - taki ruch jest ciekawszy i naturalny :) Asafa startuje modelowo, ale musial sie tego nauczyc - dawno temu nauczyciel od WF wbijal nam do glowy, zeby nie robic wlasnie tego ruchu do tylu, ale od razu walic do przodu ^^ a to nie takie latwe ;) Oczywiscie slow motion sa dobre, ten film na dodatek pokazuje mistrza - wiec, mozna korzystac :)
wroniec Napisano 9 Grudzień 2011 Napisano 9 Grudzień 2011 o kurcze, faktycznie start kolesia z linku w poście 5 nie ma antycypacji, facet zakrzywia zasady ;] jednak myślę, że dla potrzeby ładnej animacji, lepiej ją dodać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się