daro256 Napisano 26 Listopad 2011 Napisano 26 Listopad 2011 (edytowane) [ATTACH=CONFIG]83214[/ATTACH] Witam wszystkich, W scenie nad którą pracuję, przy zaznaczeniu wszystkiego (ctrl+a) widać masę szarych punktów z osiami. Prawdopodobnie są one przyczyną powolnego działania całości. Na scenie jest jedna kamera, która jest animowana, oprócz tego kilka elementów na scenie też jest animowanych. Czy animacja może generować te punkty ? Czy mogę je usunąć, jeżeli tak to w jaki sposób ? Sama scena jest trochę złożona. 37k obiektów (możliwe że większość to te punkty), vertexów około 1mln200k. Jednak nie na tyle żeby aż tak mulić. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Edytowane 26 Listopad 2011 przez daro256
Loki Napisano 26 Listopad 2011 Napisano 26 Listopad 2011 Jeśli importowałeś z AutoCAD'a - możliwe że to pozostałości po blokach. Usunięcie nie potrzebnej geometrii (czyt. tych śmieci z CAD'a) powinno poprawić jakość pracy moim zdaniem.
daro256 Napisano 26 Listopad 2011 Autor Napisano 26 Listopad 2011 Tylko, że niczego nie importowałem z CADa. Jedynie z innych plików 3ds maxa. Możliwe, że to jest przyczyną. Dodam, że na scenie było wcześniej więcej kamer, ale je usunąłem. Ale pomijając przyczynę, to nie wiem jak mam te punkty usunąć. Jak zaznaczę obszar z chmurą punktów to przestają one być widoczne (nie zaznaczają się). Pojawiają się jedynie przy zaznaczeniu wszyzstkiego (ctrl+a).
zio_mal Napisano 26 Listopad 2011 Napisano 26 Listopad 2011 dla scislosci to nie punkty, to osie. dla kazdego obiektu w scenie jest przypisana os. jak zaznaczyles wszystkie to dla wszystkich zostaly wyswietlone osie. obiekty to nie tylko meshe ale tez helpery i wszystko inne w scenie.
daro256 Napisano 26 Listopad 2011 Autor Napisano 26 Listopad 2011 Niby tak, to są osie, ale żaden z obiektów na scenie nie ma pivot pointów tak wysoko. Sprawdzałem też listę, nic na niej nie ma. Myślałem że te punkty to są obiekty typu helper a jednak ta kategoria jest pusta. Mimo, że we właściwościach sceny jest napisane że jest ponad 20k helperów.
daro256 Napisano 27 Listopad 2011 Autor Napisano 27 Listopad 2011 Problem rozwiązany ! Okazało się, że są to obiekty o nazwie Particle_View_01, było ich ponad 27k. Nie wiem skąd się wzięły (na scenie nie było żadnych systemów cząsteczkowych) ale za pomocą skryptów pozbyłem się ich. Na początku próbowałem je wszystkie usunąć skryptem, jednak był to mozolny proces. Przeliczyłem że zająłby ponad dobę. Zatem zaznaczyłem wszystko, skryptem odznaczyłem wymienione elementy, a to co pozostało zaznaczone zapisałem w nowym pliku. Nowy plik waży o połowę mniej i chodzi znacznie płynniej.
Orangegraphics Napisano 27 Listopad 2011 Napisano 27 Listopad 2011 a pod lista wyświetlaną klawiszem "h"- select objects nie było tych obiektów? tak z ciekawości się pytam
daro256 Napisano 27 Listopad 2011 Autor Napisano 27 Listopad 2011 Na liście z pod klawisza "h" niczego nie było. Jedyna wzmianka o tych obiektach była w Summery Info. Oprócz informacji typu ile scena ma poligonów, ile obiektów...są tam też wypisane wszystkie obiekty, użyte na scenie (materiały też). No i właśnie tam było 27k wpisów Particle_View_01, a przy każdej tak zatytułowanej pozycji było też podane że nie ma ona żadnej geometrii, może dlatego nie było jej na liście "h".
Nowi Napisano 29 Listopad 2011 Napisano 29 Listopad 2011 Ja też miałem taki problem, ale wystarczyło zrobić Merg sceny do nowego pliku i odznaczyć wszystkie Partile View ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się