Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jestem nowy w światku 3d, ale umiem trochę 3dmaxa, jak to jest gdy przechodzi się na blendera, wiadomo jest darmowy i sporo firm z niego korzysta, zastanawiam sie, czy się nie przestawić. Co radzicie?

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Gość Chrupek3D
Napisano (edytowane)

wiesz, wszystko zależy od tego gdzie chcesz pracować. Jeśli gamedev i WIZualizacje to na pewno 3dMax i nie ma przebacz. Robota na własną rękę, taka drobna 'freelancerka' powinna dać rade w parze z Blenderem.

Natomiast, niemądrym pomysłem jest upieranie sie na Blendera w WIZkach czy tez przy tworzeniu w nim postaci do gier itp. Napotkasz tyle problemów, ze tylko stracisz czas. I nie mowie tu o modelowaniu, bo modeluje sie w nim dosyć przyjemnie.

Edytowane przez Chrupek3D
Napisano

Więc, radzę nie porzucać maxa przynajmniej nie całkowicie warto znać przynajmniej jego podstawy, jednak więkrzość firm w Polsce z niego korzysta, choć masz racje, że wiele firm korzysta z Blendera, zdaje się że najwięcej w branży wizualizacji, ale nie mam badań rynku ;) Mojemu znajomemu który pracuje przy grach mobilnych polecono w firmie używać Blendera, więc musiałem go podszkolić. Jeden z użytkowników tego forum używał Blendera, ale w firmie musiał nauczyć się XSI itd.

 

Tak czy inaczej, lepiej znać kilka softów, jak znasz jeden dobrze to tak jakbyś znał wszystkie, jak piszą w innym wątku wystarczą 2 tygodnie na przesiadkę:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=80536&page=2

 

W Polsce używa się również xsi i maya, przecież nie będziesz się uczył każdego istniejącego programu ;)

 

Mówiąc krótko, naucz się jednego softu, ale tak naprawdę porządnie, który wybierzesz na start zależy tylko od ciebie. Każdy ma inne upodobania i wymagania do softu, a to nie soft tworzy portfolio, a to one się liczy w tej branży.

 

Program to tylko gałkologia, jak będziesz cenny dla firmy dadzą Ci czas na przyzwyczajenie się.

Gość Chrupek3D
Napisano (edytowane)

n-pigeon, może i masz racje z tym Blenderem w WIZ'kach, czasami daje rade, ale jeśli np. zainstalujesz specjalna wersje pod V-raya, to okaże sie, ze nie masz polowy funkcji. Dla lubiących problemy to dobra opcja, ale na wizualizacjach zarabia sie wystarczająco dużo, żeby kupić Maxa i mieć spokój :-) Moim zdaniem, nieprawda, ze każdy soft sie nadaje, bo nadaje sie tylko ten który jest wykorzystywany w firmach. Robiąc rozeznanie w branży, nie warto uczyć sie Blendera, wiedzac, ze i tak czeka Ciebie przesiadka na 3dMaxa.

 

Tak samo jest z linuxem, jest szybki i wspaniały, ale i tak muszę sie przesiąść na Octane Power Tools, jak skończę modelowanie... a później After Effect itd... itd...

 

o matko to już 700 postów... w tym chyba ze dwa mądre...

Edytowane przez Chrupek3D
Napisano

Ja nie mówię co jest dobre, co jest złe, tylko co zaobserwowałem.

 

Wiele osób po prostu używa Blendera do wizek bo im pasuje, są nawet i tacy co renderuje w Internalu (!) xD, a poza Vrayem jest dużo więcej, dużo tańszych, bardzo dobrych, silników renderujących, a nawet mam znajomych robiących wizki głównie w Vrayu, a mimo to interesują się i używają też innych silników. Nie ma reguły.

Ja w wizkach nie siedzę, więc się nie będę wypowiadał, co jest najlepsze :)

 

Grafika to nie dla każdego tylko robota i rzut na kasę, dla większości to pasja, więc normalnym jest to, że nie ograniczają się do określonego softu, tylko szeroko interesują się tym tematem. Ja sam traktuje grafikę głównie jako pasje, nie tylko jako robotę. Testuje dużo softu, którego pewnie nie będę potrzebował :D, ale znalazłem kilka perełek które mógłbym :] np. xsi.

Gość Chrupek3D
Napisano

tez sie zachwyciłem XSI... to mój ulubiony soft, ale ciiii ;)

Napisano

To jaki program lepiej wybrać zależy głównie od tego co chcesz robić . Wiedząc na czym chcesz się skupić wybór nie będzie łatwy i jednoznaczny. Nie jestem jakimś tam znawcą ale powiem ci co do tej pory udało mi się ustalić. Blender (a w nim pracuje) jest wystarczający do wizualizacji . Zaczynałem na 2.49 i na początku miałem troche problemów bardzo różnej natury . Ale na szczęście społeczność blenderowska jest otwarta i chętnie pomaga nowym jest także sporo tutoriali na necie. Korzystałem też troche z maxa ale tam wszystko było za skomplikowane i za dużo opcji do wyboru ale to bardzo subiektywne odczucie i jakoś ludzie nie byli tak skorzy do pomocy (tyle co kumpel coś podpowiedział jak pytałem).

 

Do wizualizacji blender jest wystarczający tym bardziej że gdy się już dobrze go nauczysz to gotowy powinien być Cycles (bardzo przyjemny w obsłudze i dość szybki) , nie miałem problemów w pracy że mam się przesiąść na jakiś inny soft poprostu moja praca ma dać określony wynik a w jaki sposób to zrobię za bardzo pracodawcy nie obchodziło. Ze znalezieniem pracy też problemu nie miałem (rozmowa kwalifikacyjna w dniu egzaminu na technika).

 

Do pracy z filmami , tworzenie efektów specjalnych , jakieś zaawansowane symulacje/animacje postaci (w tym mo capy), tworzenie postaci animowanych do gier myśle ,że lepszy okaże się max.

 

Ale jak już wcześniej pisałem to tylko moje doświadczenie (jeszcze niezbyt bogate) lepiej jak wysłuchasz osób bardziej doświadczonych i to jak najwięcej osób pracujących w różnych programach będziesz wtedy miał bardziej obiektywny pogląd na sytuacje.

 

Wrazie czego służe pomocą.

Napisano

Jeśli chcesz pracować w Polsce to radze zostać przy maksie. Co prawda znam kilka firm, które używają Blendera, ale w Polsce rzeczywistość jest taka że max ma monopol jeśli chodzi o rynek pracy 3D.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności