Napisano 5 Grudzień 201113 l Chcę odzwierciedlić drogi mojego miasta, by potem przenieść je do Unity3D i wstawić samochodzik, żeby sobie po nich pojeździć. Zacząłem przerysowywać z mapki drogi ale stwierdziłem, że chyba jednak robię to źle... Bo jak potem oteksturować kilkadziesiąć kilometrów dróg - wyszłaby chyba duża tekstura? Na teksturowaniu się nie znam, niestety ;) Będę to robił w blenderze (jeśli to coś rozjaśni). Jakie są zasady robienia czegoś takiego do gier?
Napisano 5 Grudzień 201113 l Zależy. Jak długa droga, czy bardzo pokręcona, jak dokładna ma być itp. Czy np. będziesz składał już w edytorze, czy musisz wyeksportować jako jeden obiekt. Napisz więcej detali. Ja w swoich miastach składam z segmentów,ale z założeniem że drogi nie stykają się z gruntem. W ten sposób jest chyba najelastyczniej. Można robić za pomocą decali, ale różnie z wydajnością wtedy bywa. W Arma/OFP bardzo ciekawie robią - gra sama generuje meshe, na podstawie open sourcowych atlasów samochodowych:)
Napisano 5 Grudzień 201113 l ostatnio robiłem pierwsze miasto w UDK (tez w Blenderze) i wiesz na jaki wpadłem pomysł?. GTA, Crysis 2 itd... itd. Podpatrz je, są edytory, wszystko da się wyciągnąć i... no właśnie, chyba się domyślasz ;) ps. "ostatnio robiłem pierwsze"... alesz ja jestem błyskotliwy.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto