Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

[ATTACH=CONFIG]83214[/ATTACH]

 

Witam wszystkich,

W scenie nad którą pracuję, przy zaznaczeniu wszystkiego (ctrl+a) widać masę szarych punktów z osiami. Prawdopodobnie są one przyczyną powolnego działania całości.

 

Na scenie jest jedna kamera, która jest animowana, oprócz tego kilka elementów na scenie też jest animowanych. Czy animacja może generować te punkty ? Czy mogę je usunąć, jeżeli tak to w jaki sposób ?

 

Sama scena jest trochę złożona. 37k obiektów (możliwe że większość to te punkty), vertexów około 1mln200k. Jednak nie na tyle żeby aż tak mulić.

 

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Edytowane przez daro256
  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeśli importowałeś z AutoCAD'a - możliwe że to pozostałości po blokach. Usunięcie nie potrzebnej geometrii (czyt. tych śmieci z CAD'a) powinno poprawić jakość pracy moim zdaniem.

Napisano

Tylko, że niczego nie importowałem z CADa. Jedynie z innych plików 3ds maxa. Możliwe, że to jest przyczyną. Dodam, że na scenie było wcześniej więcej kamer, ale je usunąłem.

 

Ale pomijając przyczynę, to nie wiem jak mam te punkty usunąć. Jak zaznaczę obszar z chmurą punktów to przestają one być widoczne (nie zaznaczają się). Pojawiają się jedynie przy zaznaczeniu wszyzstkiego (ctrl+a).

Napisano

dla scislosci to nie punkty, to osie. dla kazdego obiektu w scenie jest przypisana os. jak zaznaczyles wszystkie to dla wszystkich zostaly wyswietlone osie. obiekty to nie tylko meshe ale tez helpery i wszystko inne w scenie.

Napisano

Niby tak, to są osie, ale żaden z obiektów na scenie nie ma pivot pointów tak wysoko. Sprawdzałem też listę, nic na niej nie ma. Myślałem że te punkty to są obiekty typu helper a jednak ta kategoria jest pusta. Mimo, że we właściwościach sceny jest napisane że jest ponad 20k helperów.

Napisano

Problem rozwiązany !

Okazało się, że są to obiekty o nazwie Particle_View_01, było ich ponad 27k. Nie wiem skąd się wzięły (na scenie nie było żadnych systemów cząsteczkowych) ale za pomocą skryptów pozbyłem się ich.

 

Na początku próbowałem je wszystkie usunąć skryptem, jednak był to mozolny proces. Przeliczyłem że zająłby ponad dobę. Zatem zaznaczyłem wszystko, skryptem odznaczyłem wymienione elementy, a to co pozostało zaznaczone zapisałem w nowym pliku. Nowy plik waży o połowę mniej i chodzi znacznie płynniej.

Napisano

Na liście z pod klawisza "h" niczego nie było. Jedyna wzmianka o tych obiektach była w Summery Info. Oprócz informacji typu ile scena ma poligonów, ile obiektów...są tam też wypisane wszystkie obiekty, użyte na scenie (materiały też). No i właśnie tam było 27k wpisów Particle_View_01, a przy każdej tak zatytułowanej pozycji było też podane że nie ma ona żadnej geometrii, może dlatego nie było jej na liście "h".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności